Contact met Fox racing??

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Heeft iemand recentelijk contact gehad met Fox racing (die van de kleding, niet die van de vering en dempers)?
Ik wil een broek retourneren (buikomvang onderschat vrees ik :oops: :oops: ), maar ze reageren niet op email en het telnr op de site lijkt ook niet te werken.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Jep, 11 dagen wachten op een reactie om een broek terug te sturen.

De reactie was:

Please send the articles back to our warehouse at the following address.

XPO Logistics
FOX Warehouse Returns dept.
Docks 1-6
Achtseweg Noord 25
5651 GG Eindhoven
Netherlands

The article needs to have the original tags attached.

For Payment method Paypal, please follow this link for a refund of the return costs https://www.paypal.com/uk/webapps/mpp/refunded-returns

Once we receive the item back in our warehouse we will refund you the paid amount within 4 weeks.
Therefore, we recommend you to use a courier service that offers you the possibility of tracking your return for your own peace of mind to make sure the parcel received in good conditions back to our warehouse.

For a size change, you can simply place a new order.

https://uk.foxracing.com/Returns.html

Kind regards,

Fox Racing Europe
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Tnx. Ga ik dat maar doen. (is het goed gekomen met de refund?)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Ja, heb het aankoopbedrag terug. Dat was een week later binnen. Heb het verstuurd via postnl-punt ivm track&trace, die kosten zijn niet vergoed. Op site van foxracing staat dat ze deze wel vergoeden als het om het retourneren van de volledige bestelling gaat, dat was bij mij niet het geval. Misschien iets om in de gaten te houden.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Je kan via Paypal gewoon de verzendkosten voor het retourneren terugvragen. Dit betaald Paypal namelijk uit eigen zak als extra service. Niet Fox Racing.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Da's interessant. Heb je een uitleg voor dummies?? :wink:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Als je iets online koopt en met PayPal betaald dan kun je 12 keer per kalenderjaar de retourkosten vergoed krijgen. Max €30 per keer geloof ik. Je moet je daar eenmaal voor aanmelden en dan kun je daar gebruik van maken. Als je iets teruggestuurd hebt dan kun je via de site bij de transactie van de aankoop heel simpel aanklikken dat je de retourkosten vergoed wil hebben. Het betaalbewijs uploaden is dan nog het enige wat je moet doen. Werkt perfect.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Dice Oldskool schreef: do 12 november 2020, 23:16 Als je iets online koopt en met PayPal betaald dan kun je 12 keer per kalenderjaar de retourkosten vergoed krijgen. Max €30 per keer geloof ik. Je moet je daar eenmaal voor aanmelden en dan kun je daar gebruik van maken. Als je iets teruggestuurd hebt dan kun je via de site bij de transactie van de aankoop heel simpel aanklikken dat je de retourkosten vergoed wil hebben. Het betaalbewijs uploaden is dan nog het enige wat je moet doen. Werkt perfect.
Dat wat Dice zegt.
En als extra aanvulling (had je al kunnen zien als je op de link hierboven uit die email had geklikt).

https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Tnx gents! Ik ga het morgen eens rustig regelen :-q
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Die verzendkosten terugvragen via PayPal was idd een fluitje van een cent. Nooit geweten, super handig :-q

Nu maar hopen dat Fox ook de aanschafkosten gaat vergoeden. :-?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

UPDATE: mail of telefonisch contact met Fox lijkt onmogelijk te zijn, maar inmiddels hebben ze netjes het aanschafbedrag van de geretourneerde broek teruggestort. Heeft 2 weken geduurd, dat vind ik nog best redelijk redelijk. :-q
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Als ze bij Fox nu gewoon duidelijk aangeven wat je moet doen als je iets wil retourneren scheelt dat veel frustraties. Een retourformulier is toch echt wel het minste wat je je klanten aan kunt bieden. Zoals ik het lees moet je eerst contact opnemen met hun customerservice maar die reageren dus niet. Ik stuur het zoals jullie gedaan hebben dan maar gewoon terug met de factuur erbij en hopen dat het goed komt.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ongeveer een maand nadat ik alle kosten teruggestort gekregen had kreeg ik overigens een mail van fox meer retourzendinstructies :~

Ze reageren dus wel. Soort van..
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Zondag een mail naar Fox gestuurd voor een aantal producten die ik wil retourneren, tot nu toe 0 reactie.
Heb de mail toegevoegd en het pakketje vandaag verzonden en de verzendkosten via paypal geclaimd.

Ben benieuwd, maar vind het wel slordig dat ze nauwelijks info op de site hebben staan en niet bereikbaar zijn.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik heb na 6 dagen het aankoopbedrag via PayPal teruggestort gekregen. Dat is dus goed gegaan maar qua communicatie wacht ik nog steeds op antwoord op een mailtje van een week geleden over het retourneren. :lol:

Maar als ik nu mijn geld niet terug zou hebben gekregen dan wordt het nog een hele tour om eea voor elkaar te krijgen.

Ik koop mijn Fox spulletjes iig niet meer bij Fox zelf.
Plaats reactie