H&B Exclusive

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gesloten
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Lullig is alleen dat de fietsen daar standaard 500 á 700 euro te duur verkocht worden, dus het leed is al geschied op voorhand. Daarbij komen dan de kosten van het herstellen nog eens bovenop, de meesten zullen dus uiteindelijk bij veel reparaties al snel 1000 euro te veel betalen.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Snelle Buffer schreef: vr 9 juli 2021, 19:32 :-? Vandaag kwam een vriend vol trots zijn nieuwe fiets showen , helaas was deze afkomstig bij hun , nadat er wat gebreken waren geconstateerd , maar even kontakt met ze gezocht en wat foto's gemaild ...., tot op heden , na de foto's geen reactie meer .
1 ding snap ik niet helemaal en bij H&B zullen ze hier wel over nagedacht hebben: ik lees allerlei verhalen dat na de aankoop niet of nauwelijks gereageerd wordt op de mail. Een fiets haal je op, waarom niet gewoon teruggaan?
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

markje schreef: zo 11 juli 2021, 17:25
Snelle Buffer schreef: vr 9 juli 2021, 19:32 :-? Vandaag kwam een vriend vol trots zijn nieuwe fiets showen , helaas was deze afkomstig bij hun , nadat er wat gebreken waren geconstateerd , maar even kontakt met ze gezocht en wat foto's gemaild ...., tot op heden , na de foto's geen reactie meer .
1 ding snap ik niet helemaal en bij H&B zullen ze hier wel over nagedacht hebben: ik lees allerlei verhalen dat na de aankoop niet of nauwelijks gereageerd wordt op de mail. Een fiets haal je op, waarom niet gewoon teruggaan?
Net als bij autohandelaren, de baas is er niet, valt niet onder de garantie, was goed bij de verkoop/eigen schuld, laat maar staan we kijken er naar (not!) of in het beste geval wordt het “gerepareerd” waarbij ze meer schade aanrichten dan dat ze fixen. Bij onwil zijn er talloze manieren om er onderuit te komen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Een hoop blablabla dus, jammer.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

markje schreef: zo 11 juli 2021, 17:25
Snelle Buffer schreef: vr 9 juli 2021, 19:32 :-? Vandaag kwam een vriend vol trots zijn nieuwe fiets showen , helaas was deze afkomstig bij hun , nadat er wat gebreken waren geconstateerd , maar even kontakt met ze gezocht en wat foto's gemaild ...., tot op heden , na de foto's geen reactie meer .
1 ding snap ik niet helemaal en bij H&B zullen ze hier wel over nagedacht hebben: ik lees allerlei verhalen dat na de aankoop niet of nauwelijks gereageerd wordt op de mail. Een fiets haal je op, waarom niet gewoon teruggaan?
Niks moeilijks aan , ze werken alleen op afspraak :x , zowel de "showroom", "reparaties", ect , je kan wel langs gaan maar als de deur dicht zit en niemand reageerd op het gegeven nummer houdt het op , en nu elke keer , zonder afspraak, daar naar toe te rijden wordt te veel . :-?

Ik denk dat ze bewust hebben gekozen voor : "op afspraak".... :-{ ., vaak is langs gaan bij een LBS de snelste manier , natuurlijk ook iemand meenemen die verstand heeft , bij de mogelijke (ver) koop is beter ...

:bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
SensaBike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: di 20 december 2011, 09:26

Dan maak je toch een afspraak voor een andere fiets.
Dan is er iemand aanwezig als je langs rijdt.

Maar goed. Ook al is er iemand denk ik niet dat het veel zin heeft.
Je gaat echt geen geld terug krijgen. En ze gaan hem ook echt niet voor je repareren.
En als je niet uit kijkt dan bellen zij de politie. En dan ben jij de lul. Niet zij.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Snelle Buffer schreef: ma 12 juli 2021, 09:16
markje schreef: zo 11 juli 2021, 17:25

1 ding snap ik niet helemaal en bij H&B zullen ze hier wel over nagedacht hebben: ik lees allerlei verhalen dat na de aankoop niet of nauwelijks gereageerd wordt op de mail. Een fiets haal je op, waarom niet gewoon teruggaan?
Niks moeilijks aan , ze werken alleen op afspraak :x , zowel de "showroom", "reparaties", ect , je kan wel langs gaan maar als de deur dicht zit en niemand reageerd op het gegeven nummer houdt het op , en nu elke keer , zonder afspraak, daar naar toe te rijden wordt te veel . :-?

Ik denk dat ze bewust hebben gekozen voor : "op afspraak".... :-{ ., vaak is langs gaan bij een LBS de snelste manier , natuurlijk ook iemand meenemen die verstand heeft , bij de mogelijke (ver) koop is beter ...

:bier:
Smerige streken.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

SensaBike schreef: ma 12 juli 2021, 09:44 Dan maak je toch een afspraak voor een andere fiets.
Dan is er iemand aanwezig als je langs rijdt.
...
Dat is ook gebeurd , echter werdt het geen leuk gesprek, en uiteindelijk maar weer vertrokken , maar nogmaals ,viel de schade mee zoals eerder aangegeven ...

Laat het maar weer info zijn voor de potentiele koper, echter moeten ze wel hier mee lezen .....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Klinkt alsof ze niet sympathiek overkomen?
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

markje schreef: zo 11 juli 2021, 17:25 1 ding snap ik niet helemaal en bij H&B zullen ze hier wel over nagedacht hebben: ik lees allerlei verhalen dat na de aankoop niet of nauwelijks gereageerd wordt op de mail. Een fiets haal je op, waarom niet gewoon teruggaan?
Ze adverteren nu juist met "incl. garantie". Voor wat het waard is, als ik dit topic zo lees. :roll:
Als je ook maar een beetje op marktplaats kijkt, kun je niet om ze heen. Ze hebben wel véél staan geloof ik.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Dat is het probleem ook. Ze kopen alles wat maar aangeboden wordt op marktplaats. Dan heb je ook zo maar een hele boel fietsen. En de onwetenden gaan er op goed vertrouwen heen en kopen een bult ellende.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Marktplaats informeren?

https://www.marktplaats.nl/i/help/over- ... n.dot.html

2. Algemene regels voor het plaatsen van een Advertentie op de Website

2.3 Advertentie-inhoud die niet is toegestaan:

a. De titel en de tekst van de Advertentie mogen niet misleidend, onnauwkeurig of onjuist zijn. De titel en de tekst dienen het product dat ter verkoop wordt aangeboden of de dienst die wordt aangeboden juist en helder te beschrijven.
________
Mijn fiets
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Marktplaats doet toch geen ruk. Gewoon allemaal bellen en een afspraak maken. En dan vervolgens niet komen natuurlijk. Dat dan een paar maanden blijven herhalen met een paar honderd man. :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

--- edit door Rogier van Mountainbike.nl ---
Onvoldoende onderbouwing of het aanzetten tot ongewenste handelingen.
https://www.mountainbike.nl/voorwaarden-community
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Daar doet Marktplaats juist wel iets aan helaas.
Marktplaats vaart wel bij verkopers faciliteren of dat nou op de nette manier gaat of niet.
Elke advertentie levert geld op, zeker nu je nog maar 2 gratis advertenties in de fietsenafdeling mag plaatsen.
Het heeft voor hen dus helemaal geen prioriteit om deze shady praktijken aan te pakken.
Laatst gewijzigd door Elvander op ma 12 juli 2021, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten