Mantel weigert retour

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Ik heb bij Mantel een NX cassette besteld en ontvangen, echter past die niet op de body en heb een GX nodig. Ik heb de cassette terug gestuurd en kreeg hem van Mantel weer terug gestuurd. Ze weigerden retour omdat er wat vet en zand opzat, de lockring ontbrak en, volgens hun, schade aan tandwielen. De lockring was ik helemaal vergeten bij te voegen maar heb die gewoon liggen, die had na gestuurd kunnen worden. Het vet en zand wat erop zat is helemaal verwijderd en spik en span schoon, maar enige beschadiging aan de tandwielen, of ergens op de cassette is niet te vinden.
Ze hebben vanmiddag foto's opgestuurd die ze genomen hebben voordat ze de cassette weer terug stuurden, je kan vet zien, hier en daar een zandkorreltje, maar schade kan ik ook op de foto niet waarnemen.
Ik heb ze gevraagd om duidelijk aan te geven waar de schade dan zit, maar heb daar nog geen antwoord op gekregen.
We hebben de cassette van top tot teen onderzocht maar kunnen geen schade vinden.

Wat te doen als ze blijven weigeren?
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

3 van de 4 punten die zij aangaven bleken terecht te zijn (zand, vet, lockring).

Mijn advies: Naar de winkel gaan en terplekke samen een oplossing zoeken.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

3 van de 4 punten zijn eenvoudig op te lossen en zijn eenvoudig opgelost.
Ze hadden daar ook even bericht voor kunnen geven maar stuurden het terug en moest zelf maar uitvinden waarom.
Het 4de punt lijken ze om 1 of andere reden verzonnen te hebben.

'Even' naar Arnhem als je in Alkmaar woon...zal waarschijnlijk de enigste oplossing worden...
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Sorry, maar ik snap Mantel volledig.
Product is niet als nieuw retour gezonden. Je kunt moeilijk van Mantel verwachten dat ze de boel nog even helemaal voor je napoetsen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Hoe kan er vet en zand op de cassette komen als je het ding niet eens gemonteerd krijgt omdat het niet op de body past?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Arjan1 schreef: ma 30 augustus 2021, 18:54

Wat te doen als ze blijven weigeren?
Hier in het Te Koop hoekje plaatsen met een korting en je verlies nemen.
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Eens met rasmazzer, hoe kan het vies zijn als je het niet eens gemonteerd kreeg?

Daarnaast.. Hoe kun je iets terug sturen wat gewoon niet als nieuw is. Dat kijk je toch vantevoren na? En ja, daar valt oppoetsen totdat het blinkt ook onder. Kan me de reactie van mantel dus goed voorstellen.

Wellicht be ik met mn 40 al van de oude stempel maar het zou niet eens in me opkomen om iets niet als nieuw terug te sturen.

Oplossing is al gegeven, lekker te koop zetten. Kost je minder aan reisgeld en eigen tijd.
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Om iets niet als nieuw terug te sturen?
Een beetje vet op een nieuwe cassette maakt de cassette niet opeens niet nieuw.
Dan zouden ze alles moeten weigeren wat uit de verpakking geweest is, want dat zou dan niet meer nieuw zijn.
En dat doen ze niet, omdat ze het gewoon weer als nieuw verkopen, omdat het nieuw is.
Een beetje vet poets je eraf.
Het gaat er niet om wie die vet eraf poetst, het gaat erom dat zij beweren dat er schade op de tandwielen zit, wat pertinent niet waar is.
Als er schade opzit en ze sturen het terug kan ik het me voorstellen.
Ik heb er hier verschillende mensen naar laten kijken, niemand kan ook maar enige schade ontdekken.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Was de verpakking nog heel?
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Maar je laat nu in het midden of je de cassette gebruikt hebt of niet.
Hoe komt er nu zand en vet op de cassette?
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Arjan1 schreef: ma 30 augustus 2021, 20:27 Een beetje vet op een nieuwe cassette maakt de cassette niet opeens niet nieuw.
Bekijk het nog eens vanuit kopers perspectief.
Zou jij de cassette met zand en vet alszijnde nieuw aanvaard hebben als Mantel die zo naar jou opstuurde? Wel reëel blijven, ik iig niet.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Verpakking is heel, daar denk ik altijd sowieso om.

Ik laat niet in het midden of hij gemonteerd is geweest of niet, dat heb ik al geschreven.
Een NX past niet op een XD body, dus hoe kan je die monteren? Dus nee, hij is niet gebruikt geweest.
Ik zou hem monteren, en smeer meestal de body in met vet.
Er zat dus op mijn handen, hij lag op een vettige doek, dan kan er wat vet op komen.
En dan kan er wat zandkorrels opkomen.
Je moest op de foto's nog goed zoeken om de korrels te vinden.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Dutch schreef: ma 30 augustus 2021, 20:53
Arjan1 schreef: ma 30 augustus 2021, 20:27 Een beetje vet op een nieuwe cassette maakt de cassette niet opeens niet nieuw.
Bekijk het nog eens vanuit kopers perspectief.
Zou jij de cassette met zand en vet alszijnde nieuw aanvaard hebben als Mantel die zo naar jou opstuurde? Wel reëel blijven, ik iig niet.
Dus de schade die zij zien, en die niemand bij mij thuis op de cassette kan vinden, omdat die er niet is, moet ik dan maar voor lief nemen omdat er wat vet en zandkorrels opzitten?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik zou ze even bellen. Dat werkt misschien wat beter. Mails over en weer zijn gauw verkeerd geïnterpreteerd.

En anders, je verlies pakken.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Er is hier niemand die kan beoordelen of er tekenen van gebruik zijn aan de cassette anders dan jijzelf en Mantel. Het heeft dus ook niet zo heel veel zin om hier om advies te vragen, probeer er gewoon samen uit te komen en als je er niet uitkomt, te koop zetten en je verlies nemen of contact opnemen met je rechtsbijstand als het je zo hoog zit. Met modder gooien op een forum bereik je in ieder geval weinig.
Gesloten