Je meest nutteloze aankoop

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Meest nutteloze aankoop?

Endura Singletrack lange broek. Te wijd aan de bovenkant, pijpen te kort. Ziet er niet uit. Alleen bij dikke sneeuw en echte drek wil ik 'm nog wel eens aantrekken, vergezeld van sealskinz en gamaschen, zelfs.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Kapitein Iglo schreef: ma 9 november 2020, 14:08 Te wijd aan de bovenkant, pijpen te kort. Ziet er niet uit.
Dat heet baggy. Of je bent te dun en te lang.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Baggy of niet, het heet sowieso een miskoop :tong . Baggy kleding zat in de kast, past allemaal prima. Die gekke Schotten mikken gewoon op hun eigen volkje. Dikbuikig en kortbenig.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Knakworstkweker

Kapitein Iglo schreef: ma 9 november 2020, 15:05 Baggy of niet, het heet sowieso een miskoop :tong . Baggy kleding zat in de kast, past allemaal prima. Die gekke Schotten mikken gewoon op hun eigen volkje. Dikbuikig en kortbenig.
Je vergeet permanent onder invloed, zodat het ze toch geen reet boeit :tong
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

baron062 schreef: ma 9 november 2020, 07:55 Vakantietochten kan je beter doen met een mooie handheld als de GPSMAP 60CSX. Toevalllig heb ik die nog en ben bereid te ruilen! :winkie:
ooh ik dacht met zo,n oldskool Michelin kaart waarvan je net altijd de verkeerde bij je hebt.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ow, kaarten, zalig!

Dan kan je alleen wat posten in het draadje "Je meest nuttige aankoop"!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Er is weinig meer geluk dan na een dag mooi fietsen met een biertje op de kaart turen naar mooie stippellijntjes voor de volgende dag. (of voor ooit) :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

BBB minislot.

Dacht mijn fiets wel iets veiliger te stallen in de garage/berging zodat ie in ieder geval ergens aan vast lag. Wilde ik de volgende ochtend een toertocht gaan rijden, wist ik mijn zelf ingestelde code niet meer :-{
Ik kon gelukkig het palletje van het slot met enkel de kracht van mijn duim wel zover open duwen dat ik de lus er zo langs kon halen :o
Waardeloos ding dus, meteen in de kliko gegooid.

Zoiets:

Afbeelding
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

SKS bandenspanningsmeter. Onnauwkeurige rotzooi. "Onmisbare tool", aldus de verkoper in de LBS. Sindsdien alles m.b.t. bandenspanning (if you catch my drift) op gevoel.
Juh!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik ga hier niet alle nutteloze dingen posten die ik ooit aangeschaft heb.
Voor je het weet krijg ik degenen op mijn dak die die spullen van me overgenomen hebben :D :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Kaasopjepannenkoek schreef: di 10 november 2020, 14:36 SKS bandenspanningsmeter. Onnauwkeurige rotzooi. "Onmisbare tool", aldus de verkoper in de LBS. Sindsdien alles m.b.t. bandenspanning (if you catch my drift) op gevoel.
Klinkt als mij Schwable drukmeter. Gaat altijd op het verkeerd moment uit. En geeft niet consequent dezelfde druk weer.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Kaasopjepannenkoek schreef: di 10 november 2020, 14:36 SKS bandenspanningsmeter. Onnauwkeurige rotzooi. "Onmisbare tool", aldus de verkoper in de LBS. Sindsdien alles m.b.t. bandenspanning (if you catch my drift) op gevoel.
Ik heb deze ook maar ben er goed over te spreken. Naar mijn idee best wel reproduceerbare metingen. Ik let er wel altijd op dat het ventiel een poosje omlaag zit zodat eventuele sealant er uit kan lopen en niet de meter ingedrukt kan worden.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

5 jaar geleden kocht ik mijn eerste frame met pressfit trapaslagers. Ook nog eens van SRAM. Volgens het internet zou het op z'n langst een paar maanden meegaan. Uit voorzorg een nieuw setje lagers gekocht en, met de vele vervangingen in het vooruitzicht, ook meteen maar een op maat gemaakte pers. Goed gereedschap is het halve werk nietwaar?

Nu 5 jaar later draait dat eerste setje GXP PF lagers nog steeds als een zonnetje in dat frame en heb ik inmiddels een nieuwe bike gekocht met SRAM DUB lagers en cranks...

Het reservesetje lagers en de pers dus nooit gebruikt. Oude frame gaat te koop, de koper krijgt er gratis een setje lagers en een pers bij :roll:
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Een paar schoenen met Carbon zool. Heb ze een paar keer gebruikt, waarna ik ze verving door ouwe gympies :lol:

Ze liggen in nieuwstaat stof te happen op zolder, zonde want ze waren niet goedkoop :D

Afbeelding
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

Knakworstkweker schreef: zo 18 oktober 2020, 14:37 Trouwring
Idem :D de goudprijs is nu goed,ingeruild, en kan er weer een mtb onderdeel voor halen :winkie:
:bier:
Plaats reactie