www.chainreactioncycles.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Die next day is volgens mij via DHL express en dus ook duurder. Dat heb ik 2x gedaan omdat ik niet kon wachten en het was er inderdaad de volgende dag. Meestal kies ik de gratis versie en dat komt normaliter binnen 4 a 5 werkdagen. Eigenlijk bij CRC (en dus ook Wiggle) met het verzenden nooit problemen gehad.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

S’middags rond 14:30 is het pakketje door de brievenbus gedaan. Dus inderdaad next day :-q Positief punt voor DHL.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

De Britten hebben een mooie RF NW Shimano 12 die ik zoek.

Iemand die post-brexit weet hoe het zit met BTW als ik hier nu iets bestel?
De site geeft aan dat tarieven inclusief taxen zijn.
De rijksoverheid roept weer iets anders:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -na-brexit

Ben benieuwd of een van de medebikers zich aan een uitspraak durft te wagen ;-)
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Ik kreeg gister een pakket van invisiframe. Maar kon nog ff 30% afdragen
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Tribux schreef: di 5 januari 2021, 22:55 Ik kreeg gister een pakket van invisiframe. Maar kon nog ff 30% afdragen
Wanneer heb je die besteld? Als dat voor 31-12-2020 was, is die afdracht onterecht. Volgens deze infopagina op rijksoverheid.nl vallen bestellingen gedaan voor 31-12-2020 nog onder de regels van de overgangsperiode.
Vanaf 1 januari 2021 gelden er grensformaliteiten tussen de EU en het VK. Dit zal, vooral direct na het einde van de overgangsperiode (31 december 2020), grote gevolgen hebben voor de handel in goederen en diensten. Iedereen moet namelijk in het begin nog wennen aan de nieuwe procedures. Het kan dus zo zijn dat er vertraging ontstaat bij het vervoer van postpakketjes. Bij een bestelling na het einde van de overgangsperiode (31 december 2020) in een Britse webwinkel betaalt u invoerrechten en btw.
KILROY schreef: di 5 januari 2021, 21:12 Ben benieuwd of een van de medebikers zich aan een uitspraak durft te wagen ;-)
Ik durf me er niet aan te wagen, maar wil ook graag weten hoe het zit. CRC is eigendom van Wiggle in de UK, maar is een Noord-Iers bedrijf. Voor Noord-Ierland gelden na de Brexit nog steeds EU-regels. Misschien dat ze daarom prijzen inclusief BTW vermelden op de website. Je beste optie is een berichtje aan de klantenservice.
modder zuigt!
marcski
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 8 juli 2019, 19:45
Mijn mountainbike: Sonder Transmitter

KILROY schreef: di 5 januari 2021, 21:12 De Britten hebben een mooie RF NW Shimano 12 die ik zoek.

Iemand die post-brexit weet hoe het zit met BTW als ik hier nu iets bestel?
De site geeft aan dat tarieven inclusief taxen zijn.
De rijksoverheid roept weer iets anders:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -na-brexit

Ben benieuwd of een van de medebikers zich aan een uitspraak durft te wagen ;-)
Als je er nu (in 2021) iets besteld staat het volgende erbij;
Afbeelding

Ik ben geen belasting expert, maar meende dat je als consument maar één keer omzetbelasting dient te betalen, in eigen land. Dus als je het in Nederland betaald, zou je in Engeland geen VAT hoeven betalen. De melding van hierboven zou suggereren dat CRC de Nederlandse btw en invoerrechten voor je afdraagt (aan de Nederlandse belastingdienst), maar of dat echt zo is?
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Ik heb ook even gemaild met Planet X. Zij geven het volgende aan:

Hi Martin

You can order now but may be hit with tax from your relevant country.

Current trade deals are been confirmed between the UK and EU. I would advise waiting till the current situation is clearer in terms of trade.

Thanks
Planet X LTD
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Mark-xt schreef: wo 6 januari 2021, 10:24 Wanneer heb je die besteld? Als dat voor 31-12-2020 was, is die afdracht onterecht. Volgens deze infopagina op rijksoverheid.nl vallen bestellingen gedaan voor 31-12-2020 nog onder de regels van de overgangsperiode.
Vanaf 1 januari 2021 gelden er grensformaliteiten tussen de EU en het VK. Dit zal, vooral direct na het einde van de overgangsperiode (31 december 2020), grote gevolgen hebben voor de handel in goederen en diensten. Iedereen moet namelijk in het begin nog wennen aan de nieuwe procedures. Het kan dus zo zijn dat er vertraging ontstaat bij het vervoer van postpakketjes. Bij een bestelling na het einde van de overgangsperiode (31 december 2020) in een Britse webwinkel betaalt u invoerrechten en btw.
Ik heb voor de 31ste besteld, dan ga ik nog eens contact opnemen met DHL! Bedankt voor de oplettendheid!
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Besteldatum is niet relevant.
Datum van verzending is dat blijkbaar.
Heb daar de douanetelefoon over gebeld tijdje geleden.
Als je pakket op uiterlijk 31-12 verstuurd is, zou je geen belasting/heffing hoeven te betalen.
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

KevinBel schreef: wo 6 januari 2021, 14:53 Besteldatum is niet relevant.
Datum van verzending is dat blijkbaar.
Heb daar de douanetelefoon over gebeld tijdje geleden.
Als je pakket op uiterlijk 31-12 verstuurd is, zou je geen belasting/heffing hoeven te betalen.

Dan ben zou ik wel de sjaak zijn, is 4-01-2021 verzonden

EDIT: DHL bevestigd inderdaad ook dat het om de verzenddatum gaat en niet om de besteldatum.
marcski
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 8 juli 2019, 19:45
Mijn mountainbike: Sonder Transmitter

Ben er dan inderdaad bang voor, je bent net tussen wal en schip gevallen..

Zustersite Wiggle geeft dit nu ook aan;

Belastingen en invoerkosten
Belasting en invoerkosten zijn al aan je bestelling toegevoegd. Je hoeft geen belasting of invoerkosten meer te betalen wanneer je bestelling de douane bereikt.
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

marcski schreef: do 7 januari 2021, 11:22 Ben er dan inderdaad bang voor, je bent net tussen wal en schip gevallen..
Jep, ook contact gehad met invisiframe, die gaven ook aan het erg vervelend te vinden maar door de late besluitvorming konden ze er niks meer aan doen.

Wel een code gekregen voor korting de volgende keer.
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Valt me net op dat de fietsen van Vitus niet meer beschikbaar zijn op de Nederlandse sites van CRC en Wiggle terwijl ze er op de UK site nog sommige op voorraad hebben.
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper 🖖-
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

gevraagd naar de tax en dat zit erbij in nu. zoals hierboven ook al eens stond.
wil graag een fiets bestellen, maar heb er geen ervaring mee. zijn ze snel met leveren? (ja hij is op voorraad)
moet ik nog met wat anders rekening houden?
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

nick22 schreef: vr 26 maart 2021, 13:31 gevraagd naar de tax en dat zit erbij in nu. zoals hierboven ook al eens stond.
Iemand die hier recent nog wat heeft gekocht die kan bevestigen dat er geen onverwachte kosten meer opduiken nu CRC die lijkt te betalen? (Een paar euro handelingskosten van postnl die ook overal moeilijk over doen kan ik nog wel hebben ;) )
Plaats reactie