futurumshop

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Of alles annuleren en elders bestellen.
Er zijn meer webshops, toch ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

lamme tent, is duur en aanbiedingen lijken heel wat maar is eigenlijk niets goedkoper.
ik bestel er niets meer
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 9 november 2020, 02:04 Of alles annuleren en elders bestellen.
Er zijn meer webshops, toch ?
Zeker, had alleen zo'n € 25 kortingsbonnetje via Strava verkregen. Als ik dan toch voor ongeveer 150 euro wat dingen moet bestellen doe ik het net zo lief daar. Volgende keer maar anders doen.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ik heb nog een kortingscode van 25 euro bij minimale bestelling van 125 euro, tot en met morgen 19 november geldig.
Interesse?
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 9 november 2020, 02:04 Of alles annuleren en elders bestellen.
Er zijn meer webshops, toch ?
Je hebt gelijk gekregen. Nadat het artikel (banden) eindelijk op voorraad waren, bleek het volgende artikel uit de bestelling ineens op (3e keer!). Was er klaar mee dus de bestelling maar in zijn geheel geannuleerd en besteld bij R2.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ook niet meer mijn winkel.
Hun kortingscodes bijvoorbeeld.
Die zijn geen bedankje aan de trouwe klant, maar een middel om je snel nog meer geld te laten uitgeven.
Het mes mag best aan 2 kanten snijden, maar als de code slechts kort geldig is, dan is de bedoeling wel duidelijk ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Ik bestel er weleens ondershirts (zijn niet superduur en ze zitten bij mij prima) en broeken; hun huismerk vind ik wel prettig zitten en ook niet superduur. Verder alleen mijn GPS, vanwege de bundels (GPS met sensoren) en de garantie afhandeling.

Verder vrij weinig, als iets overal op is en ik zit erom te springen. Over het algemeen vind ik ze te duur.
Gebruikersavatar
Popl
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 3 maart 2021, 22:03
Mijn mountainbike: Radon Jealous AL

ik heb een zadel hier gekocht (Selle San Marco) en dat is binnen 2 maanden gebroken.
De garantie-afhandeling hiervan schiet nog niet op:

Ze sturen het eerst door naar de fabrikant en dit duur nu al meer dan 2 weken.
Ik verwacht niet dat deze het gaat repareren. Voor het vervangen hoef ik hier toch niet op te wachten? :x

Ik heb aangegeven dat ik geen vervangend zadel wil, maar een ander zadel wil bestellen.
Mijn vertrouwen in Selle is behoorlijk weg en ik zit niet te wachten om binnenkort nog eens door mijn zadel te zakken.
Bearded Rookie on a:
Cannondale Topstone / Radon Jealous AL / Koga F3.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 29 november 2020, 13:11 Hun kortingscodes bijvoorbeeld.
Die zijn geen bedankje aan de trouwe klant, maar een middel om je snel nog meer geld te laten uitgeven.
Het mes mag best aan 2 kanten snijden, maar als de code slechts kort geldig is, dan is de bedoeling wel duidelijk ;)
De afgelopen maand behoorlijk wat besteld, met gespreide bestellingen tikte dat qua korting toch best wel aan. Ik ken geen andere webshop die veel met kortingen doet (maar ik houd me aanbevolen), dus toch mooi meegenomen. Het bestellen van nieuwe spullen gaat nog altijd lekker snel, retouren duurt momenteel wel vrij lang (moest bijna 2 weken wachten op een vervangend artikel dat op voorraad was).
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Qua prijs en assortiment vind ik Futurum vaak niet de beste keus. Bijvoorbeeld onderdelen hebben ze erg weinig.
Maar ze leveren snel en gratis, en soms hebben ze wel artikelen voor een leuke prijs dus zo af en toe bestel ik er nog wel eens wat.

Afgelopen week o.a. een pot Assos Chamois crème. Die bleek bij levering beschadigd te zijn.
Foto gemaakt, mailtje gestuurd en er komt een nieuwe pot mijn kant op. De oude mag ik ook houden, dus netjes opgelost wat mij betreft.
Edit: gisteren gemaild en zojuist ging de bel en stond PostNL aan de deur met de nieuwe pot :-q

Ik kijk gewoon per keer waar ik ga bestellen. Hebben ze alles wat ik zoek, is de prijs goed, is het een servicegevoelig artikel etc.
En een shop waar ik echt een negatieve ervaring heb opgedaan gaat van de lijst. Futurum staat wat mij betreft nog gewoon op de lijst van shops waar ik meestal wel even kijk voor ik iets koop.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

:-q

Ik heb dat vooral met kleding. Het liefst koop ik dat in de winkel, maar het aanbod is vaak zo karig dat een ritje naar een winkel vaak uitloopt op een teleurstelling. Futurum heeft in verhouding tot andere Nederlandse webshops nog best een aardig assortiment en een aantal merken zijn in Nederland alleen online bij Futurum te bestellen. Ook als het een tikkie duurder is dan de Duitse webshops kies ik vaak toch voor het gemak van snel kunnen retourneren, tenzij ik 100% zeker ben van een maat. Qua service heb ik in alle die jaren sinds de oprichting eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. Er is wel een stuk minder kleding op voorraad de laatste tijd, maar dat zal ook wel met de crisis te maken hebben.
Gebruikersavatar
Popl
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 3 maart 2021, 22:03
Mijn mountainbike: Radon Jealous AL

Na een uitgebreidere klachtmail, vooral over de snelheid van garantieafhandeling en doorspelen naar de fabrikant heeft Futurumshop het geregeld: Ze hebben het geld van de aanschaf geretourneerd. :-q
Bearded Rookie on a:
Cannondale Topstone / Radon Jealous AL / Koga F3.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Gisteren wat kleding van fox gekocht in de sale bij ze . Word vanavond bezorgd door budbee een nieuwe bezorgdienst dus ben benieuwd bezorgen alleen avonds tussen vijf en tien.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Bezorging afgelopen keren goed. Alleen jammer dat ik erna mail bom kreeg van ze. Dat werd niet zo gewaardeerd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Momenteel in een retoursituatie. Heb de bibshort van hun eigen merk geprobeerd, maar bleek te klein. Alvast eentje bij besteld, maatje groter, die past. En eigen merk mag je 14 dagen testen dus heb het op een ritje kunnen proberen. Nu ga ik de te kleine laten ook laten omruilen voor een grotere maat, ben benieuwd hoe dat gaat. Retourformulier aanmaken was in elk geval appeltje-eitje.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie