bike24

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

floris500 schreef: di 7 april 2020, 11:03 Ik heb zelf net zo vaak problemen met DPD als DHL denk ik, maar snap je irritatie. Wel netjes beantwoord door B24 inderdaad!
Herkenbaar...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ben een veelbesteller bij bike24, en eigenlijk nooit problemen ondervonden. Gister weer een bestelling gedaan, ben benieuwd..
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik heb dan juist weer hele slechte ervaringen met DHL. Zal ook wel aan de lokale bezorger liggen.
PostNL en DPD zijn dikke prima hier in de wijk.
Met bike24 nog nooit problemen gehad, altijd erg soepel.
Bicycle, bicycle, bicycle
Geralt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 09:22
Mijn mountainbike: Fatbikers are better bouncers

Ligt ook vaak niet aan het vervoersbedrijf maar aan de chauffeur die al dan niet zijn werk serieus wil doen.
Jaar geleden was hier POST.NL en UPS bv bagger. En DHL en dpd top. Nu andere chauffeurs op de bussen en is 't net weer andersom. Let wel, chauffeurs kunnen niks veranderen aan slechte website of tracking gegevens die niet accuraat bijgewerkt worden!
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Vorige week maandag waren mijn schoenen/sokken verstuurd met DPD, woensdag erop in huis. Prima dus...

Alleen die pricewatch bij hun vind ik waardeloos. Bij BikeComponents keuren ze bijna alles goed, bij Bike24 heb ik nog nooit een pricealert toegekend gekregen. Altijd is er wat....
Kahuna matata
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 december 2012, 16:44
Mijn mountainbike: Kona Kahuna 29er

Voor het weekend een bestelling bij B24 gedaan. Wat vertraging in het magazijn vanwege corona, maar nu onderweg.

Wat onderdeeltjes, maar voor zoonlief een (zelf gespaarde en betaalde) Specialized Chisel 2019. Adviesprijs 1500 zoveel, nu 915 eutjes.... qua specs echt een hele prima deal.

Onderdelen met DPD, de fiets met DHL. Fingers crossed dan maar.🤞
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

Zondag bestelling geplaatst welke volgens de track & trace gisteren zou zijn bezorgd. Op moment van aflevering volgens tracking was ik echter niet thuis en de bezorger heeft ook geen briefje in de bus achtergelaten. Ik woon in een flatgebouw, dus het pakketje kan overal zijn afgegeven. Bike24 heeft DPD nu om opheldering gevraagd.

Vanuit Bike24 dus dikke prima, maar DPD gooit even roet in het eten. Blijkt toch moeilijk, dat bezorgen van pakketjes...
Kahuna matata
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 december 2012, 16:44
Mijn mountainbike: Kona Kahuna 29er

Kahuna matata schreef: do 23 april 2020, 17:18 Voor het weekend een bestelling bij B24 gedaan. Wat vertraging in het magazijn vanwege corona, maar nu onderweg.

Wat onderdeeltjes, maar voor zoonlief een (zelf gespaarde en betaalde) Specialized Chisel 2019. Adviesprijs 1500 zoveel, nu 915 eutjes.... qua specs echt een hele prima deal.

Onderdelen met DPD, de fiets met DHL. Fingers crossed dan maar.🤞
Onderdelen via DPD binnen. Magazijn-Dresden-Veenendaal duurde even. Van daar tot mijn voordeur was in een halve dag.. Prima chauffeur ook in mijn buurt.

Nu nog de fiets, met mazzel komende dinsdag. EDIT: Binnen! Met alle corona-gedoe een acceptabele afhandeling.
Laatst gewijzigd door Kahuna matata op di 28 april 2020, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1612
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Ook veel besteller hier, nog nooit slechte ervaring gehad ook hele scherpe prijzen bij bike 24 ik zeg top
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Hier ook, steeds vaker eigenlijk...

Voorheen bestelde ik altijd bike-components maar ik merk dat bike24 steeds vaker goedkoper is en een net zo groot assortiment (op voorraad) heeft.

Net weer een bestelling geplaatst en het scheelde op 100 euro een kleine 15 euro tov BC.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik bestel tegenwoordig best veel via Bike24. Ze hebben echt weg goede deals en ik heb deze week ook ervaren dat hun klantenservice best wel prima is.

Ik had een Garmin edge 830 besteld, aangezien die relatief goedkoop was en er in NL op het moment geen goede deals waren (haast, want verjaardagscadeau). Verzenden kostte een dagje meer dan normaal vanwege corona. Normaal gooien ze alles direct op de post na bestelling, nu duurde dat een dag.

Apparaat binnen, jarige job tevreden. Maarrr op de een of andere manier deugde die garmin niet. Na een dag werkte een deel van het touchscreen niet en later was het helemaal mis. Bij mn eigen apparaat tot nu toe nooit problemen gehad, dus ik wist dat er iets mis was.

Contact met klantenservice gezocht. Wilde eerst bellen, maar kan door corona dus niet. Dan maar e-mail met duidelijke uitleg en een filmpje erbij. Na 4 dagen reactie gehad. Door corona en drukte duurde dat ook langer dan normaal (zoals aangegeven in bevestigsmail). Kreeg direct een return label voor het pakket en wat ik nog het meest bijzondere was, is dat ze direct al een nieuwe hebben verzonden...nog voordat ik de kapotte überhaupt op de post heb gedaan. Nog nooit meegemaakt. Mijn ervaring is dat webshops vaak pas een vervanging sturen als ze de andere terug hebben.

Kan dus alleen maar positief zijn.
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

12 Mei s'avonds bestelling geplaatst voor schakelkabel/headset spacers/remleiding, Vrijdag 15 Mei geleverd.
Bestelde eerst vaker bij Bike-components maar die zijn een stuk duurder, hebben minder op voorraad en de levering duurt langer.
Dit is de shop waar ik voortaan mijn spullen bestel. Levering met DPD was ook goed, fijn met dpdpredict.nl dat je ongeveer weet hoelaat ze komen. :-q
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Zit momenteel geen gang in bij bike24. Vorige zending was 9 dagen, nu zit ik ook alweer op 5 en nog steeds geen verzendbericht.
Ben ik helemaal niet van ze gewend, meestal gaat het razendsnel.
Bicycle, bicycle, bicycle
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Kijk even naar de voorraadstatus van de artikelen in je bestelling. Mijn laatste bestelling liet ook lang op zich wachten. Had een aantal items op de wishlist gezet en later besteld zonder voorraad te checken. Bleek een aantal spullen niet meer op voorraad te zijn. Na een berichtje hebben ze de bestelling netjes gewijzigd. Op de website staat wel dat het even kan duren voor ze reageren (en dat klopt ook), want ze hebben het razend druk.
modder zuigt!
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Bij wijze van experiment (nou ja, eigenlijk niet echt, ik had de spullen gewoon nodig, en ze waren toevallig bij geen enkele wepsjop allemaal beschikbaar en/of gunstig geprijsd) heb ik zondagavond besteld bij bike-components, r2-bike en bike24
Bike24 was als eerste met het sturen van een verzendbevestiging (maandagavond), r2-bike volgde niet veel later (dinsdagmiddag). Beide pakketjes zijn nu ergens tussen Duitsland en Nederland. Dat wordt een wedstrijdje DPD - DHL (ik verwacht ze beiden morgen of overmorgen aan de voordeur).
Bike-components heeft de onderdelen (die allemaal voorradig zijn) nog niet ingepakt :-? Op hun website geven ze aan dat ze vertraging (tot een week) hebben in het verzendklaar maken van hun spullen dankzij COVID19 (maatregelen). Hopelijk ontvang ik die ergens volgende week, anders moet ik de mini-me zonder elleboog en kniebeschermers de berg af sturen :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie