Mantel Tweewielers

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Iemand ook de mantelblog over MTB-en in de zomer gelezen?

Ook daaruit blijkt weer: ze blijven MTB als 'bij' sport zien. Wat je vooral moet doen is racefietsen. Daar gaat het om. MTB is puur training voor het racefietsen, of doe je wannneer het te nat is om op de weg te fietsen (?).

Paar stukjes:
'Naast een goede conditie is mountainbiken ook erg nuttig om aan je techniek te werken. Ga jij op de racefiets vierkant door een bocht? Train dan op de mountainbike lekker scherpe bochten.'

'Op een mountainbike ben je veel actiever bezig met je bovenlichaam. Dat maakt mountainbiken tot een hele goede core-training. En iedereen weet inmiddels wel dat je ook op de racefiets voordeel hebt van een goede sterke core. Dus, hup, het bos in!'

Vorige week nog een slechte ervaring: geen enkele maat van Five Ten op voorraad om te zien (laat staan passen) en ook de ION protectie alleen te bestellen, niet te passen in de winkel. Jammer!
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

Ik racefiets om te trainen voor MTB!

Je kan dan iets bestellen, ophalen in de winkel, direct passen en als het niet past direct weer inleveren (ja ik weet het, omslachtig!)
Geralt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 09:22
Mijn mountainbike: Fatbikers are better bouncers

Mantel is okay, mits je iets koop en of dit nou online of in een winkel is...
Retourneren van artikelen is een ramp.
Nu 2 keer iets teruggebracht en of gestuurd en wordt van kastje maar muur gestuurd.
En elke dag per telefoon contact en elke dag weer een ander verhaal...
Vlug in huis maar terug is een ramp!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mijn ervaring met retouren is heel anders. Altijd snel m'n geld terug en geen gezeur.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dik tevreden over Mantel. Over fururum ook trouwens!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Ad58 schreef:Dik tevreden over Mantel. Over fururum ook trouwens!
idem hier!
Ik ben mij er eentje...
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Nooit problemen met retourneren bij Mantel. Wel zie ik het assortiment steeds minder compleet worden. Daarom bestel ik er bijna nooit meer iets.
Ypuh
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 18:24
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus

Ook zeer tevreden over Mantel. Bestel er vaak alleen dingen die ik snel nodig ben. Meestal maak ik een lijstje met kleine dingen en bestel het dan in Duitsland wat toch iets goedkoper is, maar in andere gevallen betaal ik graag iets meer bij Mantel.
RuudRuud schreef:Wel zie ik het assortiment steeds minder compleet worden. Daarom bestel ik er bijna nooit meer iets.
Volgens mij hanteren ze dezelfde tactiek als Coolblue. Niet alles aanbieden, maar een selectie van de meest gewenste producten met bewezen kwaliteit. Bijvoorbeeld 3 artikelen in het lage segment, 3 in het midden segment en 3 in het hoogste segment. Dat is het tegenovergestelde van bijvoorbeeld een Amazon, Zalando of Bol.com die echt alles proberen aan te bieden waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.

Verder hebben ze gewoon product line managers die de trends in de gaten houden en die je evt. ook wel kunt contacten om iets op te nemen in het assortiment. Heb je op dat moment niks aan, maar het idee is goed.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Ik belde laatst de klantenservice met de vraag of ze een banjo bolt hadden voor Shimano 8020 remmen. Dat hadden ze niet maar de super vriendelijke medewerker dacht goed mee. Zocht het productnummer op en gaf het adres van een winkel door waar ze het wel hadden.

Niet bij Mantel geslaagd voor dit product maar wel dankzij Mantel geslaagd voor dit product. Gewoon een nette service en eerlijk advies.

Ook in de winkel in den Bosch zijn ze ook vriendelijk en denken ze met je mee. Qua prijzen zitten ze in de middenmoot.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Ypuh schreef:Ook zeer tevreden over Mantel. Bestel er vaak alleen dingen die ik snel nodig ben. Meestal maak ik een lijstje met kleine dingen en bestel het dan in Duitsland wat toch iets goedkoper is, maar in andere gevallen betaal ik graag iets meer bij Mantel.
RuudRuud schreef:Wel zie ik het assortiment steeds minder compleet worden. Daarom bestel ik er bijna nooit meer iets.
Volgens mij hanteren ze dezelfde tactiek als Coolblue. Niet alles aanbieden, maar een selectie van de meest gewenste producten met bewezen kwaliteit. Bijvoorbeeld 3 artikelen in het lage segment, 3 in het midden segment en 3 in het hoogste segment. Dat is het tegenovergestelde van bijvoorbeeld een Amazon, Zalando of Bol.com die echt alles proberen aan te bieden waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.

Verder hebben ze gewoon product line managers die de trends in de gaten houden en die je evt. ook wel kunt contacten om iets op te nemen in het assortiment. Heb je op dat moment niks aan, maar het idee is goed.
Dan moeten die product managers toch eens beter hun best gaan doen en nieuwe artikelen in de gaten houden. (MTB-onderdelen that is)

Zo hebben ze bijvoorbeeld wel 203mm remschijven maar geen PM7 -> 203mm adapters. Terwijl een moderne 35mm RockShox-vork een PM7 opname heeft. En die worden gewoon in standaard fietsen geleverd.

Ze verkopen main stream merken die bekend zijn. Dat was eerder niet echt het geval maar kijk voor de grap eens naar sturen en stuurpennen. Ritchey, Pro, Renthal en Bontrager dan houdt het wel op. En een carbon 35mm stuur? Nope. Spacers voor een vork of demper? Nope. Terwijl je die kleine dingen juist nodig hebt na het verschuiven van de fietsdoos van magazijn naar klant. Het is zo'n kleurloos, weinig opvallend, veilig assortimentje. En ik noem het leveren van een fiets express het verschuiven van een doos. Want dat is het, een dozenschuiver. Precies zo'n zelfde dozenschuiver als Bike-Components. Maar daar hebben ze wel dat soort dingen om een fiets af te maken/af te stellen op de berijder.

Mantel was voor mij echt de eerste Nederlandse shop die fietsonderdelen online bestellen op de kaart heeft gezet. Daarin liepen ze echt ver voor in het hele spectrum. (assortiment, snelheid, professionaliteit en prijs) Maar ze hebben mijns inziens die koppositie al een tijd geleden verloren en zijn een olifant geworden. Ik zie geen liefde voor iets speciaals meer. En daarnaast geen scherpe prijzen meer, een assortiment wat steeds verder uitgekleed wordt maar nog wel steeds een professioneel verkoop- en service-apparaat erachter. Daarover niets dan lof.

Ik begrijp de keuze omtrent het assortiment wel, waarom allerhande artikelen op voorraad hebben die geen hoge omloopsnelheid hebben. Maar het zorgt ervoor dat het assortiment van Mantel niet afdoende is voor mij en ik er weinig meer bestel. Van een 9 als NPS zou ik ze nu niet meer dan een 7 geven.

Of ik ben gewend geraakt aan Mantel en het is gewoon geworden. Dus prikkelen ze me niet meer. Dus moeten ze weer iets gaan doen om mijn doelgroep weer te enthousiasmeren om naar Arnhem of Den Bosch te gaan.

Overigens vind ik de vergelijking met CoolBlue wel een goede, als ik een wasmachine zoek moet het ding er gewoon altijd voor me zijn en verder moet het een goed energielabel hebben. Verder zal het wel. Bij een fiets/fietsonderdelen is het totaal anders. Dan moet de emotie geprikkeld worden.
BMW325TI
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: za 22 december 2012, 22:09

Goed verwoordt, ik bestel ook niets meer bij Mantel te duur en te weinig stuff die ik nodig heb.
Ypuh
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 18:24
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus

Geen woord aan gelogen Ruud. Ik kijk dan ook vooral nog met een wielrenners bril en dan is de keuze net iets ruimer. Wel vaak nog steeds beperkt tot 3-5 bekende merken en de populairste modellen, maar dat is dan ook wat de meeste mensen zoeken. Heel goedkoop is het niet, maar omruilen en snelheid van levering zijn top. De winkels kom ik zelden, tenzij ik toevallig in Arnhem bij mijn zus op bezoek ga.

Zoals eerder genoemd werk ik vaak gewoon met een verlanglijstje aan kabels, accesoires, bandjes, gereedschap etc. en plaats ik gewoon 2x per jaar* een order bij BC, Bike24 of BD. Goedkoper en ze verkopen inderdaad ook de niet standaard dingen.




*eerder 20, maar niet doorvertellen
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Helemaal met Ruud eens. Voorheen was ik er regelmatig te vinden voor het één en ander. Tegenwoordig is het allemaal niet zo interessant meer én prijstechnisch al helemaal niet.....
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

waar moet je tegenwoordig wezen voor de koopjes?
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

wvdb schreef:waar moet je tegenwoordig wezen voor de koopjes?
Bike Discount
R2 Bike
Bike Components
Bike 24
HiBike
Bikester
etc
etc

Copy paste je onderdeel in de zoek functie van de verschillende websites en pak de goedkoopste. :-q
Plaats reactie