H&B Exclusive

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gesloten
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Precies dit dus.

Ik word zelf altijd ontzettend wantrouwig als een bedrijf spullen alleen maar verkoopt op marktplaats en/of facebook. Tot op zekere hoogte kan ik het begrijpen, bv voor licht beschadigde goederen, verouderde modellen ed. Maar een 'bedrijf' wat eigenlijk alleen actief is op marktplaats, laat bij mij alle alarmbellen rinkelen.

Dat betekent namelijk dat zich (kunnen) beroepen op de voorwaarden van marktplaats en die zijn eigenlijk heel simpel: als je wat koopt, is dat jouw keuze en alle gevolgen zijn jouw probleem. Die laatste zie je zelf maar op te lossen met de verkoper en van marktplaats hoef je niets te verwachten en juridisch heb je geen poot om op te staan. Kom je er samen niet uit? Jammer dan.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

--- edit door Rogier van Mountainbike.nl ---
Dit bericht had betrekking op de onjuiste aanname van het ontbreken van een KvK en BTW nummer.

Bedrijfsinformatie
Handelsnaam H&B Exclusive V.O.F
Adres: Sint Anthonisweg 4 c, 5831AE Boxmeer
BTW nummer NL862516857B01
KVK nummer 82554420
Werkzame personen 2

Op 20-05-2021 heeft het bedrijf tevens een domeinnaam geregistreerd: hbexclusive.nl
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Aangepast:
--- edit door Rogier van Mountainbike.nl ---
Dit bericht had betrekking op de onjuiste aanname van het ontbreken van een KvK en BTW nummer.

Bedrijfsinformatie
Handelsnaam H&B Exclusive V.O.F
Adres: Sint Anthonisweg 4 c, 5831AE Boxmeer
BTW nummer NL862516857B01
KVK nummer 82554420
Werkzame personen 2

Op 20-05-2021 heeft het bedrijf tevens een domeinnaam geregistreerd: hbexclusive.nl
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Ze staan ingeschreven in het register van KVK als H&B Exclusive V.O.F.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

markje schreef: do 6 mei 2021, 14:19 Precies dit dus.

Ik word zelf altijd ontzettend wantrouwig als een bedrijf spullen alleen maar verkoopt op marktplaats en/of facebook. Tot op zekere hoogte kan ik het begrijpen, bv voor licht beschadigde goederen, verouderde modellen ed. Maar een 'bedrijf' wat eigenlijk alleen actief is op marktplaats, laat bij mij alle alarmbellen rinkelen.

Dat betekent namelijk dat zich (kunnen) beroepen op de voorwaarden van marktplaats en die zijn eigenlijk heel simpel: als je wat koopt, is dat jouw keuze en alle gevolgen zijn jouw probleem. Die laatste zie je zelf maar op te lossen met de verkoper en van marktplaats hoef je niets te verwachten en juridisch heb je geen poot om op te staan. Kom je er samen niet uit? Jammer dan.
Ik snap de frustratie. Maar is dat anders bij een willekeurige webshop die niet aangesloten is bij een goed keurmerk? Nee.

Ze verkopen iets met, volgens hen, bepaalde eigenschappen. Voldoet het daar niet aan dan kun je gewoon bij de verkoper aankloppen, of ze nou particulier handelen of zakelijk daar zit bij een fiets echt niet zoveel verschil in. Als ik als particulier zeg dat een fiets in zo goed als nieuwe staat is terwijl er een scheur in het frame blijkt te zitten kun je mij toch echt tot een oplossing verplichten. Het platform staat er los van. Je hebt namelijk een overeenkomst met de persoon, niet met het platform.

Dus juridisch heb je poten genoeg om op te staan. Wat je bij handelaren vaak ziet is de grote bek en daarna de negeer-stand. En zie daar maar eens doorheen te komen. Maar zoals gezegd, dat is bij eenzelfde toko met een echte webwinkel niet anders.

Wat wel weer heel erg goed is, je wantrouwen bij dit soort bedrijven. Geld verdienen is goed, maar wel op een eerlijke en nette manier.

En natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat recht hebben en krijgen niet gelijk is. Daar ben ik het volkomen mee eens.
CubeJunk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 april 2021, 13:19

Ik had toen bij de cube direct om een factuur gevraagd voor het gebruik maken van fietsplan en was allemaal gelukt, toch tot de avond moeten wachten zoals ze aangaven vanwege drukte met klanten haha, maar gelukkig toch wel gehad (om 3 uur s nachts)😂
Kvk nummer en alles klopte gewoon volgens mijn werkgever.
SensaBike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: di 20 december 2011, 09:26

Ghost-biker schreef: do 6 mei 2021, 15:01 Ze staan ingeschreven in het register van KVK als H&B Exclusive V.O.F.
weet je dat heel zeker. Deze zit in boxmeer.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

CubeJunk schreef: do 6 mei 2021, 15:44 Ik had toen bij de cube direct om een factuur gevraagd voor het gebruik maken van fietsplan en was allemaal gelukt, toch tot de avond moeten wachten zoals ze aangaven vanwege drukte met klanten haha, maar gelukkig toch wel gehad (om 3 uur s nachts)😂
Kvk nummer en alles klopte gewoon volgens mijn werkgever.
Fietsplan, mountainbike 2e hands gekocht op marktplaats, Sinterklaas woont in Madrid en ik ben groter dan Mud Mate.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Je kan gewoon een 2e hands fiets kopen met fietsplan.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Dice Oldskool schreef: do 6 mei 2021, 18:48
CubeJunk schreef: do 6 mei 2021, 15:44 Ik had toen bij de cube direct om een factuur gevraagd voor het gebruik maken van fietsplan en was allemaal gelukt, toch tot de avond moeten wachten zoals ze aangaven vanwege drukte met klanten haha, maar gelukkig toch wel gehad (om 3 uur s nachts)😂
Kvk nummer en alles klopte gewoon volgens mijn werkgever.
Fietsplan, mountainbike 2e hands gekocht op marktplaats, Sinterklaas woont in Madrid en ik ben groter dan Mud Mate.
Toch wel mooi dat de gekozen tekst en toon niet alleen maar positief is. Best vermakelijk
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
CubeJunk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 april 2021, 13:19

SensaBike schreef: do 6 mei 2021, 18:28
Ghost-biker schreef: do 6 mei 2021, 15:01 Ze staan ingeschreven in het register van KVK als H&B Exclusive V.O.F.
weet je dat heel zeker. Deze zit in boxmeer.
Ja inderdaad, in boxmeer , vroeg ik aan hun uit nieuwsgierigheid waarom oeffelt bij staat, toen zijn we daarheen gereden en hadden ze zon opslag daar om de fietsen op te stallen
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 507
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

CubeJunk schreef: do 6 mei 2021, 19:06
SensaBike schreef: do 6 mei 2021, 18:28

weet je dat heel zeker. Deze zit in boxmeer.
Ja inderdaad, in boxmeer , vroeg ik aan hun uit nieuwsgierigheid waarom oeffelt bij staat, toen zijn we daarheen gereden en hadden ze zon opslag daar om de fietsen op te stallen
????? :~
Vreemd, maar als jij het zegt...
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Cube AIM schreef: do 6 mei 2021, 19:28
CubeJunk schreef: do 6 mei 2021, 19:06

Ja inderdaad, in boxmeer , vroeg ik aan hun uit nieuwsgierigheid waarom oeffelt bij staat, toen zijn we daarheen gereden en hadden ze zon opslag daar om de fietsen op te stallen
????? :~
Vreemd, maar als jij het zegt...
Dat hoeft niet vreemd te zijn. Als ondernemer heb je een postadres nodig, en een loods voor opslag heeft dat vaak niet.
Maar volgens mij is alles al wel zo'n beetje gezegd?
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 507
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

OsiruS schreef: do 6 mei 2021, 19:53
Cube AIM schreef: do 6 mei 2021, 19:28

????? :~
Vreemd, maar als jij het zegt...
Dat hoeft niet vreemd te zijn. Als ondernemer heb je een postadres nodig, en een loods voor opslag heeft dat vaak niet.
Maar volgens mij is alles al wel zo'n beetje gezegd?
Ik bedoelde ook niet dat het vreemd is dat ze een loods hebben daar maar dat ze als ondernemer haar klanten mee gaat nemen naar zijn/haar loods.
Ik word bij een winkel ook niet meegenomen naar hun opslagplaats als ik vraag waarom er 2 adressen zijn :~
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
CubeJunk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 april 2021, 13:19

Nouja ik vroeg inderdaad om oeffelt adres maar daar hadden ze mtb’s die nog online stonden vandaar dat we daarheen gingen haha
Gesloten