Leuke gravel bike elektrisch e-MTB 999,-

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
mvaNL
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 24 juni 2021, 18:18

Gespot:

Leuke gravel bike van het merk Prophete voor de beginner die lijkt op een MTB.
Wel is het handig om er iets andere banden op te zetten (27,5") voor het gravel biken in Nederland. Nu is het iets teveel MTB georiënteerd, terwijl dit gezien de specificaties toch meer een graveler is: het staat er ook op!

Met elektrische ondersteuning.
Voorradig en 999,- euro.

https://www.lidl-shop.nl/p/prophete-e-m ... p100319511

De Duitse site geeft meer informatie: https://www.prophete.de/de/shop/blaupun ... 51371-0111

Plaatje van de Duitse site voor het identieke model:
Afbeelding

Specs:
- Shimano Acera 1x8
- Shimano hydraulische schijfremmen
- Suntour XCT voorvork vering
- Blauwpunkt achterwiel motor 36V 250 W 40Newtonmeter
- Accu 375Wh


De accu heeft een vermogen van 10,4 Ah geeft 375 Wh tot 100 km. Je kunt zelf deze upgraden (als je vindingrijk bent, het aan durft en met risico) door te vervangen naar 21 Ah, zie het internet. Dat zou een gebruik van 200 km geven.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Knap ding, gelukkig ook meteen met een standaard :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik gok dat er weinig kopers zijn, hier op het forum...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

„Gravelbike“? 🤨

Of bedoelen ze eigenlijk, „hou het maar bij grindweggetjes, want echt MTB‘en kun je er niet mee“?
Vorsprung durch Pedantik.
FietsenIn2021
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 12 juli 2021, 10:26

Ik zag deze post en vraag mij toch even af waarom dit evt geen goede optie is?
De prijs-kwaliteit ziet er voor mij (een beginner) niet slecht uit?
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Omdat je met die derailleur in de bossen schakelen niet prettig gaat vinden bijv. Op de weg gaat hij het goed doen hoor voor woon werk.. maar verder wil je als beginner toch ook iets wat "normaal" schakeld al zal het nieuwe spul van shimano al beter zijn dan enkele jaren terug..
FietsenIn2021
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 12 juli 2021, 10:26

mauke schreef: ma 12 juli 2021, 12:53 Omdat je met die derailleur in de bossen schakelen niet prettig gaat vinden bijv. Op de weg gaat hij het goed doen hoor voor woon werk.. maar verder wil je als beginner toch ook iets wat "normaal" schakeld al zal het nieuwe spul van shimano al beter zijn dan enkele jaren terug..
Ah, ik vermoedde dat het hem zat in de "kracht" van de fiets, maar dit is dus niet het geval begrijp ik.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Bedoel je de motor? Daar zal ook wel op beknibbeld zijn, bij een fiets van € 999 is overal op beknibbeld namelijk :wink:

En op steile klimmetjes zal je sowieso minder hebben aan een achterwielmotor.
Everybody bought a new bike!
mvaNL
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 24 juni 2021, 18:18

asphaltdude schreef: ma 12 juli 2021, 18:17 Bedoel je de motor? Daar zal ook wel op beknibbeld zijn, bij een fiets van € 999 is overal op beknibbeld namelijk :wink:

En op steile klimmetjes zal je sowieso minder hebben aan een achterwielmotor.
Met een gravelbike doe je toch ook geen steile klimmetjes? Waarom met deze wel dan.

In aanvulling, dat het geen topkwaliteit is maar net voldoende lijkt me logisch. Oppassen dus met onderhoud, schoonmaken, bijstellen, roestvorming tegengaan etc. Een elektrische gravelbike van Canyon begint bij 5.000,- en ja dan heb je 85Nm ipv 30Nm en 500Wh tegen 375Wh (upgradable naar 750Wh). En een flex zadelpen van 250,- maar misschien is daar nog een goedkoper alternatief voor? En de Schwalbe G-One Bite TLE, 50mm banden, à 50,- per stuk. Maar 5.000,- hallo zeg!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

mvaNL schreef: wo 14 juli 2021, 01:19 Met een gravelbike doe je toch ook geen steile klimmetjes?
Ik wel hoor :winkie:

In aanvulling, dat het geen topkwaliteit is maar net voldoende lijkt me logisch.
Dat zal afhangen van je definitie van voldoende :wink:
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

mvaNL schreef: wo 14 juli 2021, 01:19
asphaltdude schreef: ma 12 juli 2021, 18:17 Bedoel je de motor? Daar zal ook wel op beknibbeld zijn, bij een fiets van € 999 is overal op beknibbeld namelijk :wink:

En op steile klimmetjes zal je sowieso minder hebben aan een achterwielmotor.
Met een gravelbike doe je toch ook geen steile klimmetjes? Waarom met deze wel dan.

In aanvulling, dat het geen topkwaliteit is maar net voldoende lijkt me logisch. Oppassen dus met onderhoud, schoonmaken, bijstellen, roestvorming tegengaan etc. Een elektrische gravelbike van Canyon begint bij 5.000,- en ja dan heb je 85Nm ipv 30Nm en 500Wh tegen 375Wh (upgradable naar 750Wh). En een flex zadelpen van 250,- maar misschien is daar nog een goedkoper alternatief voor? En de Schwalbe G-One Bite TLE, 50mm banden, à 50,- per stuk. Maar 5.000,- hallo zeg!
Je kan een 2CV kopen of een Rolls.
Rijdt allebei.
Toch niet te vergelijken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie