goedkoop spul bij cyclewear.nl

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29965
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bedoel je dat de prijsafspraken illegaal zijn, of het verkopen onder de afgesproken prijs ?
Mijn portemonnee zegt dat prijsafspraken illegaal zijn ;)

In de winkel hebben ze soms ook hele aantrekkelijke restpartijen. Oude collectie, maar ook andere zaken die niet voor de volle prijs verkocht kunnen worden.
Zo heeft mn vrouw er eens een jasje van een bekend duur merk gekocht voor ongelofelijk weinig.
De hele partij was van labeltjes maat XS voorzien, terwijl er alle maten tussen hingen.
Dit zijn uiteraard zaken waar de concurrentie niet blij van wordt als dit op internet wordt geadverteerd.
Omgekeerd heeft de fabrikant besloten dat het aantrekkelijker was de partij te dumpen ipv om te labelen of te vernietigen.
En iemand bij de fabrikant heeft het aan Cyclewear geleverd.
Ook zijn er wel eens stukken met een beschadiging of een vlekje.
Zeker op de mtb geen probleem. 1x een boompje knuffelen en je nieuwe dure shirt is er minstens even erg aan toe.

Bij grotere merken zie je deze partijen vaak terug in hun eigen outlet.
Dan concurreert de fabrikant rechtstreeks met zijn eigen dealers, maar dat vinden we ondertussen normaal.

Over de korting op bijv. Endura, er zullen vast meer fietsenwinkels zijn die je deze korting willen geven, ook al is het dan misschien bij aankoop van meerdere stuks of als deel van een grotere deal (nieuwe fiets). Ook niet heel ongebruikelijk dus.

Je merkt wel, ik breek graag een lans voor iemand die onze sport/hobby een beetje goedkoper maakt ;)
Maar om van de echte aanbiedingen te profiteren moet je dus naar de shop.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Groothandels maken zich er vaker schuldig aan dat ze winkeliers onder druk zetten als die afwijken van adviesverkoopprijzen. Zogenaamd om hun dealernetwerk te beschermen. Een afgekeurde partij is wel een ander verhaal. Ik ben dol op sample-sales en restantverkopen. Echte. Niet die waar speciaal op ingekocht wordt en je gewoon inferieure troep voorgeschoteld krijgt.
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Pat. schreef: zo 30 juni 2019, 07:52
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 28 juni 2019, 16:36 De echt lage prijzen krijg je in de winkel. Op de website laten ze niet het achterste van hun tong zien.
Jep, want dat mogen ze namelijk niet. Op alle Endura producten krijg je in de winkel 20% korting maar daar mogen ze online niet mee adverteren. Is met meerdere producten zo.
Heb daar inderdaad enkele jaren geleden ook de MT500 II set van Endura gehaald (jack, broek en korte broek) allemaal met 20% korting. Toen adverteerde ze er wel mee. Geen idee hoe dat nu is :lol:
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Plaats reactie