bike-components.de

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
Erik Bruining
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 3 oktober 2018, 08:27
Mijn mountainbike: Ragley BigWig 29er
Contacteer:

Ik had het pakket op dag drie, de duitse track en trace pagina gaf op dag twee ook een doorlink naar de nederlandse track en trace.
Niet Zeuren, Scheuren

#sharethestoke
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

afgelopen maandag wat besteld, vandaag geleverd met de DHL, keurig wederom.
RobertG8
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 8 juli 2020, 20:50
Mijn mountainbike: beter dan ik

Voor het eerst een bestelling bij BC gedaan. Nette info via de mails (op de grondige Duitse manier). Zondagavond de bestelling gedaan, vandaag (woensdag) eea. ontvangen. Op het punt van afrekenen zag ik dat je ook met i-deal bij ze kunt afrekenen. Eigenlijk prima dus.
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Afgelopen maandagochtend een bestelling gedaan en gisteravond(een dag later) het pakketje al binnen via DHL. Zo snel heb ik het nog niet eerder meegemaakt en dit lag ook niet in de lijn der verwachtingen met de levertijdswaarschuwingen op de site.
Al met al dus erg tevreden :-q Tot op heden alleen goede ervaringen met deze club. Moet er wel bij zeggen dat ik eigenlijk nooit wat retour hoef te sturen.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Hier ook aangenaam verrast hoe snel dat ging met DHL. :-q

DT Swiss Conversion Kit EXP Ceramic was binnen 24 binnen...
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Levering is idd een stuk sneller. Woensdag iets besteld en vrijdag middag al binnen. :-q Alleen het verzetten van de middag levering op de avond is nog nooit gelukt. Ondanks bevestiging van DHL.

Wat ook erg fijn is aan BC zijn de kleine freubel onderdelen die ze hebben. Shimano servicecenters hier in de omgeving hebben het niet.
nederbelg2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:11

laatst een dropper besteld bij Bike Components
verzending door BC na 1 dag en transport door DHL naar Belgie in 3 dagen.
Helaas gebeurt de bezorging in Belgie op een of andere manier door BPost, niet DHL.
Ik was die dag op mijn werk en mijn vriendin was net een half uurtje de deur uit. Om op het alternatieve bezorgadres 'bij afwezigheid' , de krantenwinkel een paar honderd meter verderop , te bezorgen, vereiste voor BPost een week...

dus Bike Components en DHL: dix points
BPost: zero points
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Afgelopen week weer een aantal spulletjes besteld, en zoals gewend binnen 3 werkdagen werd het pakketje weer netjes afgeleverd :-q

Voor de liefhebber heb ik er ook een kortingscode bij gekregen. De code is geldig tot 31-10-2021 en vanaf 100,-
6MLGSBQZ
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Interessant artikel over Bike-Components op Vojo magezine. Leuk om even ‘achter de schermen’ mee te kunnen gluren.
https://www.vojomag.nl/bezoek-bike-comp ... sche-reus/
Be Nice, Say Hi!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Pbro schreef: wo 1 december 2021, 11:09 Interessant artikel over Bike-Components op Vojo magezine. Leuk om even ‘achter de schermen’ mee te kunnen gluren.
https://www.vojomag.nl/bezoek-bike-comp ... sche-reus/
Inderdaad leuk inkijkje!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Pbro schreef: wo 1 december 2021, 11:09 Interessant artikel over Bike-Components op Vojo magezine. Leuk om even ‘achter de schermen’ mee te kunnen gluren.
Cool! Thanks for sharing, leuk artikel om te lezen! :bier:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wat een bedrijf hé, 260 medewerkers :o
En dan te bedenken dat er nog een paar van die grote jongens in Duitsland zitten, en dat lbs-en doorgaans ook geen gebrek aan klanten hebben, dat geeft toch een beetje een idee van de omvang van de markt...

Een of twee jaar geleden stond er in de Duitse Bike een artikel waarin een van hun redacteuren even meegedraaid had bij B-C. Ik weet niet meer hoeveel pakketten er gemiddeld dagelijks verzonden werden maar ik weet wel dat dat ook een getal was waar ik van onder de indruk was.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Pbro schreef: wo 1 december 2021, 11:09 Interessant artikel over Bike-Components op Vojo magezine. Leuk om even ‘achter de schermen’ mee te kunnen gluren.
https://www.vojomag.nl/bezoek-bike-comp ... sche-reus/
Bedankt voor de link :-q , erg leuk te lezen hoe en wat ze zijn .. :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

kermit schreef: do 2 december 2021, 10:29 Wat een bedrijf hé, 260 medewerkers :o
En dan te bedenken dat er nog een paar van die grote jongens in Duitsland zitten, en dat lbs-en doorgaans ook geen gebrek aan klanten hebben, dat geeft toch een beetje een idee van de omvang van de markt...

Een of twee jaar geleden stond er in de Duitse Bike een artikel waarin een van hun redacteuren even meegedraaid had bij B-C. Ik weet niet meer hoeveel pakketten er gemiddeld dagelijks verzonden werden maar ik weet wel dat dat ook een getal was waar ik van onder de indruk was.
Ik ben in December 2019 gestopt bij bc en toen waren we met iets van 180 man en op een drukke dag gingen tot en met 8-10k shipments de deur uit.

Heb van oud collega's gehoord dat alles nu nog groter en sneller is. Een magazijn uitbreiding van 14000m2 is nu alweer te klein. Sinds dit jaar zit er een investor bij bc + de covid bike boom en alles zit in een zieke stroomversnelling.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik vind het eigenlijk wel bizar, want Bike-Discount, Bike24, en nog een zwikje anderen zijn ook niet echt kleine jongens. Wat er dan op een dag aan pakketten verzonden wordt als je hun sales er nog bij optelt.
En dat is dan alleen nog vanuit Duitse webshops... :o
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie