Mantel Tweewielers

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Verzending doen ze echt weer prima. Het voorraadsysteem is in mijn geval ook altijd spot on en de 'mail mij bij voorraad'-functie werkt ook goed.

Maar het assortiment is echt om te huilen. Het zijn eigenlijk alleen nog maar slijtage-artikelen die ze breed aan kunnen bieden. De rest van de onderdelen is nog veel verder uitgekleed.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Rsw85 schreef: di 7 januari 2020, 11:41 Eén keer besteld bij Mantel en een super snelle goede levering. Ook één keer in de winkel in Arnhem geweest maar dat was een tegenvaller voor wat betreft onderdelen en accesoires. Zoveel ruimte en mogelijkheden om spullen te laten zien en een gave winkelervaring te hebben met al die mooie spulletjes maar dat wordt er bij lange na niet uitgehaald. Heel veel lege schappen en een klein assortiment vergeleken met de webwinkel. echt een tegenvaller.
Afgelopen weekend ben ik in de winkel in Arnhem geweest en het viel me ook erg tegen. Zo veel lege schappen en vakken, gewoon armoedig. Zonde van de ruimte, erg jammer.
modder zuigt!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Goede ervaringen met Mantel. Medewerkers zijn klantgericht en behulpzaam. Artikelen die niet op voorraad zijn worden besteld en kosteloos thuis gestuurd.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Inderdaad, alleen maar goede ervaringen met Mantel. En de fysieke winkel is inderdaad een teleurstelling.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Den Bosch was zaterdag ook mager qua onderdelen. Aanbod online lijkt groter.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Ik kijk meestal even online of ze het op voorraad hebben voordat ik in de auto stap. Moest dit weekend wat onderdelen hebben voor de remmerij. 180mm schijf en 160 naar 180 pm adapter en blokjes.

Had van te voren even gekeken en het waren de laatste exemplaren. Verder leuk om even door te winkel te kijken naar de kleding maar op onderdelen gebied erg XC en basic. Verder prima en vriendelijk personeel (in Den Bosch) niet opdringerig maar helpen goed mocht het nodig zijn.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

ik wordt er altijd vriendelijk geholpen. Denken mee., bijvoorbeeld hoe breed een tubeless velglint hoort te zijn.
Losse versnellingskabels verkopen ze er niet. Net als, losse draad voor een naafdynamolamp en een stekkertje voor een naafdynamo. En dus koop ik er vaker spullen, zal wel klantenbinding worden genoemd :bier:
plusbikert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 18 april 2020, 17:11

Ik bezoek af en toe de winkel te den bosch.

Het aantal lege schappen en de breedte van het assortiment vind ik echt teleurstellend.
Daarnaast kun je er niet terecht als je een keer wat specifieks nodig hebt. Terwijl ze gewoon zaken doen met die leveranciers willen ze niet bestellen voor hun klanten.

Voor mij alleen het broodnodige als ik in de buurt ben, anders via mijn plaatselijke FM of een andere webshop.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Eens. Dat is duidelijk onderdeel van hun business model, enkel verkopen wat goed verkoopt. Geen niches. Is weer goed voor een andere plaatselijke lbs.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Jurriaan schreef: do 30 april 2020, 18:04 Eens. Dat is duidelijk onderdeel van hun business model, enkel verkopen wat goed verkoopt. Geen niches. Is weer goed voor een andere plaatselijke lbs.
Maar daardoor hebben ze in Den Bosch wel een half lege/volle winkel. Er ligt echt bijna niets in de schappen. Trieste aanblik vind ik dat en ik snap niet dat ze dat willen uitstralen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

De service vind ik prima, het verzenden en retourneren is ook in orde. De prijs is in vergelijk met (andere) webshops soms wat aan de hoge kant. Alleen zoals al door meerdere aangegeven, het assortiment aan onderdelen houdt niet over.
“Old, not obsolete”
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

RuudRuud schreef: vr 1 mei 2020, 07:48
Jurriaan schreef: do 30 april 2020, 18:04 Eens. Dat is duidelijk onderdeel van hun business model, enkel verkopen wat goed verkoopt. Geen niches. Is weer goed voor een andere plaatselijke lbs.
Maar daardoor hebben ze in Den Bosch wel een half lege/volle winkel. Er ligt echt bijna niets in de schappen. Trieste aanblik vind ik dat en ik snap niet dat ze dat willen uitstralen.
Schaarste creëert vraag.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Waar ik voorheen eigenlijk nooit wat in Nederland kocht qua onderdelen vanwege de prijs valt het mij op dat Mantel wel de concurrentie lijkt aan te gaan met de Duitse shops. Gisteren ook nog een X01 gripshift en XT pedalen gekocht en met een zoekactie nergens goedkoper kunnen vinden dan bij Mantel. Positief want 12 uur later ploft er ook nog eens een pakketje op de deurmat! Hopen dat ze dat vol kunnen houden.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

michel3vb schreef: za 2 mei 2020, 22:25 Waar ik voorheen eigenlijk nooit wat in Nederland kocht qua onderdelen vanwege de prijs valt het mij op dat Mantel wel de concurrentie lijkt aan te gaan met de Duitse shops. Gisteren ook nog een X01 gripshift en XT pedalen gekocht en met een zoekactie nergens goedkoper kunnen vinden dan bij Mantel. Positief want 12 uur later ploft er ook nog eens een pakketje op de deurmat! Hopen dat ze dat vol kunnen houden.
Ik deel je ervaring en koop de laatste tijd steeds vaker bij Mantel. Op zoek naar een Renthal Fatbar kwam ook Mantel als goedkoopste webshop uit de bus. Gisteren (zondag) besteld en vandaag (maandag) al gemonteerd op de fiets.
RetroRagger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 5 september 2020, 19:12

Ik vind de winkel in Arnhem de laatste jaren ook leeg overkomen. Voorheen stonden er ook nog occasions, wat ik een mooie aan-/opvulling vond. Maar jammer dat er niet gewoon meer onderdelen aan de muur hangen. De ruimte is er, dus wat let ze? Wie in de winkel komt om iets specifieks te halen, zou ook zomaar nóg iets af kunnen rekenen wat daar in de aanbieding is. Commercieel is dat voor Mantel mooi meegenomen. En als ik aan mijn fiets klus, sprong graag even in de auto als ik zou weten dat ze van alles hebben liggen. Nu doe ik dat niet. Ik vind ze wel erg behulpzaam altijd!
Plaats reactie