H&B Exclusive

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gesloten
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Even Elon laten twitteren :-q
dalecooper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 29 oktober 2011, 19:55
Mijn mountainbike: Carbon,carbon,carbon

Zo ze bieden nu zelfs garantie aan! Wat zou dat inhouden tot de hoek van de straat? :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

dalecooper schreef: zo 30 mei 2021, 12:32 Zo ze bieden nu zelfs garantie aan! Wat zou dat inhouden tot de hoek van de straat? :winkie:
Garantie dat je belazerd wordt?
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Net als bij auto's denk ik, enkel op draaiende delen en als er dan wat is. Dan is het jahhh je hebt er veel te hard mee gereden of je hebt het niet goed behandeld dus geen garantie :roll:
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Dat ze ipv garantie maar de factuur erbij doen van die zogenaamde nieuwe onderdelen die ze erop zetten
Cees82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: di 25 november 2008, 16:00

Michel.nl schreef: zo 30 mei 2021, 13:29 Net als bij auto's denk ik, enkel op draaiende delen en als er dan wat is. Dan is het jahhh je hebt er veel te hard mee gereden of je hebt het niet goed behandeld dus geen garantie :roll:
Een man koopt een nieuwe paraplu, maar na een week is deze helemaal verroest. Gaat er mee terug naar de winkel, zegt de winkel: 'Ik zie het al, u heeft er mee in de regen gelopen.'
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Weer een mooi voorbeeld. Maat van mij had mijn oude Fucus super bud van 2012 over genomen en zelf opgebouwd met nieuwe onderdelen

Nu na 4 jaar heeft hij een nieuwe gekocht en de super bud, waarvan het frame nodig opnieuw gespoten moet worden, en de onderdelen al minstens 4 jaar oud zijn verkocht.

Je raad het al een buitenlandse persoon had geboden en kwam hem vorige week ophalen( en ter plekke nog eens vragen of er 50 vanaf kon🤔) De prijs was redelijk laag en bedroeg 650 euro. Dit was gezien de onderdelen wel ok maar de achterdemper en vork moesten nodig geserviced worden. Cassette en rest waren ook aan vervanging toe.

Kortom een markt comfort prijs. Maar de fiets verscheen vandaag na een op poets beurt weer op marktplaats voor dik 1450 euro 🤭😳😳😳😳

https://link.marktplaats.nl/m1711652034 ... nt=app_ios
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Michel.nl schreef: ma 31 mei 2021, 17:18 Weer een mooi voorbeeld. Maat van mij had mijn oude Fucus super bud van 2012 over genomen en zelf opgebouwd met nieuwe onderdelen

Nu na 4 jaar heeft hij een nieuwe gekocht en de super bud, waarvan het frame nodig opnieuw gespoten moet worden, en de onderdelen al minstens 4 jaar oud zijn verkocht.

Je raad het al een buitenlandse persoon had geboden en kwam hem vorige week ophalen( en ter plekke nog eens vragen of er 50 vanaf kon🤔) De prijs was redelijk laag en bedroeg 650 euro. Dit was gezien de onderdelen wel ok maar de achterdemper en vork moesten nodig geserviced worden. Cassette en rest waren ook aan vervanging toe.

Kortom een markt comfort prijs. Maar de fiets verscheen vandaag na een op poets beurt weer op marktplaats voor dik 1450 euro 🤭😳😳😳😳

https://link.marktplaats.nl/m1711652034 ... nt=app_ios
Ja, en dan laten ze een bekende even een zogenaamd bod doen wat in de buurt komt vd vraagprijs om de boel wat op te jagen.. Hele oude truc, pas ik ook weleens toe op marktplaats...werkt prima ! 🙊
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik denk dat het een serieus bod is zelfs 🤒
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Achtervering: FOX EVOLUTION SERIES met verschillende standjes
Oeh la la.. 8) :winkie:

Maar goed, als je als koper het verschil niet ziet tussen een opgereden cassette van 4 jaar oud of een zoals hier geadverteerde nieuwe zoek je het wel een beetje op.
Graffiets
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 31 mei 2021, 18:09

Ik heb daar laatst een fiets gekocht. De fiets was drie jaar oud en in zeer goede staat, althans volgens verkoper. Nu dat heb ik geweten. Na een tochtje ontdekte ik een flinke scheur in het frame. Het frame bleek overgespoten te zijn. Bij nader onderzoek bleek de fiets 6 jaar oud te zijn, remblokken versleten en zadel ondeskundig gemonteerd. Uiteraard was de verkoper niet thuis.
Middels een juridische procedure de duimschroeven flink aangedraaid en uiteindelijk het aankoopbedrag terug gekregen. Mijn advies : let goed op en neem iemand met verstand mee wanneer je daar een fiets koopt.
Laatst gewijzigd door Graffiets op ma 31 mei 2021, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Dice Oldskool schreef: ma 31 mei 2021, 17:56
Achtervering: FOX EVOLUTION SERIES met verschillende standjes
Oeh la la.. 8) :winkie:

Maar goed, als je als koper het verschil niet ziet tussen een opgereden cassette van 4 jaar oud of een zoals hier geadverteerde nieuwe zoek je het wel een beetje op.
Sommige mensen weten het verschil inderdaad niet, en gaan uit van de eerlijke verkoper en de vermelde upgrades. Dat het achteraf anders is merken ze pas wanneer er iemand met verstand naar gaat kijken. Niet iedereen is zo goed in het beoordelen van een fiets en de onderdelen, ze zien een op dat moment knappe fiets en kopen het.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Dkawa28
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 11 oktober 2020, 13:27
Mijn mountainbike: Trek Marlin 7

--- edit door Herperduin van Mountainbike.nl ---


Bericht aangepast omdat hier conclusies getrokken werden die niet te controleren zijn.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Als je er de ballen verstand van hebt...een nieuwe kopen of een deskundige meenemen bij een gebruikte fiets.
Ik vind oplichterij niet okay, maar mensen laten zich kennelijk makkelijk belazeren...zijn ze zelf bij.
( er kopen ook nog steeds hele volksstammen een 2e hands auto hier in apeldoorn bij "de handel"...dan vraag je erom 🙊)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

gijsje schreef: wo 2 juni 2021, 23:45 Als je er de ballen verstand van hebt...een nieuwe kopen of een deskundige meenemen bij een gebruikte fiets.
Ik vind oplichterij niet okay, maar mensen laten zich kennelijk makkelijk belazeren...zijn ze zelf bij.
( er kopen ook nog steeds hele volksstammen een 2e hands auto hier in apeldoorn bij "de handel"...dan vraag je erom 🙊)


Er is ook nog iets van : "vertrouwen"...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gesloten