Je meest nutteloze aankoop

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

De meeste mountainbikes ...........meestal bleek na een tijdje dat ik er hetzelfde op deed en kon als mijn oudste en er niet meer lol mee had :oops:....... :winkie:
bodhi 2
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: di 21 februari 2017, 18:30

een garmin etrex 25
hele volksstammen vinden het een tof ding maar ik vond het niks
snel weer met mee teasi gps op pad gegaan
veel gebruiksvriendelijker vind ik
en de garmin snel op marktplaat verkocht
demonic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 25 september 2019, 18:21
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 World Cup

nielsvk schreef: di 10 november 2020, 17:41 5 jaar geleden kocht ik mijn eerste frame met pressfit trapaslagers. Ook nog eens van SRAM. Volgens het internet zou het op z'n langst een paar maanden meegaan. Uit voorzorg een nieuw setje lagers gekocht en, met de vele vervangingen in het vooruitzicht, ook meteen maar een op maat gemaakte pers. Goed gereedschap is het halve werk nietwaar?

Nu 5 jaar later draait dat eerste setje GXP PF lagers nog steeds als een zonnetje in dat frame en heb ik inmiddels een nieuwe bike gekocht met SRAM DUB lagers en cranks...

Het reservesetje lagers en de pers dus nooit gebruikt. Oude frame gaat te koop, de koper krijgt er gratis een setje lagers en een pers bij :roll:
mja, ik zou de pers toch houden, ik gaf mijn parktool brackettool PF30 weg bij mijn vorige bike, een paar maand later krijg ik van een maat een nieuw race frame gratis met PF30 :D je weet nooit wanneer het nog van pas komt!

Btw, jaren geleden ooit een 29'er tacx band gekocht, wat had ik gedacht, nooit gebruikt natuurlijk...
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Ter vervanging van mijn PF30 bracket lagers eens een threaded bracket geplaatst. Van BBB.
Slechtste aankoop ooit, gaan nog minder lang mee dan de simpele PF30 lagers van SRAM of FSA.
Wat een meuk...
Hielden het nog geen 1000 km vol.
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

:oops:

1) Mijn slechtste aankoop is een MTB standaard. Die ik als beginner tijdens het fietsen met de MTB groep in Almere dan ook nog vrolijk uitklapte om mijn fiets rechtop te zetten tijdens de eerste ritten.

2) Sunrace cassette 11-40 10 speed; na drie ritten was de 18T een wobbly T.

3) 34T single voorblad; niet harder trappen maar dus meer een kransje lichter gaan rijden.

4) Nooit gebruikte onderdelen omdat geupgrade voor gebruik: Reservere Pads, Remblokjes, Remschijven, etc..
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Begin 2019 nieuwe trail/AM bike. Meteen maar nieuwe Shimano XT “trail” spd pedalen erbij. 2 maanden later op flats over gegaan. :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

MonkeyRider schreef: za 5 december 2020, 20:11 De meeste mountainbikes ...........meestal bleek na een tijdje dat ik er hetzelfde op deed en kon als mijn oudste en er niet meer lol mee had :oops:....... :winkie:
Haha, bij mij ook mijn meeste mountainbikes.

Ik dacht altijd “dat moet beter kunnen”.

Bleek dat ik een fiets gewoon langer moest houden om hem te leren kennen. :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

maverick76 schreef: zo 20 december 2020, 19:12
MonkeyRider schreef: za 5 december 2020, 20:11 De meeste mountainbikes ...........meestal bleek na een tijdje dat ik er hetzelfde op deed en kon als mijn oudste en er niet meer lol mee had :oops:....... :winkie:
Haha, bij mij ook mijn meeste mountainbikes.

Ik dacht altijd “dat moet beter kunnen”.

Bleek dat ik een fiets gewoon langer moest houden om hem te leren kennen. :lol:
"Het betere is de vijand van het goede" is zo'n tegeltjes wijsheid die zo gek nog niet is :D

Maar het klopt wel dat ik op mijn oudste mountainbike intussen meer kmrs heb gereden als op alle nieuwe bij elkaar............trouwens wat is er nu eigenlijk beter geworden na mijn eerste wat modernere racert 5jr geleden of mijn eerste gravelbike in dezelfde periode?? :~ :~ ..........en nu staat er alweer een nieuw rood ding in mijn schuur..........pfffff :-{
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

mfacey schreef: zo 20 december 2020, 16:32 Begin 2019 nieuwe trail/AM bike. Meteen maar nieuwe Shimano XT “trail” spd pedalen erbij. 2 maanden later op flats over gegaan. :-q
Klinkt als mijn toekomst.
Plaats reactie