bike-components.de

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Bikermarcel heeft geen Bikemazzel :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

:lol:
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Complimentje voor bike-components!

Ik was door een overstekende tak het visor van mijn Poc full face verloren. Bike components heeft het bij Poc besteld en gratis opgestuurd (Poc levert dit dus ook gratis na!)
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Gisteren mooi Wera gereedschap besteld omdat BC daar gewoon goedkoper mee is dan de Nederlandse shops. Verbazingwekkend heb ik het nu al ontvangen
24 uurs levering daar bij BC ??? Dit is wel heel snel 👍
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Gebruikersavatar
surging
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 3 juli 2022, 21:19
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 4

Rose bikes had nobby nics in mijn gewenste uitvoering (2,4 trail casing Addix soft voor, speedgrip achter).
Even price alert aangevraagd bij bikecomponents en besteld, zijn nu 39 euro p/s.

Echt ideaal systeem vind ik, kun je makkelijk voorkomen dat je op 3 plekken moet bestellen en je krijgt de geweldige service + retourvoorwaarden van bc er voor niks bij.
Canyon Stoic/Canyon Grizl/Kona Rove st
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Wat zijn de geweldige retourvoorwaarden?
Sinds paypal gestopt is met de kosten van retourzendingen vergoeden is bike-components verdwenen van mijn lijstje omdat ik dacht dat zij geen gratis retourneren aanbieden, maar wellicht zit ik er naast.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Onlangs een Wahoo kickr Core terug moeten sturen naar bikecomponents, want kaput. Kosten betaald door bikecomponents.
Gebruikersavatar
surging
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 3 juli 2022, 21:19
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 4

maaf2 schreef: ma 20 februari 2023, 13:27 Wat zijn de geweldige retourvoorwaarden?
Sinds paypal gestopt is met de kosten van retourzendingen vergoeden is bike-components verdwenen van mijn lijstje omdat ik dacht dat zij geen gratis retourneren aanbieden, maar wellicht zit ik er naast.
Sinds paypal niet meer betaalt maken zij labels. Althans, in december nog wat tools retour gedaan die niet bevielen op hun kosten met dhlparcel. Ze hebben ook 100 dagen retourrecht dus je kan vanalles bestellen voor als je over X weken weer eens onderhoud gaat doen en als je iets niet hebt gebruikt stuur je die dingen gewoon terug. Veel anderen doen maar 14-30 dagen. Ook makkelijk om meerdere maten te halen als je (nog) niet zeker weet wat past voor je fiets uit elkaar te schroeven.

Service is ook capabel en redelijk vlot bereikbaar in Duits en Engels, ook veel waard vind ik dezer dagen.
Canyon Stoic/Canyon Grizl/Kona Rove st
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

maaf2 schreef: ma 20 februari 2023, 13:27 Wat zijn de geweldige retourvoorwaarden?
Sinds paypal gestopt is met de kosten van retourzendingen vergoeden is bike-components verdwenen van mijn lijstje omdat ik dacht dat zij geen gratis retourneren aanbieden, maar wellicht zit ik er naast.
Om even wat op te sommen uit the retourneervoorwaarden:

II. Right of revocation for the purchase of packaged goods (standard goods)
You have the right to revoke this contract within fourteen days without the need to provide a valid reason. The revocation period is fourteen days from the date on which you or a third party designated by you—who is not the carrier—takes possession of the goods.

The terms will be met if you dispatch the goods prior to the expiry of the fourteen-day period. You shall bear the direct costs of returning the goods. You are only required to pay for any loss in value of the goods if this loss in value is due to handling the goods in a way that is not necessary for checking the quality, characteristics and functioning of the goods.


Lijkt er dus op dat ze niks vergoeden voor het terugsturen, maar dan staat er nog dit onder:

Our request:

A note from us that is not the subject of the guidance regarding revocation, but that will make the process easier for you: We will gladly send you a DHL return label. This service is free of charge for returns from Germany, Belgium, Luxembourg, the Netherlands and Austria. We also offer you the printout on our website for these countries. We charge €5.00 for the return label for other EU countries. The €5.00 will be charged against the returned goods. The return labels are merely one of our services and not a prerequisite for exercising your right of revocation — you are entitled to this in any case.


Dus je kan binnen 14 dagen gratis retourneren. Na die 14 dagen heb je nog tot max 100 dagen om terug te sturen, maar dan komt het wel voor je eigen rekening:

100 days return policy

If you decide that you do not need an item from your order but are already outside the withdrawal period, this item can be returned up to 100 days after purchase, at your own expense.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat ze het bewust wat vaag houden, om te voorkomen dat mensen heel makkelijk iets gaan bestellen met idee dat het toch gratis terug kan.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

maaf2 schreef: ma 20 februari 2023, 16:45 Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat ze het bewust wat vaag houden, om te voorkomen dat mensen heel makkelijk iets gaan bestellen met idee dat het toch gratis terug kan.
Dat was mijn idee ook toen ik dit paar weken geleden zag.
Het staat niet echt vetgedrukt bij de retourpagina ofzo.
Je moet er echt goed naar zoeken.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

maaf2 schreef: ma 20 februari 2023, 16:45 Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat ze het bewust wat vaag houden, om te voorkomen dat mensen heel makkelijk iets gaan bestellen met idee dat het toch gratis terug kan.
Is ook niet zo verkeerd toch om ff na te denken voordat je weer wat dozen heen en weer laat slepen…
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik moet zeggen dat ik altijd wel tevreden was met de levertijd, maar nu heb ik een aantal onderdelen besteld en die zijn na 7 dagen nog steeds niet opgestuurd. En alles was auf lager toen ik bestelde.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Oh. Ik heb twee weken geleden een paar dingen besteld. Maandagavond laat besteld, donderdag in huis. Dat ging lekker snel.
Patrick69
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 7 november 2015, 16:46

Hier ook een ervaring met een erg late levering. Op 2 juli een bestelling gedaan, alles voorradig, na een paar dagen een e-mail toch nog wat in back order. Verzending nu op 13 juli verwacht. Inmiddels 27 juli en nog niets ontvangen.
Plaats reactie