www.chainreactioncycles.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Ik ben al heel lang klant bij CRC en eigenlijk nog nooit een probleem gehad dat niet netjes werd opgelost.
Vooral hun shop is gewoon erg goed, de user interface is zoals hij eigenlijk bij elke shop zou moeten zijn.
Want wat loop ik te vloeken als ik bij R2, BC of BD aan het bestellen ben.
Die zijn ook vaak erg traag trouwens.

Het assortiment vind ik de laatste tijd wel erg tegenvallen, gewoon dingetjes niet op voorraad die de Duitse shops binnen 2 dagen aan je deur bezorgen.

Denk trouwens dat CRC vast kan beginnen zich zorgen te maken over 2019 want met de Brexit is het natuurlijk gedaan mbt het vrije handelsverkeer. Invoerrechten, anti dump heffingen, gezeik met agenten. Zeg maar het gezeik dat je had als je wat in de USA bestelde vroeger. Daar gaan die Duitse shops nog garen bij spinnen.

:winkie:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ironhorse Erik schreef: za 20 oktober 2018, 00:24 Denk trouwens dat CRC vast kan beginnen zich zorgen te maken over 2019 want met de Brexit is het natuurlijk gedaan mbt het vrije handelsverkeer. Invoerrechten, anti dump heffingen, gezeik met agenten. Zeg maar het gezeik dat je had als je wat in de USA bestelde vroeger. Daar gaan die Duitse shops nog garen bij spinnen.

:winkie:

Hoezo?
CRC is toch Iers?


Edit: fak: Noord Iers. :(
Jammer want ik vind het ook een fijne shop.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Not panic. :lol: ...Wiggle crc group... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Onlangs een heel positieve ervaring:

Had een naaf besteld omdat er QR adapters bij zaten. Bij aankomst bleek er alleen een 12x142 set bij te zitten, en niet de QR doppen. Even met ze gemaild, en direct een reactie dat ze gingen kijken of ze dat na konden leveren.

Een dag later de melding dat deze doppen niet meer leverbaar waren. Daarom de keuze gekregen:
1. Naaf kosteloos retourneren en geld terug.
2. Zelf de doppen op de kop tikken en de rekening insturen. Dan zouden zij dat bedrag crediteren.

Laatste optie genomen, en binnen een dag na het mailen van de rekening van de doppen, al melding dat het teruggestort was.

Helemaal top dus :-q

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik ben al jaren klant bij CRC maar nu even niet meer. ik vond de laatste tijd het aanbod al minder en de prijzen hoger. Ook Engelse prodcuten als Hope zijn goedpkoper bij de Duitse shops dan bij CRC.

Maar vanavond ben ik echt op ze afgeknapt. Ik had CRC open voor de UK en prijzen in Ponden. Ik veranderde toen de locatie naar NL en de prijs ging van 50 naar 54 Pond!!

Zelfde artikel, zelfde munt, wissel alleen van UK naar NL en de prijs gaat met 7-8% omhoog. :evil:

Ik bestel voorlopig niets meer bij CRC
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

NL dan heb ipv pond de euro prijs gekregen 8)
Zodra ik van UK naar NL automatisch krijg je de euro :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik heb gezien....maar zo kun je niet kijken NL heeft geen pond munteenheid :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Als jij het zegt, maar ik heb vaak in Ponden afgerekend en dan laten opsturen naar Nederland.
Met een tegoed in Ponden is het best nuttig, scheelt 2 keer wissel kosten.

Je kunt land en munt wel apart selecteren dan zie je dat er gewoon Ponden bijkomen
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Heckler40 schreef: zo 10 november 2019, 22:17 Maar vanavond ben ik echt op ze afgeknapt. Ik had CRC open voor de UK en prijzen in Ponden. Ik veranderde toen de locatie naar NL en de prijs ging van 50 naar 54 Pond!!

Zelfde artikel, zelfde munt, wissel alleen van UK naar NL en de prijs gaat met 7-8% omhoog. :evil:

Ik bestel voorlopig niets meer bij CRC
Vrij normaal denk ik? Gebaseerd op locatie word ook btw en dergelijke erbij berekend? Ongeacht welke valuta je gekozen hebt..
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

BTW is 20% in Engeland dus daar kan niet zo'n groot verschil in zitten.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Marketing ABCtje

Product differentitatie: biedt een bike aan op verschillende prijs/performance punten.

Het product is fysiek anders om een breder publiek te bereiken en meer te verkopen. Je hebt dezelfde bike in aluminium en in carbon en opties van 11v NX tot 12v XX1 en ook extra voor carbon wielen. Dit is gebruikelijk in de fietswereld, we zijn het gewend


Maar dit is markt differentiatie : een identiek product tegen verschillende prijzen op verschillende markten.

Om meer te verdienen, gewoon omdat het kan.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Hoe zit het met verzendsnelheid? Ik zie dat veel dingen die bij wiggle te koop staan ook bij CRC worden aangeboden, echter staat er bij Wiggle echt duidelijk dat het product er de volgende dag al kan zijn.
Who needs roads when there's dirt
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

In mijn ervaring duurt het meestal een paar dagen, tenzij de koerier er een potje van maakt ;-)
CRC en Wiggle zijn hetzelfde bedrijf, althans, CRC is van Wiggle als ik het goed heb. Het assortiment overlapt inderdaad voor een groot deel.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Next day delivery is dat ook echt next day? Of ben je overgeleverd aan de grille van de pakketbezorgers?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het is wel next day, maar meestal pas heel laat in de avond.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie