H&B Exclusive

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gesloten
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Degene die een fiets van 8 jaar oud voor € 1750,-- koopt terwijl deze een nieuwprijs van € 2200,-- had, is wel een heel gewillig slachtoffer voor welke handelaar dan ook hoor. Als je er zelf de ballen verstand van hebt zou je met zulke uitgaven iets voorzichtiger kunnen zijn en bijvoorbeeld iemand meenemen die er wel kijk op heeft. Men wordt niet belazerd, men laat zich belazeren....🤔
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dus als je onnozel bent is het OK als men misbruik van je maakt?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
CubeJunk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 april 2021, 13:19

Hahaha lachen dit elke dag, net als een supermarkt die een blikje cola inkoopt voor 1 cent en die verkoopt het voor 50 cent, iedereen handelt op zijn eigen manier toch? Als je daar niet wilt kopen omdat ze winst maken moet je lekker niet doen, niemand verbiedt om nieuwe fiets te bestellen...
Eigen mening natuurlijk 🙈
Daarnaast vind ik wel dat hun prijzen echt best aan de lage kant zit(voor deze tijden dan bedoel ik)...😅vergelijking met sommige particulieren die zelfs meer dan hun vragen en geen afspraken mee kunt maken
maar gelukkig ben ik zeer tevreden over de fiets en daar gaat het om bij mij.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

ThaSingleTrackMastah schreef: di 4 mei 2021, 22:37 Dus als je onnozel bent is het OK als men misbruik van je maakt?
Het aanbod bepaalt de prijs momenteel, bij marktplaatshandelaren, gelegenheidsverkopers maar ook bij de reguliere winkels.
Maar de klant zegt ja of nee, en je kunt van een verkoper niet verlangen dat hij een "wat minder slimme" tegen zichzelf in bescherming neemt.
De klant is al geboren.......da's toch het credo 😉
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

CubeJunk schreef: di 4 mei 2021, 22:57 Hahaha lachen dit elke dag, net als een supermarkt die een blikje cola inkoopt voor 1 cent en die verkoopt het voor 50 cent, iedereen handelt op zijn eigen manier toch? Als je daar niet wilt kopen omdat ze winst maken moet je lekker niet doen, niemand verbiedt om nieuwe fiets te bestellen...
Eigen mening natuurlijk 🙈
Daarnaast vind ik wel dat hun prijzen echt best aan de lage kant zit(voor deze tijden dan bedoel ik)...😅vergelijking met sommige particulieren die zelfs meer dan hun vragen en geen afspraken mee kunt maken
maar gelukkig ben ik zeer tevreden over de fiets en daar gaat het om bij mij.
Mooi dat jij blij bent met jouw fiets :-q maar als je willens en wetens liegt over de staat van een fiets die je verkoopt dan ben je in mijn ogen gewoon een oplichter.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
CubeJunk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 april 2021, 13:19

Inderdaad... de markt bepaalt dat, wel knap hoeveel fietsen ze hebben😂 zitten wel paar knappe fietsen ertussen 🙈alleen portemonnee laat dat niet toe hahah
CubeJunk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 april 2021, 13:19

Klitse schreef: di 4 mei 2021, 23:36
CubeJunk schreef: di 4 mei 2021, 22:57 Hahaha lachen dit elke dag, net als een supermarkt die een blikje cola inkoopt voor 1 cent en die verkoopt het voor 50 cent, iedereen handelt op zijn eigen manier toch? Als je daar niet wilt kopen omdat ze winst maken moet je lekker niet doen, niemand verbiedt om nieuwe fiets te bestellen...
Eigen mening natuurlijk 🙈
Daarnaast vind ik wel dat hun prijzen echt best aan de lage kant zit(voor deze tijden dan bedoel ik)...😅vergelijking met sommige particulieren die zelfs meer dan hun vragen en geen afspraken mee kunt maken
maar gelukkig ben ik zeer tevreden over de fiets en daar gaat het om bij mij.
Mooi dat jij blij bent met jouw fiets :-q maar als je willens en wetens liegt over de staat van een fiets die je verkoopt dan ben je in mijn ogen gewoon een oplichter.
Net als wat eerder gezegd... ze verkopen gebruikte fietsen, naar mijn mening kan je beetje verwachten dat kleine dingen aan moeten gebeuren, dus het leukste kiezen die hebben toch genoeg staan😅
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

CubeJunk schreef: di 4 mei 2021, 23:41
Klitse schreef: di 4 mei 2021, 23:36

Mooi dat jij blij bent met jouw fiets :-q maar als je willens en wetens liegt over de staat van een fiets die je verkoopt dan ben je in mijn ogen gewoon een oplichter.
Net als wat eerder gezegd... ze verkopen gebruikte fietsen, naar mijn mening kan je beetje verwachten dat kleine dingen aan moeten gebeuren, dus het leukste kiezen die hebben toch genoeg staan😅
Er is niks mis met het verkopen van gebruikte fietsen. Ook niet als je er meer voor vraagt dan waar je ze voor gekocht hebt. Dat is het probleem niet. Het probleem is dat ze bijvoorbeeld aangeven dat een fiets zo goed als nieuw is terwijl de drivetrain versleten is. Dat weten ze zelf ook en als je dat dus bewust verzwijgt dan ben je een oplichter. Dat je, als je daar een fiets koopt, op moet letten en niet in moet trappen is uiteraard waar, maar doet niks af aan het feit dat het bewust liegen over de staat van een fiets niet klopt.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

*kuch*trol-alert*kuch*
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Klitse schreef: di 4 mei 2021, 23:52
CubeJunk schreef: di 4 mei 2021, 23:41

Net als wat eerder gezegd... ze verkopen gebruikte fietsen, naar mijn mening kan je beetje verwachten dat kleine dingen aan moeten gebeuren, dus het leukste kiezen die hebben toch genoeg staan😅
Er is niks mis met het verkopen van gebruikte fietsen. Ook niet als je er meer voor vraagt dan waar je ze voor gekocht hebt. Dat is het probleem niet. Het probleem is dat ze bijvoorbeeld aangeven dat een fiets zo goed als nieuw is terwijl de drivetrain versleten is. Dat weten ze zelf ook en als je dat dus bewust verzwijgt dan ben je een oplichter. Dat je, als je daar een fiets koopt, op moet letten en niet in moet trappen is uiteraard waar, maar doet niks af aan het feit dat het bewust liegen over de staat van een fiets niet klopt.
het lijkt mij inderdaad bijzonder dom iets te verkopen voor minder geld waar je het voor ingekocht hebt. Is in elk geval geen duurzaam business model.
Wat mij ook opviel (ben zelf ook op zoek naar een nieuwe fiets), is dat ook de afmontages soms niet kloppen. Bijv crankstellen die niet matchen met de rest, en ook zo niet uitgeleverd zijn door de fabrikant. En dan altijd naar een veel goedkopere variant. Misleidende informatie is voor mij een no-go. Ontbreken van de framemaat is bijzonder hinderlijk. Dat ze er niet bijzetten uit welk modeljaar de fiets komt zie ik niet direct als een probleem, dat kun je zelf ook uitzoeken.
En ja, vraag en aanbod bepaalt de prijs. Maar dan niet claimen dat je minimale winst wil maken, laat dat gewoon achterwege.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
SensaBike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: di 20 december 2011, 09:26

Veel mensen denken: Het is een winkel. En die weet wat ze verkopen. Vandaar dat de hogere prijzen bij hun wel betaald worden. Mensen gaan ervan uit dat wat zij in de advertentie zetten ook klopt. Dus net een onderhoudsbeurt gehad. Betekend voor die mensen alles wat vervangen moest worden is vervangen. En als je dan zelf de know how niet hebt om dat te controleren betaald je gauw 200 / 300 euro meer dan nodig.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2645
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Wat mij betreft is het vergelijkbaar met de handel in 2e hands auto’s, er zitten louche bedrijven tussen die niet integer handelen.
Als je iets (duurs) koopt heb je zelf ook een plicht om te kijken of wat je koopt goed is en als je dat niet zelf kunt beoordelen dan moet je iemand meenemen die dat wel kan. Anders alleen nieuw kopen of bij een partij waarvan je weet dat die betrouwbaar is.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: di 4 mei 2021, 22:37 Dus als je onnozel bent is het OK als men misbruik van je maakt?
Als je integer bent en een goed werkend moreel kompas hebt doe je dat niet. Sommigen doen dat helaas wel.

Oneerlijke info geven is imo nooit goed te praten.
Het is voor mij heel simpel, je behandelt iemand anders zoals je zelf behandeld wilt worden. En wie wordt er graag voorgelogen?

Helaas gaan integere principes en geld voor veel mensen moeilijk samen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2645
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

kermit schreef: wo 5 mei 2021, 11:10
ThaSingleTrackMastah schreef: di 4 mei 2021, 22:37 Dus als je onnozel bent is het OK als men misbruik van je maakt?
Als je integer bent en een goed werkend moreel kompas hebt doe je dat niet. Sommigen doen dat helaas wel.

Oneerlijke info geven is imo nooit goed te praten.
Het is voor mij heel simpel, je behandelt iemand anders zoals je zelf behandeld wilt worden. En wie wordt er graag voorgelogen?

Helaas gaan integere principes en geld voor veel mensen moeilijk samen...
In een ideale wereld kunnen we elkaar op de blauwe ogen geloven. In de echte wereld kunnen we ons niet permitteren om zo naïef te zijn en hebben we als koper ook een onderzoeksplicht.
Laatst gewijzigd door Mad Wally op do 6 mei 2021, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Ik vind dat iedereen zijn eigen vraagprijs moet kunnen bepalen, geen probleem. Onafhankelijk van wat de inkoopprijs is geweest. Als koper kun je natuurlijk ook bepalen wat je (maximale) aankoopprijs gaat worden.

Wat me wel stoort, en dat is wat Klitse en Kermit ook aangeven, ronduit liegen om de prijs op te drijven. Dat gaat mij te ver. Je hebt als koper dan wel een 'onderzoeksplicht', maar dan is het maar net de vraag of je de juiste gedetailleerde kennis hebt (Fox factory vork of toch 'maar' een performance). Als ze dan 'betrapt' worden, wordt de advertentie snel aangepast.

En of het gebruik of misbruik maken is van de schaarste mag iedereen zelf beoordelen. Toen de pandemie uitbrak waren er ook partijen die direct mondkapjes en desinfectiemiddelen groots opkochten en tegen woekerprijzen weer op de markt zette. Ieder zijn ding.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gesloten