futurumshop

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
racoonpowercow
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 937
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 15:20
Mijn mountainbike: specialized fsr xc expert

IK wil even aangeven dat ik de service van futurmshop erg slecht vind.

Heb 1.5 weken geleden schoenen besteld, op hun advies maatje groter dan normaal.

Wilde ze voor rpm gaan gebruiken en heb er dus shimano schoenplaatjes ondergezet, na gebruik bleken ze te groot en wilde ze een maat kleiner.

Heen en weer gemaild met de zaak, kon ze terug brengen, helaas daar aangekomen mocht ik ze niet ruilen of terug brengen omdat er schoenplaatjes onder zitten.

De schoenplaatjes verwijderd, niks meer van te zien, nogmaals gemaild en ja ik kon ze weer terugbrengen en aangeven wat ik wenste.

Echter toen ik daar voor de 2e keer kwam bleek na lang wachten dat ze de schoenen niet widle terug nemen.

Nu zit ik dus dankzij hun met schoenen die mij te groot zijn en nog zeer goed zijn.

Heb ze maar in het te koop gedeelte geplaatst.
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Mmmmm... dat is idd niet netjes van Futurumshop , mede omdat ik toch erg goede ervaringen heb met futurum.
Maar als die schoenen onbeschadigd waren, hadden ze die toch gewoon terug moeten nemen naar mijn idee.

minpuntje dus, en een slechte reclame voor Futurum

-
racoonpowercow
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 937
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 15:20
Mijn mountainbike: specialized fsr xc expert

SnelleJonge schreef:Mmmmm... dat is idd niet netjes van Futurumshop , mede omdat ik toch erg goede ervaringen heb met futurum.
Maar als die schoenen onbeschadigd waren, hadden ze die toch gewoon terug moeten nemen naar mijn idee.

minpuntje dus, en een slechte reclame voor Futurum

-

Dat dachten wij dus ook, maar omdat er schoenplaatjes onder zaten mag dit dus niet.
Focus79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: di 7 oktober 2008, 08:55

Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van reden, mits in 100% nieuwstaat.
Dit staat op bij de voorwaarden van Futurumshop. Vrij duidelijk dus en weinig voor discussie vatbaar. Zoals jij het schrijft wek je overigens de indruk dat je zonder eerst te passen de plaatjes eronder hebt gezet en de schoenen hebt gebruikt?
racoonpowercow
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 937
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 15:20
Mijn mountainbike: specialized fsr xc expert

Focus79 schreef:
Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van reden, mits in 100% nieuwstaat.
Dit staat op bij de voorwaarden van Futurumshop. Vrij duidelijk dus en weinig voor discussie vatbaar. Zoals jij het schrijft wek je overigens de indruk dat je zonder eerst te passen de plaatjes eronder hebt gezet en de schoenen hebt gebruikt?

Hoe kan je in godsnaam zien dat er schoenplaatjes onder hebben gezeten, ze zaten er onder, toen ik ze verwijderde was er niks geen schade.
RPC.Robbie
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: di 28 april 2009, 22:37
Mijn mountainbike: Cube LTD CC 2009 Full XT & RS REBA SL

racoonpowercow schreef:Hoe kan je in godsnaam zien dat er schoenplaatjes onder hebben gezeten, ze zaten er onder, toen ik ze verwijderde was er niks geen schade.
Als je de plaatjes er goed onder zet, en je haald ze er weer vanaf, dan zie je toch de afdruk van de tandjes van de plaatjes toch?

Ik heb sinds gisteren ook schoenen gekocht via futurumshop, en ik ben erg tevreden.
Ook ik zat te twijfelen over de maat, maar ook hun zeiden dat als ze niet passen dat ik ze dan terug kon sturen.
Maar het lijkt me toch duidelijk dat je ze binnenshuis eerst even goed past, en niet eerst een rit mee gaat fietsen (geen 100% nieuwstaat meer) en dan nog verwachten dat ze ze terug nemen :~
AARDMENS
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: wo 14 september 2005, 21:08
Mijn mountainbike: bugatti blue Pronghorn alu ht volledig XT

klein minpuntje: maandag bestelling geplaatst, betaling ontvangen via Ideal.
alle bestelde producten zijn op voorraad volgens de site, maar nog nix gehoord of het verzonden is.
normaal heb ik de volgende dag wel bericht dat het verzonden is.
RPC.Robbie
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: di 28 april 2009, 22:37
Mijn mountainbike: Cube LTD CC 2009 Full XT & RS REBA SL

AARDMENS schreef:klein minpuntje: maandag bestelling geplaatst, betaling ontvangen via Ideal.
alle bestelde producten zijn op voorraad volgens de site, maar nog nix gehoord of het verzonden is.
normaal heb ik de volgende dag wel bericht dat het verzonden is.
Ik kreeg mijn bestelling na 3 dagen in de bus, en kreeg de mail met daarin de melding dat mijn bestelling was opgestuurd dezelfde dag als dat ik ze ontving :winkie:
Gebruikersavatar
LSmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: di 13 september 2005, 13:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Vertex 999 RSL, B1 proto

Focus79 schreef:Dit staat op bij de voorwaarden van Futurumshop. Vrij duidelijk dus en weinig voor discussie vatbaar. Zoals jij het schrijft wek je overigens de indruk dat je zonder eerst te passen de plaatjes eronder hebt gezet en de schoenen hebt gebruikt?
Precies! Niks persoonlijks hoor, maar ik zou schoenen eerst passen voordat ik er plaatjes onder zet. Lijkt me niet meer dan logisch.
Jacub86
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 16 september 2008, 17:33
Mijn mountainbike: Giant Anthem X

Gisterochtend een camelbak mule besteld maar er was tijdens de ideal wat foutgegaan met internet dus bestelling faalde. Ik heb even gebeld om te vragen hoe of wat en ze zouden de bestelling annuleren zodat ik gewoon opnieuw met ideal kon bestellen. Meteen opnieuw de bestelling geplaatst en kreeg 3 uur later een mailtje dat ie verzonden was. 's Avonds nog een mailtje gehad met track&trace link en vanmiddag heb ik hem mogen ontvangen. Dus van mijn kant een zeer goede eerste ervaring met futurumshop.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Begrijp eerlijk gezegd ook niet dat je er eerst mee bent gaan rijden en toen pas bemerkte dat ze groot waren. Dat had je toch ook kunnen ondervinden door ze gelijk te passen ?
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
JanW
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2502
Lid geworden op: do 9 maart 2006, 23:09
Mijn mountainbike: Salsa El mariachi 29er SS, Gary Fisher Hifi 29, Salsa Fargo 29 2012
Contacteer:

Al je eerst al contact hebt gehad over de terugname met schoenplaatjes wisten ze toch dat je die plaatjes gemonteerd had voordat je er de tweede keer mee terugging, of lees ik jouw startpost nou niet goed?

Verder vind ik de futurumshop altijd een erg prettige zaak om spullen te bestellen :-q
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

racoonpowercow schreef:Wilde ze voor rpm gaan gebruiken en heb er dus shimano schoenplaatjes ondergezet, na gebruik bleken ze te groot en wilde ze een maat kleiner.
Als je iets gebruikt hebt kun je het niet meer ruilen, dat is niet meer dan logisch en ik vermoed dat het ook zo in de voorwaarden zal staan. Het gedoe over wel/niet terugbrengen lijkt me eerder een geval van miscommunicatie waarbij ik me dus afvraag of je bij het eerste contact wel duidelijk hebt aangegeven dat je ze gebruikt hebt.

Het advies om schoenen een maat groter te nemen dan je 'normale' schoenmaat is overigens heel gebruikelijk. Dat schoenen wel eens niet goed kunnen passen als je ze online besteld lijkt mij het risico van het vak. Eerst passen, dan pas gebruiken.

Ik heb overigens ook alleen maar goede ervaringen met Futurumshop.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

2 Keer een bestelling gedaan. Betaling middels overboeking. Uiteindelijk 2 dagen later de spullen in huis. Niks mis mee, precies zoals ik het verwacht van een internetbedrijf :-q .
Overigens denk ik ook dat als je de plaatjes gemonteerd hebt gehad, je spreekt van "gebruikt". Als je aan een ijsje gelikt hebt geef je hem toch ook niet terug aan de ijsboer, omdat je hem toch maar niet lekker genoeg vindt.
Paul
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

1x bestelling gedaan. Fietsendrager. Dinsdagmiddag besteld en betaald, woensdagmiddag in huis!
Plaats reactie