Onderdelen overseas

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
StumpyJumpy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 19 juni 2020, 13:13

Heeft hier iemand ervaring met het importeren van onderdelen uit de VS?
Om specifieker te zijn : de extra kosten van het importeren van een suspension fork.
Weet dat je het kan berekenen op de site van onze vrienden de belastingdienst maar dit is makkelijker :-q
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

StumpyJumpy schreef: za 23 januari 2021, 10:41 Heeft hier iemand ervaring met het importeren van onderdelen uit de VS?
Om specifieker te zijn : de extra kosten van het importeren van een suspension fork.
Weet dat je het kan berekenen op de site van onze vrienden de belastingdienst maar dit is makkelijker :-q
Als je voor makkelijk gaat dan zou ik een vork gewoon in europa bestellen.

Moet zeggen dat ik het ook nogal gemakkelijk vind: jij bent te beroerd om iets op te zoeken, maar verwacht wel dat een ander het je hier gaat uitleggen.
Als het niet te veel moeite is: het forum heeft een zoekfunctie. Daarnaast bestaat er een site, die heet Google. Ik kan je ook eens aanraden om daar te kijken.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Eens met Maaf over de luiheid.
Maar ik ben in een goede bui en het percentage invoerrechten verschilt nogal per product dus dan is ervaring wel fijn.

Reken grofweg op 30%-35% extra kosten.
Invoerrechten over onderdeel + shipping + verzekering.
Daarna BTW over onderdeel + shipping + verzekering + invoerrechten.
Het percentage invoerrechten verschilt per product, mijn ervaring is dat fiets onderdelen in de 12% categorie vallen en dan zit je op 35% extra kosten.
StumpyJumpy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 19 juni 2020, 13:13

Top, thanks mannen!
Bedankt voor jullie reactie en jullie goede bui.

Fijn weekend!
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Jamis Diablo schreef: za 23 januari 2021, 10:53 Het percentage invoerrechten verschilt per product, mijn ervaring is dat fiets onderdelen in de 12% categorie vallen en dan zit je op 35% extra kosten.
Die 12% is volgens mij voor complete fietsen. Dat zie je nu ook vanuit de UK.
Onderdelen zitten rond de 4,5% als het goed is. Net als auto-onderdelen.
StumpyJumpy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 19 juni 2020, 13:13

Ja daar licht bij mij de verwarring.
Het is niet dat ze bij de belastingdienst het percentage belasting voor fietsen en of onderdelen geven.
Dat is het lastige en daarom vroeg ik me af of iemand de gok heeft gewaagt.
Ook omdat de vorken daar nogal een stuk goedkoper zijn.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Heb eind oktober nog een bestelling gedaan bij Box Components voor een bedrag van bijna 200,- euro.
Bij binnenkomst in europa kreeg ik een melding van fedex of ik nog even 54,- wilde betalen aan importbelasting.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dan zit je idd op die 4,5% en kom je uit op 27% extra kosten.
StumpyJumpy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 19 juni 2020, 13:13

Uiteindelijk ben ik dan iets meer dan 100€ goedkoper uit.
Misschien het overwegen waard mocht de vooraad hier in europe nog lang gebrekkig blijven.

Cheers boys!
chaser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: za 24 januari 2009, 21:49
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei 2020

en hoe doe je dat dan met garantie?
Dat je vork het goed doet als hij aankomt wil nog niet zeggen dat er van binnen geen probleem is wat pas na een paar weken zich openbaard.
Of ga je m helemaal uit elkaar halen als hij aankomt zodat je zeker weet dat hij goed is?
Ouder, last van mijn rug en knieën maar wel doorgaan
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Diverse fabrikanten verbieden hun USA dealers buiten Noord-Amerika te leveren, zoals Fox en Niner. Houd daar ook rekening mee.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Omgekeerd hebben europese service centra / importeurs natuurlijk geen zin om jouw grijze vork aan te nemen voor reparatie of een recall, behalve voor het hoogste tarief.
En heen en terug sturen voor een garantie gevalletje of een recall, das ook geen feestje.
Lange reistijd, de douane die zich er op de heen of terugweg ermee gaat bemoeien.
(Kost op zn minst tijd, maar met wat pech ook nog geld. Bij een garantie geval natuurlijk onterecht en daar mag je dan ook weer achteraan)

Kortom:
Alleen doen als het hier niet te koop is, of als het prijsverschil heel groot is.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Dhr Snelbroek
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 17 november 2020, 16:56
Contacteer:

Ik importeer producten uit de VS en Canada regelmatig. Vind het in het algemeen een soepel process, en de kosten mee vallen. Meestal probeer ik zoveel mogelijk in een keer te bestellen vanwege hogere verzendkosten, dit doe ik om onder andere samen met vrienden dingen te bestellen en de douane verdelen in verhouding met de waarde van wat iedereen heeft besteld.
StumpyJumpy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 19 juni 2020, 13:13

Ja eigenlijk wel ja, hier zijn een aantal producten niet voorradig, lastig, duur of gewoon niet te verkrijgen.
Harry Jacob
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 3 februari 2021, 11:52

je kunt here doorheen gaan
===Linkje weggehaald===
===Reclame via Rogier Mensink===
hoop dat het helpt

danke je
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op do 4 februari 2021, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen reclame
Plaats reactie