Reefos bikeshop nieuwkoop

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Giant-E schreef: zo 29 november 2020, 22:38
Makkelijk schreef: vr 30 oktober 2020, 14:02 Het kostte me bij hem 1 minuut om door te hebben dat hij het liefst ziet dat de wereld alleen maar Fox en Ohlins kent.
Hoe zit dat bij 'm met Rockshox?

Wil binnenkort m'n Pike laten servicen maar ben na een mindere ervaring (met mijn Monarch demper bij Bike Suspension) op zoek naar een degelijke zaak.
Mijn ervaring met Brian/Reefos en Rockshox is (meer dan) prima.
Paar jaar geleden mijn vork gebracht (net buiten garantie, vork elders gekocht) voor service en een klein beetje speling op de poten, week later had ik een nieuwe vork.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Giant-E schreef: zo 29 november 2020, 22:38
Makkelijk schreef: vr 30 oktober 2020, 14:02 Het kostte me bij hem 1 minuut om door te hebben dat hij het liefst ziet dat de wereld alleen maar Fox en Ohlins kent.
Hoe zit dat bij 'm met Rockshox?

Wil binnenkort m'n Pike laten servicen maar ben na een mindere ervaring (met mijn Monarch demper bij Bike Suspension) op zoek naar een degelijke zaak.
Doet hij en weet er veel van.
Ik ben bij Brian geweest voor mijn X2 en heb voor een Lyrik ultimate21, daarover gesproken en onderhoud/tuning was geen enkel probleem.
Ik heb nog ombouw naar vorsprung overwogen wat hij ook doet, maar ben eigenlijk wel erg tevreden over hoe het rijd dus nog geen aanleiding voor.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik heb de Rockshx RS-1 van de Vertigo samen met de Manitou demper opgestuurd,
Geen probleem voor Brian, ook niet de Rockshox specifieke hydraulische lock-out.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Weetje waar ik bang voor ben bij een vork service, dat er niks/amper word gedaan.

Niemand die trekt na zo'n service de boel open om te checken of de keringen, olie en dustwhipers wel zijn vervangen.

Maar goed, dat is een beetje de gemiddelde autogarage mentaliteit die ik niet zou moeten koppelen aan deze jongens maar ik ben gewoon sceptisch in dit soort dingen.

Als er een vork service aan lijkt te komen koop ik gewoon een andere fiets. :bier:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

bij de goede stoppen ze gewoon de vervangen delen in een zakkie en die krijg je mee terug , is wel heel wantrouwend ,
ik heb ook hele slechte ervaring met de grote fox shop maar dat is éénmalig en hij gaat nu gewoon naar een Nederlandse suspension shop. maar ik geloof niet dat er een winkel is die jouw vork een service geeft en dan niks vervangt.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maverick76 schreef: ma 30 november 2020, 21:52 Als er een vork service aan lijkt te komen koop ik gewoon een andere fiets. :bier:
Jij klinkt nu niet als een betrouwbare verkoper... :roll:

(iets met potten en ketels...)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

maverick76 schreef: ma 30 november 2020, 21:52 Weetje waar ik bang voor ben bij een vork service, dat er niks/amper word gedaan.

Niemand die trekt na zo'n service de boel open om te checken of de keringen, olie en dustwhipers wel zijn vervangen.

Maar goed, dat is een beetje de gemiddelde autogarage mentaliteit die ik niet zou moeten koppelen aan deze jongens maar ik ben gewoon sceptisch in dit soort dingen.

Als er een vork service aan lijkt te komen koop ik gewoon een andere fiets. :bier:
Ik heb bij Reefo’s wel gemerkt dat de service goed is uitgevoerd. Daar hoef ik hem niet voor open te trekken!
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lars TB schreef: ma 30 november 2020, 22:39
maverick76 schreef: ma 30 november 2020, 21:52 Als er een vork service aan lijkt te komen koop ik gewoon een andere fiets. :bier:
Jij klinkt nu niet als een betrouwbare verkoper... :roll:

(iets met potten en ketels...)
Scherp. :lol: :-q
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik snap Maverik wel, zo denk ik zelf ook vaak.
Daarbij kan ik een beetje waarschijnlijk makkelijk zelf doen.

Bij vering is het denk ik ook belangrijk om mankementen te herkennen of verbeteringen door te voeren.
Simpelweg verse olie is vaak niet genoeg.

En dat is waar Reefos uitblinkt.
De service is super, ook regelt hij veel garantiegevallen.
Voor mij daarom geen twijfelgeval om voor vering en dropper onderhoud naar Reefos te gaan.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

En even voor alle duidelijkheid. Ik zeg niets over Reefos maar ik ben gewoon wat sceptisch over service en onderhouds beurten die niet makkelijk zijn terug te zien.

Dat geld voor alle sectoren natuurlijk.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Je kan gewoon de "vervangende onderdelen" terug vragen , als je twijfelt .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Wat een goede tip dit, gewoon bij mij in de achtertuin. Ga meteen een afspraak maken voor de vork en demper, was het heen- en weer gependel naar de Rocky dealer in Belgie wel wat beu aan het raken, zeker na een teleurstellende ervaring bij een laatste bezoek.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Snelle Buffer schreef: di 1 december 2020, 10:44 Je kan gewoon de "vervangende onderdelen" terug vragen , als je twijfelt .
Misschien hebben ze wel wat zakjes staan van andere vorken die ze ooit wel hebben geservesed voor dit soort gevallen.😋

Ik kijk nergens meer van op na wat van dit soort ervaringen in verschillende branches.

Maar goed, genoeg hierover. Er zijn altijd enkele rotte appels.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De allereerste keer dat ik een vorkservice heb laten doen was bij Singletrackbikes in Hasselt (België). Ik had daar kort tevoren een frame gekocht (SC Chameleon) en tijdens wat praten kwam ook het onderhoud aan vorken en dempers ter sprake.

Dus ik enkele weken later met mijn Fox Talas en RP23 demper die kant op gereden. Omdat het voor mij toch wel een dik uur rijden was zou hij het onderhoud meteen doen zodat ik niet nog eens op en neer hoefde te rijden. Dus ik stond er naast bij het werk en kreeg nog uitleg ook :)
Als die shop wat dichterbij was zou ik er waarschijnlijk vaker heen gaan, had toen wel een positieve indruk iig.

Voor onderhoud aan mijn DVO zat ik ook aan Reefo's te denken, maar als ik lees dat hij eigenlijk niet zo DVO-minded is wordt mijn enthousiasme wel wat minder.
Bikesuspension Oirschot (die is voor mij dichtbij) is nog een no-go voor DVO dus waar dan wel heen...?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

kermit schreef: do 3 december 2020, 15:35 Voor onderhoud aan mijn DVO zat ik ook aan Reefo's te denken, maar als ik lees dat hij eigenlijk niet zo DVO-minded is wordt mijn enthousiasme wel wat minder.
Bikesuspension Oirschot (die is voor mij dichtbij) is nog een no-go voor DVO dus waar dan wel heen...?
Klopt BS heeft nog geen tijd om zich in DVO te verdiepen/trainen. Mijn DVO heb ik bij Suspensioncenter in Heiloo in laten korten. Dat vond ik achteraf erg duur (zowat de prijs van een onderhoudsbeurt). Had de vork zelf gebracht/opgehaald dus daar had hij geen werk/kosten aan. Was ook een beetje slordig omdat de LSC knop niet helemaal juist zat. Het werkte wel maar op mijn andere DVO's zit deze (origineel) net wat anders. Zelf even opgelost.
Snelle Buffer schreef: di 1 december 2020, 10:44 Je kan gewoon de "vervangende onderdelen" terug vragen , als je twijfelt .
Bij Bikesuspension in Oirschot krijg je bij je vork een onderhoudsrapport (wat er gedaan is/vervangen is) en de oude/vervangen onderdelen er bij, zonder vragen.

En bij Maverick76 hebben de vorken niet de tijd om te slijten, na 3 weken alweer een andere fiets :tong :wink:

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie