H&B Exclusive

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gesloten
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1067
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Wel interessant dat ze in tweedehands mountainbikes handelen, maar wel precies weten hoe veel kilometer er op iedere fiets gereden is.

Gezien de omschrijvingen van de fietsen denk ik dat deze 2 knulletjes zichzelf enigszins overschatten in hun kennis van fietsen.

Ik zie vooral oude fietsen. En zeker met carbon zou ik uitkijken met kopen via doorverkopende partijen.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Super mooie en goed onderhouden specialized epic s works.
Shimano xtr 3 x 10
De fiets ziet er nog super mooi uit en fiets als nieuw.
Brain dempers zowel achter en in de voorvork werkt echt perfect en heeft veel instel mogelijkheden.
Als er nog vragen zijn hoor ik het graag.
Ik zelf ben 179 volgens mij is de maat M.
dit staat er dan bij zo'n fiets, wel bijzonder weinig. Oud model gezien de groepset. Daar moet toch minstens 1/3e van de prijs af.
Geen gezeik, mountainbike!
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Nog gisteren een sms gestuurd over mijn situatie na aankoop: hoor niks meer. Terwijl het ter info was, want ik weet ook wel dat de garantie tot de voordeur geldt.
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Olieboer schreef: vr 15 januari 2021, 13:06
Super mooie en goed onderhouden specialized epic s works.
Shimano xtr 3 x 10
De fiets ziet er nog super mooi uit en fiets als nieuw.
Brain dempers zowel achter en in de voorvork werkt echt perfect en heeft veel instel mogelijkheden.
Als er nog vragen zijn hoor ik het graag.
Ik zelf ben 179 volgens mij is de maat M.
dit staat er dan bij zo'n fiets, wel bijzonder weinig. Oud model gezien de groepset. Daar moet toch minstens 1/3e van de prijs af.
Hebben er ook een epic marathon op staan in zeer nette staat, pak lak dat van de bovenbuis af is hebben ze niet gezien geloof ik.. bijzonder verhaal deze aanbieder
Ik ben mij er eentje...
dalecooper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 29 oktober 2011, 19:55
Mijn mountainbike: Carbon,carbon,carbon

Over de staat van onderhoud van de voorvork en achterdemper ook bijzonder weinig informatie, denk dat je gewoon een standaard revisie moet incalculeren en dan is de prijs inderdaad te hoog! Denk wel dat ze veel verkopen gezien de wisseling van fietsen! Blijkbaar toch een markt voor in deze tijden van schaarste! Ik woon trouwens in de buurt van dit bedrijf dus mocht er iemand meer info willen kan ik altijd eens vrijblijvend kijken.
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

dalecooper schreef: ma 18 januari 2021, 14:19 Over de staat van onderhoud van de voorvork en achterdemper ook bijzonder weinig informatie, denk dat je gewoon een standaard revisie moet incalculeren en dan is de prijs inderdaad te hoog! Denk wel dat ze veel verkopen gezien de wisseling van fietsen! Blijkbaar toch een markt voor in deze tijden van schaarste! Ik woon trouwens in de buurt van dit bedrijf dus mocht er iemand meer info willen kan ik altijd eens vrijblijvend kijken.
Er valt weinig te kijken hoor. Je spreekt ze op straat, voor een woonhuis. Daar wordt de deal gesloten en vervolgens cash aftikken.
Voelde me net een drugsdealer haha!
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Waar halen dit soort gasten hun handel dan vandaan vraag ik me dan af..?
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Marktplaats(en).afstruinen, partij (incourante)ingeruilde fietsen van dealers opkopen.
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Bike-chica schreef: ma 18 januari 2021, 18:38 Er valt weinig te kijken hoor. Je spreekt ze op straat, voor een woonhuis. Daar wordt de deal gesloten en vervolgens cash aftikken.
Voelde me net een drugsdealer haha!
Zo koop je toch geen fiets ! Dus zonder grondige inspectie, proefrit en gesprek?

DuReal schreef: ma 18 januari 2021, 19:23 Waar halen dit soort gasten hun handel dan vandaan vraag ik me dan af..?
Ja, dat vroeg ik mij ook al af. Vooral bij zo'n wisselende collectie.

Maar even een tip in het algemeen als je een tweede handse fiets koopt: https://fdr.rdw.nl/
Modder29
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 6 januari 2021, 10:29

Zelf bij hun in de achtertuin een kijkje mogen nemen om meerdere fietsen te bekijken. Staat van alles door elkaar heen en zelf kwamen ze te laat voor de afspraak omdat ze ergens een fiets op de kop hadden getikt. Dus ze rijden het land door om op te kopen.
dalecooper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 29 oktober 2011, 19:55
Mijn mountainbike: Carbon,carbon,carbon

Dus wel mogelijk om een kijkje te nemen? Nog iets gekocht of een beetje aan het afdingen geweest? :bier:
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Ghost-biker schreef: ma 18 januari 2021, 21:58
Bike-chica schreef: ma 18 januari 2021, 18:38 Er valt weinig te kijken hoor. Je spreekt ze op straat, voor een woonhuis. Daar wordt de deal gesloten en vervolgens cash aftikken.
Voelde me net een drugsdealer haha!
Zo koop je toch geen fiets ! Dus zonder grondige inspectie, proefrit en gesprek?

Dit is wel heel kort door de bocht. Tuurlijk wel proefgereden, alles gecheckt, een pro meegenomen, van tevoren hem met vragen bestookt, we hebben er een uur gestaan. Ben niet helemaal gek. Ga niet voor de lol anderhalf uur in de auto zitten.

DuReal schreef: ma 18 januari 2021, 19:23 Waar halen dit soort gasten hun handel dan vandaan vraag ik me dan af..?
Ja, dat vroeg ik mij ook al af. Vooral bij zo'n wisselende collectie.

Ze hebben 'connecties' in Belgie en Duitsland. Dus ja....

Maar even een tip in het algemeen als je een tweede handse fiets koopt: https://fdr.rdw.nl/
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
P33t
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 28 januari 2021, 23:50

Ik heb in principe een afspraak voor zondag om de bmc teamelite 01 die ze te koop aanbieden op te halen.... na deze berichten gelezen te hebben, begin ik te twijfelen of dit wel verstandig is.... 🙄
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Ach hoezo? Als de prijs goed is voor de staat waarin de fiets aangeboden wordt en deze staat aansluit bij jouw capaciteiten als monteur of bereidheid tot extra kosten is het prima toch! Als je dat niet kunt beoordelen iemand meenemen die dat wel kan of niet aan 2e hands beginnen.

Garantie/zekerheid heb je nooit als je 2e hands koopt.
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Veel geld voor een bike uit 2017. Stond toentertijd voor €4499,00 bij Mantel.

Aan de handvatten en cranks te zien ook heel wat km gelopen.

Op de foto's zien de cassette, ketting en voorblad er niets als nieuw uit.

Als je geen verstand van de techniek hebt zeker een deskundige mee nemen. Ook vragen naar bewijs van de onderhouds historie van de vork.
Laatst gewijzigd door Ghost-biker op vr 29 januari 2021, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten