H&B Exclusive

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gesloten
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En dit is precies wat me tegenwoordig tegenstaat aan bol.com. Vroeger kocht je bij bol.com zelf iets, tegenwoordig zijn ze vooral doorgeefluik. Het maakt bol.com voor mij een minder betrouwbare winkel, zeker nu ik dit over H&B lees. Áls ik er dan nog wat koop, wil ik zeker weten dat ik met bol.com zèlf zaken doe. Want dat gaat goed, getuige een inductiepannenset die niet lekker werkte op mijn inductieplaat. Zonder morren gebruikt retour.

Maar wacht, het ging over H&B...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Crasstest schreef: ma 14 juni 2021, 22:37 Ze zijn nou ook dealer van superhandige keukenmesknipschaardingen!
https://link.marktplaats.nl/m1717092878
Da's wel een héél hoog Tell-Sell-gehalte :D
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Op bol.com heten ze B&H.
Andere jongens dus die toevallig ook van die wondermultiknippers verpatsen.
Kan gebeuren.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: di 15 juni 2021, 08:31 En dit is precies wat me tegenwoordig tegenstaat aan bol.com. Vroeger kocht je bij bol.com zelf iets, tegenwoordig zijn ze vooral doorgeefluik. Het maakt bol.com voor mij een minder betrouwbare winkel, zeker nu ik dit over H&B lees. Áls ik er dan nog wat koop, wil ik zeker weten dat ik met bol.com zèlf zaken doe. Want dat gaat goed, getuige een inductiepannenset die niet lekker werkte op mijn inductieplaat. Zonder morren gebruikt retour.

Maar wacht, het ging over H&B...
Nog ff verder off topic: alle retour en garantie afhandeling gaat via Bol, ongeacht welke leverancier er achter zit. En die service is erg goed weet ik uit ervaring.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Jan Willem schreef: di 15 juni 2021, 11:45 Op bol.com heten ze B&H.
Andere jongens dus die toevallig ook van die wondermultiknippers verpatsen.
Kan gebeuren.
Zelfde adres dus ook dit zijn de boys.
Laatst gewijzigd door Klitse op di 15 juni 2021, 11:55, 2 keer totaal gewijzigd.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Jamis Diablo schreef: di 15 juni 2021, 11:48
Kapitein Iglo schreef: di 15 juni 2021, 08:31 En dit is precies wat me tegenwoordig tegenstaat aan bol.com. Vroeger kocht je bij bol.com zelf iets, tegenwoordig zijn ze vooral doorgeefluik. Het maakt bol.com voor mij een minder betrouwbare winkel, zeker nu ik dit over H&B lees. Áls ik er dan nog wat koop, wil ik zeker weten dat ik met bol.com zèlf zaken doe. Want dat gaat goed, getuige een inductiepannenset die niet lekker werkte op mijn inductieplaat. Zonder morren gebruikt retour.

Maar wacht, het ging over H&B...
Nog ff verder off topic: alle retour en garantie afhandeling gaat via Bol, ongeacht welke leverancier er achter zit. En die service is erg goed weet ik uit ervaring.
Mijn ervaring met service van een andere aanbieder dan bol.com zelf zijn net wat anders - maar misschien niet representatief, dat weet ik niet. Anyway, was ook meer een verzuchting.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Klitse schreef: di 15 juni 2021, 11:50
Jan Willem schreef: di 15 juni 2021, 11:45 Op bol.com heten ze B&H.
Andere jongens dus die toevallig ook van die wondermultiknippers verpatsen.
Kan gebeuren.
Zelfde adres dus ook dit zijn de boys.
Ik vermoed dat Jan Willem dit ook wel weet :wink:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Kapitein Iglo schreef: di 15 juni 2021, 11:53
Klitse schreef: di 15 juni 2021, 11:50

Zelfde adres dus ook dit zijn de boys.
Ik vermoed dat Jan Willem dit ook wel weet :wink:
Ja dat gok ik ook wel, maar anderen snappen de grap van JW wellicht niet, vandaar toch maar even de verduidelijking.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

:wink: vergeten.
Maar inderdaad.
Ze doen zelfs aan risicospreiding.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
bruudt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 10 mei 2021, 17:10

Ik heb er gisteren mijn fiets gekocht. En inderdaad kennis is ver te zoeken en ik heb geen vertrouwen in enige garantie. Aangezien ik echt een mtb wilde toch bij hun terecht gekomen.
De prijzen zijn overal hoog, dus dat maar op de koop toegenomen.

Resultaat in mijn ogen een mooie fiets. Vanmorgen bij een kennis (fanatiek fietser) en heeft een eigenwinkel hem helemaal na laten kijken.
Zoals het er nu uitziet heb ik een goeie fiets nergens speling op en gewoon lichte slijtage.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik snap je keuze maar... helaas hou je dit type zakendoen wel in stand. Niet iedereen heeft de kennis en kunde om de juiste afwegingen te maken dus de kans bestaat dat een volgend “slachtoffer” wel een kat in de zak koopt.

Maar ja, het is makkelijk praten als je niet op zoek bent naar een MTB die direct verkrijgbaar is.

Wens je veel fijne kilometers!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
cube ltd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 11 september 2005, 20:49
Mijn mountainbike: Scott spark RC 900 Team
Contacteer:

Mijn zoon heeft hier een Cube stereo gekocht. Na 1,5 maand lag de schroefdraad van de crank waar het kettingblad aan bevestigd is er al uit. Bij nadere inspectie blijk dat er in het kettingblad een scheurtje zit en dat de crank netjes was over gespoten. Later viel er een bout van de achtervork spontaan uit.
Mijn zoon heeft er mischien 5 of 6 rondjes mee kunnen rijden. Verder waren er nog wat andere punten.

Fiets zou volledig onderhoud hebben gehad en bijna niet zijn gebruikt

De heren een aantal keer gemaild en gebeld. Maar ze doen er niks mee. Als ik binnen een week was teruggekomen dan hadden ze er mischien wat mee kunnen doen zeiden ze.

Dus de garantie is idd tot aan de deur.

Dus let op koop hier geen fiets. Grote kans om een kat in de zak te kopen.
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Toch wel mooi dat dit topic iedere keer dat ik op "ongelezen berichten" klik, in het lijstje staat. Des te groter de kans dat Google 'm hoog in de ranking toont (bij mij nu de 3e hit) als mensen op H&B Exclusive zoeken ;) Wellicht helpt het om de ellende te voorkomen.

Een wijziging van de topictitel in negatieve zin (bijvoorbeeld "wees gewaarschuwd" erachter) zou dit effect nog sterker maken overigens.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Sytheon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 12 mei 2021, 12:54

Ik heb mijn fiets blijkbaar ook aan deze mannen verkocht (wel weer onder een andere naam op marktplaats, --- edit door Rogier van Mountainbike.nl --- mogelijk persoonsgegeven ---). Als ik het destijds had geweten liever even afgehouden tot een andere koper. Vond het sowieso niet prettig hoe ze communiceren, het ophalen ging ook niet soepel en vond het een louche zaak, maargoed, ze hebben betaald.

Ze lijken er niet veel verstand van te hebben, niet even geprobeerd om op de fiets te gaan zitten en kijken wat hij doet als je onder lichte druk schakelt of hoe de vering werkt. Het aanbod varieert gewoon, gezien ze zelf alles tweedehands kopen. De fiets die ik verkocht heb was dan ook in prima staat (slijtage natuurlijk, maar geen echte problemen). Op marktplaats, bijzonder glimmend opgepoetst teruggevonden met de tekst dat er ruim minder KMs op zijn gemaakt en voor 150 euro meer. Ze zullen ook slechte fietsen kopen, willens en wetens, mooi maken, en verkopen voor veel grotere winst, zeker als ik die verhalen hier lees. Het lijkt mij dat je, zeker als leek, gewoon groot risico loopt op een slechte fiets voor veel geld.
SensaBike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: di 20 december 2011, 09:26

Die --- edit door Rogier van Mountainbike.nl --- mogelijk persoonsgegeven -- heeft idd geen verstand van fietsen. En komt ook niet op de afgesproken tijd langs.
Probeert idd de fiets niet uit. Remt een keer. Veert een keer. En begint dan over dat er overal speling op zit om zo de prijs naar beneden te krijgen.
Gesloten