bike-components.de

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

zo erg is DPD nu ook weer niet...
vinniebakkie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 262
Lid geworden op: zo 25 september 2005, 16:03
Mijn mountainbike: Giant Advanced 27,5

Tinman schreef:zo erg is DPD nu ook weer niet...
indd, vaak genoeg besteld, en via DPD afgeleverd gekregen. ging tot nu toe altijd goed
bosmus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 6 april 2005, 11:40
Mijn mountainbike: SCC02

Jurriaan schreef:ik ben het meet je eens dat zij jou zouden moeten laten weten hoe lang het nog gaat duren.
Maar weten zij het of houdt de fabrikant hun aan het lijntje? (2-7 dagen levertijd betekend misschien bij hun, levertijd onbekend)
Waarom zou een fabrikant Bike Components aan het lijntje houden? Lijkt mij niet echt een reden voor. Een fabrikant kan best een reele levertijd afgeven.
Verder denk ik dat bij Bike components alleen gangbare onderdelen op voorrraad liggen, zoals cassettes, kettingen etc. Een kleine voorraad is natuurlijk kostenbesparend.
Waarschijnlijk is bike components niet groter als een ruime zolderkamer :wink:
The hell with limits
If you can read this you're within range
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

1 maal bij BikeComponents in Aken geweest en zover ik kon zien was dat magazijn toch aardig groot.
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Net een fizik rondine besteld bij BIKE-COMPONENTS, was lekker goeiekoop.
Kreeg ik onderstaand mailtje retour :(( :(( Volgens Bike-Components wordt de Rondine niet meer gevoerd bij Fizik

Hi Robert !

Sorry, we could not accept your order.
the saddle is not available anymore, so we have to cancel it out of our shop.

Peter


Mit freundlichen Grüßen


Service Team

bitte Originaltext bei Antwort nicht löschen

in case of reply don´t delete message
----------------------------------------------------------------------
BIKE-COMPONENTS.DE
Neupforte 2d - D-52062 Aachen
tel: +49 241 92045660
info@bike-components.de
kevmori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 764
Lid geworden op: di 14 februari 2006, 11:35
Mijn mountainbike: Cannondale Carbon Flash 3

Helaas heb ik een minder goede ervaring met bike-components. 3 weken geleden een aantal onderdelen besteld. Na een week een bericht dat een aantal onderdelen van dt moesten komen, dit zou een week duren. Week later bericht dat het nog 2-5 dagen zou gaan duren. Deze week bericht, nog 14 dagen levertijd. Daarop maar de order stopgezet en mijn geld teruggevraagd.
vinniebakkie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 262
Lid geworden op: zo 25 september 2005, 16:03
Mijn mountainbike: Giant Advanced 27,5

kortom ze hebben hier nog al veel niet op voorraad, genoeg reden om toch ergens anders te bestellen
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Heb toevallig net een (grote, ook voor fietsmaten meebesteld) bestelling lopen bij B-C. Na een week kreeg ik een mailtje dat twee onderdelen niet voorradig waren en of ik die wilde schrappen of er toch op wilde wachten. Geantwoord dat het geschrapt kon worden, kreeg meteen een mail terug dat die twee delen inmiddels binnen waren en dat het spul verstuurd werd...

Nu maar afwachten of DPD het deze keer wel goed doet... (zie mijn eerdere post daarover)
chendy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 22:21
Mijn mountainbike: GT Lts1 '98
Contacteer:

Ik denk dat het grootste probleem van DPD ligt bij het uitbesteden van een deel v/d bezorgservice. Ik hoop dat jullie je negatieve ervaringen wél doorgeven aan DPD. Aan de hand v/h track-nr kunnen ze de desbetreffende bezorger wél degelijk op de kl*ten geven (dit heb ik van een insider).

OT:
Zelf heb ik me meerdere x een ons gewacht op de TPG. Ze bellen verkeerd aan, of laten het pakket gewoon in de trapportiek beneden (evt. gecombineerd met verkeerd aanbellen). Of vergeten ze herinneringskaartje in de bus achter te laten/helemaal niet in te vullen. Etc, etc...
Vrouwen kopen spullen die ze niet nodig hebben, mannen kopen spullen die ze niet kunnen betalen...
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

chendy schreef:OT:
Zelf heb ik me meerdere x een ons gewacht op de TPG. Ze bellen verkeerd aan, of laten het pakket gewoon in de trapportiek beneden (evt. gecombineerd met verkeerd aanbellen). Of vergeten ze herinneringskaartje in de bus achter te laten/helemaal niet in te vullen. Etc, etc...
Dergelijke ervaringen kan ik met je delen. In een gezellige stad als Amsterdam is dat gewoon vervelender als dat je in een 'ons kent ons' straat buiten de randstad woont (over het algemeen dan, want burenruzies heb je overal)

Ik bestel online alleen nog bij winkels die bezorgen via gerenomeerde pakketdiensten welke de plicht hebben om het jou persoonlijk te overhandigen. Dit kost bijna altijd veel euro's aan verzendkosten, maar de gedachte dat mijn goederen dan op de gewenste plaats aankomen is me dat wel waard. Gewoon een kwestie van een grotere order afwachten, zodat het aandeel verzendkosten lager is.
Voor kleinere orders wend ik me gewoon tot de LBS. Die moet tenslotte ook niet uitsterven.

Weer even terug naar de basis:
Bike Components mag dan wel goedkoop zijn, maar ik winkel liever bij collega online retailers uit DLD die wel een degelijke pakketdienst op je af sturen. Het zou dé oplossing zijn als je zelf kan kiezen hoe je de merchandise verzonden wil hebben. (goedkoop en onzeker óf duurder en zeker)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Skoezie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 09:33
Mijn mountainbike: Giant Contend AR2

Ook maar eens een bestellinkje voor een M.U.L.E bij ze geplaatst. Ben benieuwd hoe vlot hij binnen is.

Voor wat betreft het bezorgen. Waarom het niet op je werk of iets dergelijks laten bezorgen? Doen ze bij ons echt niet moeilijk over.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Skoezie schreef:Voor wat betreft het bezorgen. Waarom het niet op je werk of iets dergelijks laten bezorgen? Doen ze bij ons echt niet moeilijk over.
Mijn werk is wat lastig om te laten bezorgen, daar een bouwkeet lastig is op te geven als 'adres' (althans die ervaring heb ik al)

Mijn wielset van CRC heb ik laatst naar de LBS laten sturen :D , dat vonden ze prima. (ik ben er kind aan huis, dat is niet onbelangrijk om te vermelden 8) )

Maar naar een adres laten sturen waar tijdens kantooruren altijd iemand is mag zeker als aanrader worden beschouwd, omdat je dan voorkomt dat je mooie vork tussen de stokrozen van de buren wordt geparkeerd.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Robin v Berkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 4 oktober 2004, 00:00
Mijn mountainbike: cannondale Scalpel team 09
Contacteer:

ook leuk is site is beetje in english maar dan krijg je een e-mail in duits wat ik weer niet kan lezen :-{
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ik heb er een Magura HS33 Remmenset besteld, ben benieuwd... Ik heb het wel naar mijn huis laten sturen. Aangezien ik niet echt heel vaak thuis ben overdag ben ik ook wel erg benieuwd waar ik het pakketje aantref.
⛧⛧⛧
Skoezie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 09:33
Mijn mountainbike: Giant Contend AR2

Robin v Berkel schreef:ook leuk is site is beetje in english maar dan krijg je een e-mail in duits wat ik weer niet kan lezen :-{
Vanmorgen mailtje ontvangen voor de betaling van m'n MULE. Mailtje zou inderdaad wel iets duidelijker kunnen. Beetje mengelmoes van allerlei info
Plaats reactie