bike-discount.de

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Netjes, altijd fijn als een leverancier of fabrikant zn klanten niet in de kou laat staan :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1268
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

We gaan ze toch nog terugsturen naar Bike-Discount. Helaas niets meer gehoord van Hayes na hun beloofde hendel, en lijkt ook wat mis met een van de klauwen, of de seals ervan (enorm verschil in pad clearance tussen de twee remmen, ook na smeren pistons, 100x resetten, etc). Balen, ook omdat een rem nu 3 weken voor Jan met de korte achternaam op de plank heeft gelegen hier. Support van BD antwoordt in ieder geval vlot en begripvol, das alvast fijn.
RobertVDN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: do 9 augustus 2012, 17:58

Kapitein Iglo schreef: do 30 september 2021, 18:34 Ik heb goede ervaringen met hun retourservice. No questions asked en gratis retour als het product 75,- of meer heeft gekost, dacht ik.
Geldt dat nog steeds?
Op basis van het onderstreepte gedeelte maak ik namelijk op dat ze 30 euro retourkosten rekenen? Of interpreteer ik dat verkeerd?

We do not bear the return costs if:

You return goods on the basis of revocation* and the value of the goods is less than 50,- €.

You return the goods on the basis of revocation* which have to be shipped back by carrier. In this case we charge flat rate shipping costs in the amount of 30,- €.
Whether an item is shipped by carrier you can verify by checking your invoice. The carrier in these cases is DHL freight.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien is het in het duits duidelijker (en misschien is de engelstalige tekst voor het VK?)
bike-discount schreef:Wir kommen für die Rücksendekosten NICHT auf, wenn Sie:

Ware auf Basis des Widerrufs* zurücksenden und diese einen Warenwert von 50,- € unterschreitet.Ware auf Basis des Widerrufs* zurücksenden, die von einer Spedition abgeholt werden muss. In diesem Fall berechnen wir pauschal Versandkosten in Höhe von 30,- €.(3).
...
3. Ob es sich bei Ihrem Artikel um Speditionsware handelt sehen Sie auf Ihrer Rechnung, dort ist in diesen Fällen DHL-Fracht als Zusteller aufgeführt.
...
* dies gilt für die Länder: Deutschland, Belgien, Dänemark, Frankreich, Luxemburg, Niederlande und Österreich.
Dit is het stukje over artikelen die je vrijwillig terugstuurt binnen de 14 dagen.
(Voor defecten en foute levering betalen ze alle kosten, maar dat heb ik ff niet gequote)

Dus ze betalen de retourkosten niet als de waarde minder is dan €50.
En je betaalt €30 als het moet worden opgehaald door de koerier. Dat is alleen als er "Vracht" op je faktuur staat.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
RobertVDN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: do 9 augustus 2012, 17:58

ThaSingleTrackMastah schreef: do 4 november 2021, 00:35 Misschien is het in het duits duidelijker (en misschien is de engelstalige tekst voor het VK?)
bike-discount schreef:Wir kommen für die Rücksendekosten NICHT auf, wenn Sie:

Ware auf Basis des Widerrufs* zurücksenden und diese einen Warenwert von 50,- € unterschreitet.Ware auf Basis des Widerrufs* zurücksenden, die von einer Spedition abgeholt werden muss. In diesem Fall berechnen wir pauschal Versandkosten in Höhe von 30,- €.(3).
...
3. Ob es sich bei Ihrem Artikel um Speditionsware handelt sehen Sie auf Ihrer Rechnung, dort ist in diesen Fällen DHL-Fracht als Zusteller aufgeführt.
...
* dies gilt für die Länder: Deutschland, Belgien, Dänemark, Frankreich, Luxemburg, Niederlande und Österreich.
Dit is het stukje over artikelen die je vrijwillig terugstuurt binnen de 14 dagen.
(Voor defecten en foute levering betalen ze alle kosten, maar dat heb ik ff niet gequote)

Dus ze betalen de retourkosten niet als de waarde minder is dan €50.
En je betaalt €30 als het moet worden opgehaald door de koerier. Dat is alleen als er "Vracht" op je faktuur staat.
Duidelijk. Lijkt inderdaad of er iets verloren is gegaan in de vertaling maar die 30 euro zal dan dus alleen voor fietsen e.d. gelden.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1268
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

DaanJ schreef: vr 15 oktober 2021, 10:34 We gaan ze toch nog terugsturen naar Bike-Discount. Helaas niets meer gehoord van Hayes na hun beloofde hendel, en lijkt ook wat mis met een van de klauwen, of de seals ervan (enorm verschil in pad clearance tussen de twee remmen, ook na smeren pistons, 100x resetten, etc). Balen, ook omdat een rem nu 3 weken voor Jan met de korte achternaam op de plank heeft gelegen hier. Support van BD antwoordt in ieder geval vlot en begripvol, das alvast fijn.
Duurde even (Bike24 wat dat betreft een stuk vlotter, één keer eerder iets vergelijkbaars gehad), maar uiteindelijk netjes afgehandeld en mijn geld teruggekregen.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2113
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Vandaag voor het eerst eens iets besteld via Bike Discount. Kreeg vanavond netjes een verzendbevestiging met een link naar de vervoerder DPD. Ik ben benieuwd :)
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2113
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Levering binnen 2 dagen :o

Super toll :D
Sieboss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 26 december 2014, 17:33

Misschien is het vloeken in de kerk maar heeft iemand ervaring bij Bike-Discount of andere Duitse winkels met het bestellen van complete fietsen?
Ze hebben een Cube model die in NL niet te krijgen is voor dezelfde prijs, het is geen MTB maar daar gaat het niet om.
Sinds 2020 is er nogal wat veranderd op het gebied van bezorgen, beschikbaarheid etc. zoals iedereen weet en deze jongen moet echt weer op conditie gaan komen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Een keer bij rose een fiets gekocht.
Werd netjes thuis bezorgd ala canyon, zelf even de wielen er in zetten en het stuur monteren.
Verder wel alles netjes afgesteld en mee geleverd.
Meeste werk was nog alle protectie verwijderen ...

Maar dat was bij rose, geen idee hoe BD dat doet.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

MacReal schreef: zo 9 januari 2022, 22:57 Maar dat was bij rose, geen idee hoe BD dat doet.
Feitelijk is dat 'dozen schuiven'. Ze krijgen een goed verpakte en beschermde doos af-fabriek.
Daar gaan ze, behoudens een kleine visuele check en een factuur in de doos, niet veel meer aan doen. (áls ze dat al doen)

Dat zou in elk geval mijn uitgangspunt zijn. Als BD of een andere shop hem nóg verder afmonteert dan af-fabriek, dan zou dat kunnen.
Zou er bij aankoop echter van uit gaan dat je zelf de bike afmonteert, maar dat hij wel gewoon kundig verpakt wordt verzonden.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Wicked DJ schreef: ma 10 januari 2022, 09:52
MacReal schreef: zo 9 januari 2022, 22:57 Maar dat was bij rose, geen idee hoe BD dat doet.
Feitelijk is dat 'dozen schuiven'. Ze krijgen een goed verpakte en beschermde doos af-fabriek.
Daar gaan ze, behoudens een kleine visuele check en een factuur in de doos, niet veel meer aan doen. (áls ze dat al doen)

Dat zou in elk geval mijn uitgangspunt zijn. Als BD of een andere shop hem nóg verder afmonteert dan af-fabriek, dan zou dat kunnen.
Zou er bij aankoop echter van uit gaan dat je zelf de bike afmonteert, maar dat hij wel gewoon kundig verpakt wordt verzonden.
Bij standaard fietsen waarschijnlijk wel. Dit was nog in de periode dat je bij Rose je fiets zelf kon samenstellen, dus hebben ze hem daar in de werkplaats gebouwd.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Sieboss schreef: zo 9 januari 2022, 14:05 Misschien is het vloeken in de kerk maar heeft iemand ervaring bij Bike-Discount of andere Duitse winkels met het bestellen van complete fietsen?
Ze hebben een Cube model die in NL niet te krijgen is voor dezelfde prijs, het is geen MTB maar daar gaat het niet om.
Sinds 2020 is er nogal wat veranderd op het gebied van bezorgen, beschikbaarheid etc. zoals iedereen weet en deze jongen moet echt weer op conditie gaan komen.
Niet met fietsen, maar bestel al jaren veel bij bike-discount. Het is een betrouwbare tent.
brianth
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 25 december 2020, 21:53

Sieboss schreef: zo 9 januari 2022, 14:05 Misschien is het vloeken in de kerk maar heeft iemand ervaring bij Bike-Discount of andere Duitse winkels met het bestellen van complete fietsen?
Ze hebben een Cube model die in NL niet te krijgen is voor dezelfde prijs, het is geen MTB maar daar gaat het niet om.
Sinds 2020 is er nogal wat veranderd op het gebied van bezorgen, beschikbaarheid etc. zoals iedereen weet en deze jongen moet echt weer op conditie gaan komen.
Heb vorig jaar mijn Radon mtb daar gekocht en dat verliep prima. Vooraf even contact gehad, met snelle reactie. Fiets werd in delen geleverd in een doos, heb dit bij een servicepunt in elkaar laten zetten. Kortom , goed bevallen!
Sandman1980
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 26 juli 2021, 20:56

Heb in augustus 2021 Cube Reaction pro daar gekocht. Volledig voorgemonteerd. Enkel stuur vastzetten. Luchtvering op juiste druk. Binnen 5 minuten de woonkamer uitgefietst. Cube kwam dus in Radon doos. Hun huismerk. Levering vergelijkbaar met canyon maar dan zonder meegeleverde tools. Mooi checkkaartje met vinkjes van de monteur aldaar.
Plaats reactie