bike24

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

jawi91 schreef: vr 19 maart 2021, 19:14 Mijn pakket kwam vandaag weer in beweging en de tracking is nu:

Dispatched from sorting center
Utrecht, Utrecht, Utrecht, Netherlands

19 Mar 21 01:09 PM

Verwachte levertijd is Maandag, hoop eigenlijk morgen nog. Ze zijn in ieder geval niet zoek geraakt. :-q
Zelfde hier, gelukkig maar
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Horsthil schreef: vr 19 maart 2021, 08:42
rokl schreef: do 18 maart 2021, 20:35 Het is een inmiddels bekend probleem met Bike24. Ze hebben goede prijzen maar maken gebruik van GLS. Dat is de minste onder de grote duitse logistiekbedrijven. Als je haast hebt met de spullen, betaal dan 2% meer een koop bij bijv. bike-components.de.
Vind ik een beetje overdreven. Ik bestel veel bij Bike24 en ook zeer regelmatig. Inderdaad, met DPD waren er nooit problemen. Maar de afgelopen paar keren had ik ook geen problemen met GLS. De situatie nu lijkt mij eerder een uitzondering. Bike24 is een top winkel verder met een hele goede klantenservice. Ik ben fan. Heb ook alle vertrouwen dat het nu weer goed komt.

Zakelijk gezien heb ik overigens ook veel met GLS te maken, nooit problemen. Levert altijd alles op tijd
Ik zeg ook niet dat het een schlecht bedrijf is. Het probleem is GLS waarmee Bike24 een contract heeft. Leverproblemen met GLS zijn sinds Corona nog erger geworden. Ik had de laatste maanden zeker ca 10 bestellingen gedaan bij Bike24 en een aantal bij bike components die DHL gebruiken. In alle gevallen waren de bestelling met DHL binnen enkele dagen binnen (geen vertraging door Corona). Bij Bike24 duurde het minimaal 2 weken. Ik kan me zelf herinneren dat 1 bestelling (natuurlijjk met onderdelen die ik echt nodig had) bij GLS in Rotterdam arriveerde, maar GLS niet in staat was om deze uit te leveren omdat ze mijn huis niet konden vinden. Bike24 heeft toen 2 keer contact met GLS opgenomen en verzocht de bestelling alsnog uit te leveren, maar is niet gebeurd. Na 4 weken kreeg ik bericht van Bike24 dat de bestelling weer bij hen terecht is gekomen met als opmerking "ontvanger ontbekend". Dus het is niet het probleem van Bike24 (ze deden wat ze konden), maar ze hebben gewoon een contract met een mindere logistieke bedrijf.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Sinds december denk ik zo'n 6 bestellingen gedaan en nu pas 1 probleem gehad met de bezorging. Maar ik vind dit nog niet eens echt een probleem te noemen. Als ik haast zou hebben, had ik wel even naar een fietsenmaker gereden.
Conclusie: de ene persoon heeft meer pech dan de andere
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Horsthil schreef: vr 19 maart 2021, 20:23Als ik haast zou hebben, had ik wel even naar een fietsenmaker gereden.
Alsof die ook maar iets in voorraad hebben wanneer je het nodig hebt :lol:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

cheeta schreef: vr 19 maart 2021, 20:30
Horsthil schreef: vr 19 maart 2021, 20:23Als ik haast zou hebben, had ik wel even naar een fietsenmaker gereden.
Alsof die ook maar iets in voorraad hebben wanneer je het nodig hebt :lol:
En daarom ben ik dol op de Duitsers :lol:
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 november 2007, 00:38

Was op zoek naar een SRAM Rocker Paddle
Enkel Bike24 had deze op voorraad
Woensdag ochtend besteld
Donderdagnamiddag geleverd door GLS bij de buren en briefje van GLS in mijn bus om te zeggen waar ze geleverd hebben :-q
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

Beny schreef: za 20 maart 2021, 22:52 Was op zoek naar een SRAM Rocker Paddle
Enkel Bike24 had deze op voorraad
Woensdag ochtend besteld
Donderdagnamiddag geleverd door GLS bij de buren en briefje van GLS in mijn bus om te zeggen waar ze geleverd hebben :-q
En je woont wel in Nederland ook? :lol: Bij mijn vorige bestellingen was het toch altijd wel 4 dagen, dit keer helaas dik 2 weken.. Verwacht het Maandag eindelijk binnen te hebben.
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

Ik heb de spullen binnen! Eindelijk! :-q 10 Maart bestelt en 22 maart in huis... Kan gebeuren. Hoop wel dat ze terug naar DPD gaan, heb daar toch nog even een klacht over ingediend bij Bike24, vind GLS maar waardeloos qua tracking ook.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Tja, ik had vorige week donderdag 18-03 `s avonds wat besteld en gisterenmorgen werd het al bezorgd door GLS. Geen klachten hier want het is 2 dagen sneller dan de gemiddelde DHL/DPD levering.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik heb mijn bestelling trouwens ook binnen, voor het geval iemand dat graag zou willen weten (waarschijnlijk niet)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Horsthil schreef: di 23 maart 2021, 11:13 Ik heb mijn bestelling trouwens ook binnen, voor het geval iemand dat graag zou willen weten (waarschijnlijk niet)
Top!

Dan kan ik weer verder met mijn werk
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: di 23 maart 2021, 15:37
Horsthil schreef: di 23 maart 2021, 11:13 Ik heb mijn bestelling trouwens ook binnen, voor het geval iemand dat graag zou willen weten (waarschijnlijk niet)
Top!

Dan kan ik weer verder met mijn werk
:lol:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zondagavond twee kettingen besteld. Bijna direct verzonden maar nu ligt het pakketje alweer twee dagen op het depot van GLS in Duitsland.

Dasniebest! En kettingen zijn ook al schaars goed tegenwoordig.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik wacht ook nog een pakket van Bike24. Is maandag verstuurd maar ligt ook nog steeds op het depot in de buurt van Berlijn volgens GLS. In mijn geval een shifter en grips en ik heb de tijd dus ik wacht rustig af.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Gls is in Duitsland echt de vertragende factor. Bleef idd een paar dagen in Duitsland op lokatie liggen. Eenmaal in Nederland werd het de volgende werkdag uitgeleverd. M'n retourzending ging een stuk sneller :wink:
Plaats reactie