bike-components.de

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Dennisvdb schreef: di 2 juli 2019, 19:06 Doosje niet hergebruikt door de verkoper?
Nope, zeker geen hergebruikt doosje en het was ook netjes met factuur.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Voor mij de 1e ervaring met BC. Better Boost ombouwsetje van MRP besteld. Snel en netjes bezorgd bij de buren door DHL. Prima in orde!!! :-q :-q
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Paar weken terug minder goede ervaring. Vrij grote diverse order geplaatst op maandag. Bestelling direct bevestigd na betaling, poosje niets gehoord, daarom op vrijdag mailtje gestuurd. Bleek 1 onderdeel niet voorradig. BC bood aan de order te splitsen. Ik dacht: mooi.

Eerste doosje pas op woensdagavond bezorgd: het niet voorradige artikel. Donderdagavond volgde de rest. :~
Ja, doei !
peerke35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 5 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: trek Superfly FS7 2014

Bijna twee jaar geleden heb ik een SQlab zadel met carbon rails in de uitverkoop gekocht.
Ging voor minder als de helft van het geld weg.
Net voor de zomervakantie waren we in de buurt van Oudenaarde aan het fietsen, breekt opeens mijn seatrails af.
Nu had ik mijn zadel ook ver naar achter gezet, nog net binnen de grenzen die op de rails aangegeven staan.

Ik had al het idee dat het geld foetsie was, maar toch maar op goed geluk een mail gestuurd met daarin mijn uitleg en diverse foto's.
Al snel kreeg ik een mail terug met een retourlabel en de toezegging dat ze het gingen onderzoeken.
Spul opgestuurd en kreeg bericht dat ze het in onderzoek genomen hadden en dit vier weken zou kunnen duren.
Paar weken daarna bericht dat ze het zadel gingen vervangen en ik heb nu ook gelijk een nieuw type zadel ontvangen.

Zeer goede service dus wat mij betreft.
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

Afgelopen week heb ik wat klein spul en een MTB broek bij ze besteld.
de broek blijkt veel te groot en het aanmaken van een retourlabel werkt op de 1 of andere manier niet.
Helaas reageren ze ook niet echt vlot op mail.

Jammer, niet eerder te maken gehad met retouren maar dit is niet wat ik gewend ben.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

bk1985 schreef: di 3 september 2019, 12:15 Jammer, niet eerder te maken gehad met retouren maar dit is niet wat ik gewend ben.
Da's een grappig zin :lol:

Mijn ervaring met bike components is altijd goed geweest. Retouren is wel even wat zoeken. Liefst heb je een retour formulier al in de doos.
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

ReinierT schreef: wo 11 september 2019, 09:06
bk1985 schreef: di 3 september 2019, 12:15 Jammer, niet eerder te maken gehad met retouren maar dit is niet wat ik gewend ben.
Da's een grappig zin :lol:

Mijn ervaring met bike components is altijd goed geweest. Retouren is wel even wat zoeken. Liefst heb je een retour formulier al in de doos.
Hij loopt inderdaad beroerd die zien!
ik doelde eigenlijk dat ik van andere webshops makkelijke terugstuur acties/labels enzo gewend ben :)
heb inmiddels netjes mijn geld terug :-q
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Wederom zeer tevreden :bier:
aro_frank
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 7 december 2009, 11:49
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert & Pilot Primum

Ik overweeg een fiets te bestellen bij bc. Behoorlijke aanschaf dus. Iemand toevallig een kortingscode over waar hij geen gebruik van maakt? Zou erg fijn zijn als nog een beetje extra eraf zou kunnen🥴 het is al geld genoeg.. 😬 kan natuurlijk via pb. Alvast bedankt voor een eventuele reactie!
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Tientje eraf.

10HALLOWEEN te gebruiken tot de 17de, vanaf 100 euro.
josvveen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 30 juni 2010, 21:50

Ik bestel al meer dan 10 jaar bijna al mijn spullen bij bike-components.
Ze hebben zo een compleet assortiment van onderdelen dat het de eerste plek is om te zoeken.
Een keer ben ik het gaan halen in Aken, dat ging ook soepel.

In al die jaren 1x een verkeerd artikel ontvangen, deze kon ik gratis terugsturen en ze stuurden direct het goede op.

Al met al top site :-q
Gang is alles.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Dennisvdb schreef: za 9 november 2019, 22:05Tientje eraf.
10HALLOWEEN te gebruiken tot de 17de, vanaf 100 euro.
Thx! :-q

Maar hoe kom jij aan die code? Heb al jaren een account bij BC, maar ik word nooit geïnformeerd over dit soort acties.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Laatste weekend Hurtgenwald Bikepark, waar zij sponsor van zijn. Dus niet zo raar dat je het niet wist :wink:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zag m gewoon ergens voorbij komen op hun site
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Begin juli (2019, dat wel) wat klein spul besteld; chainguide en nog wat losse rommel.
Deze week, december 2019, al ontvangen :-q
Op het voor mij belangrijkste artikeltje 'Verfügbarkeit: 2 bis 7 Tage', OK da's wel te overleven.
Maar dat liep dus een tikkeltje uit. Kan gebeuren.
Na een stuk of 5 mailtjes 'Geänderte lieferzeit(en)' besloten de boel toch maar te annuleren.
Kreeg eerst een bevestigingsmail dat de annulering verwerkt zal worden, gevolgd door een mail dat de spullen verzonden zijn :o .
Op het belangrijkste onderdeel na, alles binnen, daar zal ik waarschijnlijk nog wel even op moeten wachten...

Dat kan beter BC.
Overigens is dit wel uitzondering op de regel, doorgaans zeer tevreden over BC.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Plaats reactie