Ervaring Mammoet Den Haag

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
flatlander
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: do 6 november 2003, 19:53
Mijn mountainbike: Mondraker foxy XR

vriend van me kocht er ooit een overjarig cyclocross frame.
Was een overgespoten "Sintesi" in mammoet 'team' kleuren.
(Mag meneer mammoet dat eigenlijk? Zomaar de naam Sintesi erop kwakken?)

In iedergeval, dat cyclocross frame was dus een ..?? en had gewoon een ovale stuurbuis. Er kon met geen mogelijkheid een headset in. Die vriend en ik er mee Terug gegaan. Volgens meneer mammoet was ie recht als recht maar kon zijn. Zo van één blik met het blote oog. Oordeel. "Die is kaarsrecht" en vervolgens een heel lulverhaal over hoge kwaliteit buizenset dit en dat..

De beste man er vervolgens op gewezen dat weten toch echt meten is en 'toevallig' had ik mijn schuifmaat mee. De gemeten verschillen waren volgens hem door de lak (die daar nieteens zat) gekomen. En dat moest gefreesd worden. Kosten €25,- Toen is die vriend van mij vrij boos geworden haha..

Uiteindelijk kregen wij koffie en was het ineens gratis
Ik had persoonlijk gewoon mijn geld terug gewild, en er NOOOIT meer wat mee te maken willen hebben, maargoed) Vervolgens heeft ie nog een headset meegekregen voor dat ding met een 1" starnut hahaha en zonder crown race.

Opvallend was. De winkel stond vol met klanten met gedoe. Pas gekochte fiets waarvan de 'rvs' spaken roesten, heel mooi verhaal over gehoord. Maar die beste man werd wel mooi afgewimpeld. Ook met de vraag waarom hij niet zo lekker schakelde. Dat was immers de nieuwigheid.
Iemand die een vork besteld had via I-net maar dat kwam niet overeen met wat ie kreeg (overjarige manitou, ipv Rockshox), en als klap op de vuurpijl zat er een veel te korte en schuin afgezaagde stuurbuis in.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Zoals suravida al aangaf, onvoorstelbaar dat deze tent nog bestaat. Dan zullen ze toch wel wat tevreden klanten hebben, of veel onbenullige klanten, dat kan natuurlijk ook :winkie: . Of alle 16.000.000 Nederlanders komen er gewoon allemaal 1 keer in hun leven. In dat geval zal het nog wel even duren voordat ze de laatste Nederlander pootje gelicht hebben. :tong
En wat is hier het praktisch nut van?
slx' er
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: do 27 januari 2011, 17:42
Mijn mountainbike: Commencal combi dlx 2009 customized

johanwre schreef:Ook hier wissellende ervaringen. Af en toe leuke spullen voor weinig geld qua service is het niks. Ga ik liever naar Bikezone!
Een beetje laat, maar idd gewoon naar bikezone of hans struijk gaan (als je in den haag woont tenminste) :-q
De oude vent/baas die er rondloopt vertelt meestal grote onzin naar mijn idee en hij is ook degene die het zo regelt.
Soms daarin tegen hebben ze goede deals maar dan moet je wel alles na checken.
De hele fiets uit elkaar halen om er zeker van te zijn ofzo :-{
Een fiets kan het niet schelen hoeveel andere fietsen je hebt gehad.
HaaVee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 18 september 2010, 10:47
Mijn mountainbike: Tomac Cortez 2010 in opbouw

Ook ik heb een rare ervaring met deze zaak: een overjarig Shimano 105 crankstel besteld via internet en bij de bestelling aangegeven dat ik het op zou komen halen. Vervolgens werd er in de winkel € 20,-- op de internetprijs gezet, met de argumentatie dat internetverkoop andere prijzen heeft dan winkelverkoop, "want daar zit advies en persoonlijke aandacht bij". Toen ik wegliep, kon het ineens wel tegen de internetprijs! :~ Overigens was het crankstel in prima staat, viel niets op aan te merken.

Wat mij verbaast is dat deze hele discussie in de aanwezigheid van andere klanten plaatsvond, dat er drie medewerkers bij betrokken waren en zij zich totaal niet schaamden voor de indruk die dit bij andere klanten zou kunnen achterlaten :~
Tigerof
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 3 mei 2009, 13:11
Mijn mountainbike: Tomac Supermatic 120mm, FOX, Tr!ckstuff, FRM, Aerozine, Sram XO 10 Speed, ZTR crest
Contacteer:

Een fiets antiekwinkel....
Ik heb nu al 2x mijn fiets met schade terug gehad. Hij was dan omgevallen in de werkplaats.
1x schade aan carbonbarend ik moest zowat smeken om vervanging (want met een beetje lijm en viltstift zag je er niets meer van volgens hun.) en de gene die kapot was gegaan hadden ze niet... Je raad het dus wel dat ik een duurdere moest kopen en hun de waarde van de huidige eraf zouden halen. Hierbij was de gene die kapot was gegaan natuurlijk in die winkel erg goedkoop indien hij leverbaar zou zijn....
2x schade aan het frame maar niet aan kunnen tonen dat het door hun kwam.
Hoofdsponsor: Tomac / Bikecustomizer
Ik neem dit jaar deel aan de jubileum editie van Duchenne Heroes.
Volg mij weg naar €10.000 voor Duchenne via:
http://www.mtb4duchenne.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , http://www.twitter.com/mtb4duchenne" onclick="window.open(this.href);return false; of http://ferdi4duchenneheroes.hyves.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Freddie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 5 februari 2005, 23:42
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion 29er

Lijkt wel over Bike Tuning in Den Bosch te gaan als ik het zo lees
Hoeveel plezier ik ook heb gehad met het uitzoeken en bouwen van m'n Zion, het rijden blijft toch het leukst
SuperG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 13 september 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Beone Pearl 2010

In 2008 heb ik er een Scott Scale 35 met een aardige korting kunnen krijgen.
Eigenaar belde me na m'n bestelling tussentijds op om te melden dat er lakschade was geconstateerd, of ik desondanks nog geïnteresseerd was.
Vond ik toch wel netjes. Bij afhalen bleek het erg mee te vallen, ik vond het i.i.g. niet iets om een punt van te maken.
Als (ongevraagde) compensatie kreeg ik toen een 'Mammoet'-shirt mee, dat 5 maten te klein bleek te zijn. :~
Een ietwat vreemde geste maar uiteindelijk toch wel een positieve ervaring dus, bij Mammoet.
"When the Going Gets Tough, The Tough Get Going" - B. Ocean
bikerthenick
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 17 augustus 2010, 16:04
Mijn mountainbike: bulls copperhead 3

Erg goede winkel, altijd goede service en levert altijd op tijd.

De enige zaak die ik beter vind is Hans Struijk fietsen in den haag.

Nick
bulls copperhead 3
een geweldige mountainbike
=-)
johnvrkmp
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 27 mei 2010, 17:36
Mijn mountainbike: Cannondale Flash 29'er, Hot Chili Zymotic

Als het niet om je Omafiets gaat dan kun je voor reparaties inderdaad beter niet naar Mammoet gaan.

Eigenlijk alleen voor aanbiedingen van overjarige modellen die ze niet zelf hebben opgebouwd. :roll:

Ik ga tegenwoordig altijd naar Van Herwerden in Voorburg. Ze hebben dure fietsen maar zeker ook veel betaalbare modellen, kennis van zaken en goede service.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

bikerthenick schreef:Erg goede winkel.....
Huh :~
En wat is hier het praktisch nut van?
Homp
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 10:16
Mijn mountainbike: Stumphumper

Het is in ieder geval nooit saai bij Mammoet. Ben er een paar keer uitstekend geholpen (met name qua kleding) maar heb ook meerdere malen staan knikken en glimlachen met af en toe een nerveuze blik richting uitgang omdat er krankzinnige verhalen opgehangen werden.

Ik zal er geen fiets kopen of in de onderhoud doen maar het is wel altijd leuk om even naar binnen te lopen en het ahem, 'zeer avontuurlijke' (en schijnbaar grotendeels willekeurig geprijsde) assortiment te bekijken. Vooral de snuffelhoek is een aanrader (iemand een stuk of 20 ouwe Easton EA70 stems nodig?) Ga bijna nooit met lege handen naar buiten en meestal ben ik er achteraf nog blij mee ook.
Miesbal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 358
Lid geworden op: wo 8 juni 2011, 13:04
Mijn mountainbike: MTB : 'Sensa Sella Special 2011, RACE : X-trail full tiagra 2011
Contacteer:

Na veel speurwerk op het internet een leuke en betaalbare jas gevonden bij Mammoet.
Deze heb ik zojuist tesamen met een bidonhouder en bel (jaja was het geroep zat..) besteld en voldaan.

Ben benieuwd wanneer het bezorgt gaat worden en of alles naar wens is, dit laat ik tzt nog wel weten!
Though his body says stop, his spirit cries never...
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Miesbal schreef:Na veel speurwerk op het internet een leuke en betaalbare jas gevonden bij Mammoet.
Deze heb ik zojuist tesamen met een bidonhouder en bel (jaja was het geroep zat..) besteld en voldaan.

Ben benieuwd wanneer het bezorgt gaat worden en of alles naar wens is, dit laat ik tzt nog wel weten!
Heb je je bestelling gedaan voor of na het lezen van dit topic? :tong
Als na: Is er geen belletje gaan rinkelen of ben je gewoon een thrillseeker?
Als voor: Heb je enige spijt?

1 Voordeel, de kans dat ze dit verkloten is niet zo groot/zou niet zo groot moeten zijn (kies er 1).

Ik ben in ieder geval benieuwd of je een beetje op tijd krijgt wat je hoopt dat je krijgt.
Het zou nu zomaar kunnen dat ze meelezen bij Mammoet en dat je zeer tevreden gaat worden.

Op goed geluk..... :-q
En wat is hier het praktisch nut van?
Miesbal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 358
Lid geworden op: wo 8 juni 2011, 13:04
Mijn mountainbike: MTB : 'Sensa Sella Special 2011, RACE : X-trail full tiagra 2011
Contacteer:

Besteld voor het lezen van dit topic...

Ik ga ervan uit dat het goed komt en anders ben ik een persoon die er alles aan doet om het zo te krijgen als verwacht mag worden. De vraag voor mij is enkel of ze snel leveren en in de toekomst nog meer besteld zal gaan worden.
Though his body says stop, his spirit cries never...
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

mijn racefiets heb ik bij mammoet gekocht. was vanwege de prijs.

't is mijn soort winkel, maar ze hadden een redelijk assortiment (erg dicht op elkaar staand).
Service had ik niet echt nodig, fiets bekeken, rondje gereden, fiets zelf nagekeken en wegwezen.

Terwijl ik stond te wachten was er een jochie van een jaar of 14 die spullen voor zijn racefiets kocht.

Hem werd keurig vertelt dat er voor het door hem geselecteerde onderdeel ook een goedkopere optie was, die kwalitatief gelijkwaardig was. Ik vond dit persoonlijk wel goed ingeschat van de verkoper. In de overige twintig minuten heb ik de andere collega's wel wat zien stuntelen, dus denk dat het ook afhangt van wie je treft (net als bij elke andere fietsenboer).
Plaats reactie