Een tweedehands mtb op ebay.de gezien.

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Bebu79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 4 juni 2020, 14:07

Hallo, ik heb een mtb gezien waar ik al lang voor aan het kijken ben op ebay Duitsland. Het is een tweedehands. In Nederland kon ik hem nergens vinden. Nu mijn vraag: Is het gek om een tweedehands fiets in Duitsland te kopen? :D
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

dezelfde risicos als je in NL een 2de hands fiets zou kopen
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Ligt eraan , als die fiets 75 tot 80 jaar oud is kan hij maar zo in nederland gejat zijn...😬😉
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

gijsje schreef: di 11 augustus 2020, 18:03 Ligt eraan , als die fiets 75 tot 80 jaar oud is kan hij maar zo in nederland gejat zijn...😬😉
Doe we die grappen nog steeds, zucht.

Inderdaad zelfde als in Nederland een tweedehands fiets kopen. Stuur de aanbieder eens een gerichte vraag over de mtb. Beoordeel voor jezelf wat je van die reactie vindt. Klopt het?
+ op sturen naar NL een optie. Of ga je de mtb ophalen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Bebu79 schreef: di 11 augustus 2020, 17:52 Hallo, ik heb een mtb gezien waar ik al lang voor aan het kijken ben op ebay Duitsland. Het is een tweedehands. In Nederland kon ik hem nergens vinden. Nu mijn vraag: Is het gek om een tweedehands fiets in Duitsland te kopen? :D
Mits je hem voor die tijd met eigen ogen ziet en een proefrit maakt niet. Maar dat is met eBay niet vanzelfsprekend.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Over welke fiets praten we eigenlijk? Zoals Jurriaan al zegt, gericht vragen stellen. En gedetailleerde foto's van alles opvragen. Als je zeker weet dat de maat van de fiets de juiste is en je vanaf de foto's de staat van de fiets kan beoordelen dan zou ik het wel aandurven.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Duitsland is best groot en als de fiets in Kleve (Kleef) staat, kun je hem daar gewoon ophalen.
Als je om serieuze foto's vraagt en die ook krijgt, dan is de kans groot dat je verkoper hebt die te goeder trouw is. Duitsers zijn niet slechter of beter dan Nederlanders. Percentueel gezien evenveel boeven en de meeste mensen hebben het beste met de ander voor.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

eBay: bekijk ook even de beoordelingen van de aanbieder. In tegenstelling tot Marktplaats, geven die over het algemeen wel een aardig beeld van de verkoper.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Bovendien kan je bij gebreken die niet vermeld stonden in de advertentie, een geschil aantekenen en dan heb je altijd geld terug garantie als het gegrond wordt verklaard. Dat is het mooie van Ebay
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Ik vermoed dat hier “eBay Kleinanzeigen” bedoeld wordt. Dat is letterlijk de Duitse tegenhanger van Marktplaats.
Vorsprung durch Pedantik.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Met de huidige woekerprijzen voor tweedehands fietsen op Marktplaats is het helemaal niet zo gek om in Duitsland te zoeken. Als het inderdaad eBay Kleinanzeigen betreft kun je filteren op afstand met een Postleitzahl (ook wel PLZ). Voor Kranenburg, net over de grens bij Nijmegen is het bijvoorbeeld 47559. Voor andere plaatsen net over de grens is het even Google raadplegen.
modder zuigt!
Plaats reactie