Mantel weigert retour

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Post de foto's dan in dit topic, dan praten we allemaal over hetzelfde.

Maar als je nieuwe zaken op een vieze doek legt, die doek afgeeft op je cassette dan is dat het risico wat je voor lief neemt.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Afbeelding

:roll: :winkie:
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Dutch schreef: ma 30 augustus 2021, 22:00 Post de foto's dan in dit topic, dan praten we allemaal over hetzelfde.

Dat zou wel fijn zijn, nu is het een beetje speculeren wat de staat is/zou kunnen zijn.
Mantel is nooit moeilijk aan de balie dus ik geef ze t voordeel van de twijfel nu.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Ook Peter schreef: ma 30 augustus 2021, 23:29
Dutch schreef: ma 30 augustus 2021, 22:00 Post de foto's dan in dit topic, dan praten we allemaal over hetzelfde.

Dat zou wel fijn zijn, nu is het een beetje speculeren wat de staat is/zou kunnen zijn.
Mantel is nooit moeilijk aan de balie dus ik geef ze t voordeel van de twijfel nu.
Je kunt bij Mantel ook treffen. Dit helaas afgelopen jaar twee keer mogen ervaren met garantie afhandeling. Rechtsbijstand die het uiteindelijk vergoed heeft. En met vervangen van BB waarmen mijn fiets beschadigd heeft en slecht opnieuw heeft opgebouwd. Voor mij zelf ga ik dan ook met grote boog om Mantel heen. Neemt niet weg dat heel veel mensen tevreden zijn met de service… ;-)

Als de cassette op verkeerde plekken voorzien is van vet en er zit zand op. Dan kun je bij meeste winkels deze reactie verwachten bij een retour.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Ik hoor iedereen alleen maar over het vet en de zandkorreltjes, geen een reactie over de zogenaamde beschagdigde tandwieltjes.
Dat er wat vet en zandkorreltjes op zit bestrijd ik ook niet, dat is een feit, de beschadiging die zij claimen is geen feit..
Dat is een valse beschuldiging die zij aanvoeren, en dat zit mij dwars....
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Heb je ze al gebeld? En gooien ze dan nog de deur dicht dan kun je met rechtsbijstand aan de slag (als je vind dat jij in je gelijk staat). Alleen kan het maar zo zijn dat zij de schade vergoede. Bij mijn case met Mantel heeft men aangegeven na aantal mails/belletjes en aangetekende brief. Dat de verzekeraar de kosten gingen vergoeden. Ondanks dat zij vonden dat ik in mijn recht stond. Reden juridische kosten waren hoger dan de schade.

Zoals sommige hieral aangeven kunnen wij niet inschatten of ze terechte beslissing maken (ook al post je de foto’s). Wij hebben de cassette zelf niet in handen gehad om te bekijken. ;-)
Laatst gewijzigd door Koban op di 31 augustus 2021, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Arjan1 schreef: ma 30 augustus 2021, 20:59Dus de schade die zij zien, en die niemand bij mij thuis op de cassette kan vinden, omdat die er niet is, moet ik dan maar voor lief nemen omdat er wat vet en zandkorrels opzitten?
Kom eens uit die slachtofferrol, zou ik zeggen. Je hebt iets niet teruggestuurd zoals je het terug had moeten sturen. Dat levert als vanzelf een kritischer blik op dan normaal. Wellicht is er daarbij té streng gekeken en is iets wat geen noemenswaardige beschadiging is wel als zodanig aangemerkt. Sowieso is schade op een foto natuurlijk vaak lastig te beoordelen.

Zoek contact en het goede gesprek, en als dat niet lukt zet het dan te koop en neem je verlies. Get over it.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Arjan1 schreef: di 31 augustus 2021, 08:19 Ik hoor iedereen alleen maar over het vet en de zandkorreltjes, geen een reactie over de zogenaamde beschagdigde tandwieltjes.
Er zijn meerdere die om foto's vragen. Op dit moment is het jouw woord tegen Mantel en als 3 van de 4 punten al bij jou liggen zullen er weinig forumleden jou in punt 4 gelijk geven.

Voor hetzelfde geld is de cassette op de grond gestuiterd, zit er daarom zand op en zijn er twee tandjes beschadigd. Dat weet niemand hier, behalve jij. Maar ook dat is een aanname en zonder foto's of zelfs de cassette in handen te hebben kan niemand daar iets zinnigs over zeggen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Een geretourneerd artikel moet uiteindelijk weer worden verkocht, dus als ik iets in de winkel terugkrijg dat én niet schoon is, én incompleet, zeker bij een slijtdeel, dan kijk ik ook extra kritisch. Hoe zou jij het als klant vinden als je bij Mantel een nieuwe cassette koopt en je krijgt iets binnen wat ogenschijnlijk al eens gemonteerd is geweest?
Ik snap je frustratie, want je hebt hem niet gebruikt, maar in dit geval heb je helaas de schijn tegen. Zoals hier al wordt gezegd: Even bellen met de desbetreffende medewerker en op je charmants uitleggen dat je een beetje dom bent geweest. Kom je nu verder mee dan op hoge poten te gaan klagen. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Hiltsje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 20:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2020

Je staat natuurlijk met 2 - 0 achter als je een artikel smerig en incompleet terug stuurt.
Dan gaat ie onder de loep.
Die schade die zij claimen zou ik dan wel bewijs van willen zien aangezien het invloed zal hebben op hoeveel je terug krijgt. Dat je niet de volle pond terug krijgt lijkt me terecht, ze kunnen dit niet als nieuw verkopen (al doen veel bedrijven dat helaas wel).

Wij hebben dit jaar overigens erg veel half gebruikte artikelen ontvangen en ik vind dat erg vervelend. Artikelen met krasjes, water er in, grasplukjes, vingervlekken en noem maar op.
Vervelend voor jou maar erg terecht dat ze het artikel uitvoerig bekijken anders zit de volgende er mee.
Of zou dit al eens eerder verkocht zijn en komen die krassen van een vorige klant?

Ik zou bellen en vragen of het anders op te lossen is.. kadobon ipv volledig geld terug bijv (mocht je daar vaker bestellen). Dat je het vervelend vindt dat het artikel niet helemaal schoon was en incompleet maar dat je het verder niet hebt gebruikt en schade door jou heel onlogisch is.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

volgens mij heb je hem proberen passend te maken met vet en de lockring beschadigd . en toen bedacht, ik stuur het maar terug
waar zijn de fotos van die cassette
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Misschien als de cassette even grondig schoongemaakt wordt er helemaal geen schade te zien is, dat de medewerker bij Mantel wat vuil voor schade aangezien heeft? Ook daar werken gewoon mensen en geen perfecte robots.
Zoals al aangegeven, het blijft hier voor ons koffiedik kijken.
Maar in dat geval is de cassette schoon, compleet en gewoon weer als zijnde nieuw te verkopen. Door Mantel, of als dat toch niet lukt, door jou zelf.

Blijft staan dat het wel jouw taak was geweest om ervoor te zorgen dat de cassette in die staat geretourneerd was, niet die van Mantel.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Je mag die cassette natuurlijk best proberen te passen.
Maar: bevalt 'ie niet, dan moet je natuurlijk ervoor zorgen dat 'ie als gloednieuw wordt teruggestuurd, hij moet weer zo de verkoop in kunnen, een nieuwe klant moet niet kunnen zien dat 'ie al eens uit de verpakking is geweest, bij wijze van.
Dus: brandschoon, in een verpakking die nog steeds/weer als nieuw oogt. Hoe je dat voor elkaar krijgt is aan jou.
Dus het gaat niet eens om eventuele krasjes, die doen er eigenlijk al niet meer toe.

Doordat je de cassette niet maculeus schoon en/of verpakt terugstuurde kreeg je de schijn tegen, helaas.
Zoals al eerder geopperd: (hier) 'klagen' heeft in dat geval geen zin. Uitleggen en begrip kweken eventueel wel?
Dus persoonlijk contact opnemen en een goed en prettig gesprek aangaan, en hopen op een uitkomst naar beider tevredenheid, nee heb je al, ja kun je nog krijgen?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

nick22 schreef: di 31 augustus 2021, 09:28 volgens mij heb je hem proberen passend te maken met vet en de lockring beschadigd . en toen bedacht, ik stuur het maar terug
waar zijn de fotos van die cassette
Zoiets waarschijnlijk :wink:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zullen we nu stoppen met speculeren en de TS het laatste woord geven? Het heeft nul zin om van achter je PC te gaan bedenken wat er allemaal gebeurd kan zijn. Ik heb geen reden TS niet te geloven. Ik heb ook geen reden aan te nemen dat Mantel iets raars uithaalt.

Dus ik hoop vooral dat zij er samen uit komen en dat Arjan nog even laat weten hoe het is afgelopen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gesloten