bike-discount.de

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kevin82 schreef: di 11 augustus 2020, 20:22 Klopt maar ik kan alleen maar ervaringen geven van bike-components. Ik merk bij hen ook een serieus verschil in termijn.
Aanvankelijk wist ik telkens dat wanneer ik vandaag zou bestellen dat het pakket vrijdag wordt geleverd. Dit is jaren zo al geweest.
Nu moet ik voor hetzelfde (onderdelen op voorraad) tot meer dan 12 dagen wachten. Als je met hen contact opneemt via mail duurt het ook tot 7 dagen waar dit voorheen altijd na 2 dagen was.

Het bewijs dat het niet alleen bij bike discount zo is. En over Bike-components ben ik al jaren tevreden dus hen nu afbreken zou heel onterecht zijn omdat ze deze situatie zelf niet in de hand hebben...

Als je dringend onderdelen nodig hebt dan lijkt mij je plaatstelijke dealer altijd aangewezen.
Dan moet je in het Bike-Components topic zijn :bier:
viewtopic.php?f=22&t=26754


Plaatselijke dealers moeten ook bestellen.
En ze bestellen pas als jij 2x bent wezen vragen, want ze willen wel zeker weten dat je het echt wilt hebben.
Verder sparen ze bestellingen op, minder (verzend)kosten.
Tegen de tijd dat jouw lokale dealer het heeft, is het onderdeel dat je bij de webshop had besteld al weer bijna aan vervanging toe.Bij wijze van spreken.
Misschien heb ik altijd pech gehad met de fietsenmakers, of jij altijd geluk, maar voor mij is er nog maar 1 weg en dat is de digitale weg.
Koffie drink ik thuis, over fietsen ouwehoeren doe ik op het forum.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Letsgo21
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 5 augustus 2015, 11:46

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 17 augustus 2020, 23:24
Kevin82 schreef: di 11 augustus 2020, 20:22 Klopt maar ik kan alleen maar ervaringen geven van bike-components. Ik merk bij hen ook een serieus verschil in termijn.
Aanvankelijk wist ik telkens dat wanneer ik vandaag zou bestellen dat het pakket vrijdag wordt geleverd. Dit is jaren zo al geweest.
Nu moet ik voor hetzelfde (onderdelen op voorraad) tot meer dan 12 dagen wachten. Als je met hen contact opneemt via mail duurt het ook tot 7 dagen waar dit voorheen altijd na 2 dagen was.

Het bewijs dat het niet alleen bij bike discount zo is. En over Bike-components ben ik al jaren tevreden dus hen nu afbreken zou heel onterecht zijn omdat ze deze situatie zelf niet in de hand hebben...

Als je dringend onderdelen nodig hebt dan lijkt mij je plaatstelijke dealer altijd aangewezen.
Dan moet je in het Bike-Components topic zijn :bier:
viewtopic.php?f=22&t=26754


Plaatselijke dealers moeten ook bestellen.
En ze bestellen pas als jij 2x bent wezen vragen, want ze willen wel zeker weten dat je het echt wilt hebben.
Verder sparen ze bestellingen op, minder (verzend)kosten.
Tegen de tijd dat jouw lokale dealer het heeft, is het onderdeel dat je bij de webshop had besteld al weer bijna aan vervanging toe.Bij wijze van spreken.
Misschien heb ik altijd pech gehad met de fietsenmakers, of jij altijd geluk, maar voor mij is er nog maar 1 weg en dat is de digitale weg.
Koffie drink ik thuis, over fietsen ouwehoeren doe ik op het forum.

Ik volg je hier in. De plaatselijke fietsenwinkels hier zijn pure snob-shops met bijhorende, absurde prijzen. Bij deze moet ik trouwens rechtzetten dat het om een enkele 'trage' levering ging. Ik heb voor een vriend nog een bestelling geplaatst bij bikediscount.de en die stond op 3 dagen aan zijn deur. Mijn beoordeling was dus onterecht.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

De 12e een bestelling geplaatst en vandaag de melding dat hij ingepakt is.
Dat heb ik wel eens sneller gezien, maar het was ook een vrij grote bestelling (qua formaat) met een wielset erbij.

Nu nog afwachten wanneer de bezorger op de stoep staat :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

De 18e een bestelling gedaan en vandaag (25e) binnen.
Niet supersnel maar via DHL site prima te volgen of ie al in de buurt was
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Heb er naar gevraagd en ze zeggen dat ze op dit moment een verwerking tijd hebben van 4 tot 7 dagen. Normaal inderdaad binnen 3 dagen in huis.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Refie1
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 09:14

Vandaag besteld, eens kijken war het geeft.
Canyon CF SLX, SW Epic alu, Canyon endurace CF SLX, SW Roubaix, Ridley supercross
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Zondagavond bestelling geplaatst, nu woensdag binnen gekregen. Ook een price alert gebruikt dat maandag al werd terug gestort.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Al wel vaker wat besteld, en nu ook in aanraking met het garantie claimen.
Had in oktober 2019 een Fizik Tundra M3 zadel besteld, welke in juli barstte. Mijn vorige tundra zadel is 8 jaar meegegaan.
Op 27 juli door hen ontvangen, waarbij zij al wel aangaven dat de normale 2-3 weken verwerkingstijd niet gehaald zou gaan worden ivm drukte en corona.
Nog altijd is de claim niet in behandeling, maar er wordt wel elke twee weken een (geautomatiseerde) mail gestuurd dat de afwikkeling helaas langer duurt en dat ze zo snel mogelijk terugkoppeling geven. Dat is in elk geval al beter dan de meeste andere partijen (had laatst elders een garantieclaim die 5 maanden heeft geduurd).
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

Meer dan tevreden, zondag besteld, verzending met DPD en vandaag binnen. Diverse shimano parts en DT Swiss, alles was op voorraad. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit problemen heb met DPD, vanuit Duitsland en de UK altijd supersnel en netjes. Kan aan de regio liggen (was Uithoorn en nu Schagen) maar zij hebben absoluut mijn voorkeur boven DHL. Ik heb tegelijk wat besteld bij Bike Components en de DHL is nog bezig om de bestelling Duitsland uit te krijgen.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Met de huidige schaarste is het een behoorlijke zoektocht om aan de nodige (Shimano) onderdelen te komen. B-D had een aantal spullen op voorraad. Afgelopen zondag besteld, dinsdagavond stond DHL met een pakketje voor de deur. Dikke plus :-q
modder zuigt!
vanDaal
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 12 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Cube LTD 29"

Mijn Radon Jealous AL 8.0 HD van Bike Discount is er nog steeds niet. Ik ging uit van week 8. Toen werd het week 9, week 11, week 13 en zojuist een e-mail gehad dat het ivm COVID week 19 (!) wordt. Dus van eind februari naar 10 mei. Waarschijnlijk kunnen zij er ook niks aan doen (Radon levert waarschijnlijk niet), maar tot nu toe vind ik de communicatie vanuit Bike Components belabberd. Zo van, hier is ons bericht, je doet het er maar mee. En op mijn reactie komt vervolgens geen antwoord.

De volgende keer bestel ik ergens anders.
http://app.strava.com/athletes/2170733" onclick="window.open(this.href);return false;
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

vanDaal schreef: wo 24 maart 2021, 16:29maar tot nu toe vind ik de communicatie vanuit Bike Components belabberd.
Je zit inmiddels in het goede topic, nu maar hopen dat je ondanks de tekst van je post ook met de goede shop communiceert anders schiet het niet op inderdaad :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

George schreef: wo 24 maart 2021, 16:35
vanDaal schreef: wo 24 maart 2021, 16:29maar tot nu toe vind ik de communicatie vanuit Bike Components belabberd.
Je zit inmiddels in het goede topic, nu maar hopen dat je ondanks de tekst van je post ook met de goede shop communiceert anders schiet het niet op inderdaad :winkie:
Laten we hopen dat hij in de klaagmail aan de webshop wel het juiste bedrijf in de aanhef noemt. :lol:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Laten we vooral hopen dat zijn fiets een keer komt
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: wo 24 maart 2021, 23:05 Laten we vooral hopen dat zijn fiets een keer komt
Ik zeg oktober
Plaats reactie