12go trading / 12GO Biking

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Prima ervaring met online aankoop van fiets.

Vooraf nog wat oriënterende mailtjes verstuurd via het contactformulier op de website.
Werd snel op gereageerd (voor m'n gevoel zodra het kon).
Voor aankoop nog wat overleg gehad over 2013 modellen en ben wederom keurig en tijdig geïnformeerd over brutoprijzen en levertijd. Hierbij vond ik het wel apart dat je telefonisch niet kon onderhandelen over de prijs. Dat kon alleen in de winkel.
Sommige mensen hebben geen tijd/zin/gelegenheid om naar de winkel te gaan en dús kan je nooit dezelfde deal sluiten die in de winkel wel kunt. 12Go biking had hiervoor een uitleg waar ik het niet mee eens kon zijn, maar het is en blijft de keuze van de handelaar, niet de consument.

Na aankoop nog wat telefonisch overleg gehad en daarbij ook alleen maar plussen op het scorebord voor correct en vlot handelen.

Het gekregen telefoonnummer van de expediteur had ik niet nodig, want na verzending (afgesproken dag) kreeg ik keurig een mail met track en trace. De bike is keurig binnen het aangegeven tijdvak afgeleverd en was keurig verpakt.
Tot zover niets dan lof van mijn kant. Overigens zal ik niet meer zo snel de term 'dozenschuiver' gebruiken, daar ik veel erger voorbeelden kan noemen. Dit is een zaak waarvan je voelt dat ze klanttevredenheid ook hoog in het vaandel hebben staan.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Hier ook een, tot nu toe, goede ervaring. Afgelopen zaterdag mijn bike opgehaald en werd vriendelijk geholpen. Het is een joekel van een winkel die een beetje het supermarktgevoel oproept. Erg massaal en daardoor komt het een beetje onpersoonlijk over. Werknemers zijn duidelijk getraind in het vriendelijk zijn, niks mis mee hoor maar het komt een beetje gemaakt over. Eigenlijk precies wat ik er van verwacht had.
Het voorafgaande e-mail en telefonisch contact verliep snel en zakelijk...tot er een kink in de kabel kwam...de fiets die ik had besteld en een aanbetaling voor had gedaan was niet meer leverbaar...balen! Dezelfde dag, ik dacht zelfs na een paar uur, kreeg ik telefonisch te horen dat ik hetzelfde model, maar dan een 2012 ipv 2011, met €1000,- korting kon kopen omdat ze die fout hadden gemaakt! Ik dus blij en, na wat gekeken en gevraagd te hebben naar nog wat andere opties, akkoord gegaan met hun aanbod.
Kortom, goede zakelijke winkel, die er, tot nu toe, ook voor je zijn als er wat mis gaat.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

De site eens bekeken en ik zie dat de 2013 modellen van Scott al online staan. Mooi hoor, die Genius!!! Jammer alleen van de afmontage voor de prijs die je moet betalen.....maar dat was in een ander topic van een USA merk al besproken.. Scott doet vrolijk mee hieraan.
Bass-Shifter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 9 augustus 2012, 10:51
Mijn mountainbike: Focus Cypress HT 2.0

Ik heb mijn eerste mountainbike daar vorige week gehaald.
Was erg druk op zaterdag, maar werd binnen een paar minuten al aangesproken door een jongen.
De mountainbike die ik zocht. Bulls Cobra Disc hadden ze niet helaas niet meer in mijn maat op voorraad.
Ik kreeg een focus cypress ht 2.0 2012 aangeboden voor dezelfde prijs (dus 100 euro korting)
Beneden netjes door iemand anders geholpen voor de basis dingen, zoals een helm een broekje, slot en onderhoudsspullen. Hij ging niet elke keer voor de duurdere merken maar koos ook de goedkopere uit. Dus erg netjes in mijn ogen.
Kassa was wat minder geregeld en ging erg langzaam.
Fiets kon zo de auto in (geen trekhaak) en klaar.

Het is dat het zover is, anders zou ik daar vaker komen
Focus Cypress HT 2.0 Black - White
Endomondo profiel
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

Ik heb zelf alleen wat negatieve arvaring met de onderdelen, zou goed letten op type nummers vooral bij Shimano!
Ze verkopen dikwijls de oude series, tegen hogere prijzen dan elders voor de nieuwe zonder dit te vermelden.

Voor die gene die alleen tiagra, 105, Ultegra, Dure Ace, etc kennen niet verder de jaren en verbeteringen in de series, kunnen hier bedrogen uitkomen, dus opletten.
Giant Super Sierra, Spec stumpj staal wit, Spec. stumpj Epic carbon, Koga ? , Spec. Stumpj. M4, Spec. S-works FSR staal, Bontrager staal, Asta carbon, Spec. FSR s-works alu, Litespeed Ocoee, Spec. FSR, Spec. Epic, Spec Epic Mar. Carb, trek procaliber 9.7
Stiefan
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 23 juni 2008, 11:59

Edit:Hier stond een heel lang verhaal over twee issues met mijn fiets die ik vorig jaar had gekocht bij 12GO

Edit2:Gebeld door de eigenaar van 12GO en die was erg vriendelijk en beleefd en met hem ben ik nu tot een goede concessie gekomen. Toch wel speciaal bij zo'n relatief grote fietsenzaak dat er persoonlijk wordt nagebeld hierover.

Edit3:Samen met de winkel tot een adequate oplossing gekomen, ik zal hier zeker niet meer klagen over :)
exocet103
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 533
Lid geworden op: vr 24 november 2006, 00:13
Mijn mountainbike: Merida Ninenty Six 2016
Contacteer:

Deze week de prima service mogen ervaren van 12GO.
Wat problemen met een slecht balhoofd en een niet dicht te krijgen RaRa TLR op de Bulls die bij 12GO is gekocht, ondertussen hier zelf al een ander balhoofd op laten zetten van een betere kwaliteit. En zelf banden vervangen door racekings. Na wat mailcontact het slechte balhoofd en de RaRa TLR opgestuurd en onder garantie een oplossing gekregen van 12GO. Dus nu een NoNo TLR mogen ontvangen en een flesje olie. Goede deal en zegt wat over de service van deze shop. Ik ben content.
Gebruikersavatar
stoneskates
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 11 december 2011, 23:00
Mijn mountainbike: Devinci Wooky Carbon TBR Beachracer
Contacteer:

Heb zelf ook wel een goede ervaring met 12go. Eerst een bike via het internet besteld voor mijn dochter maar die wilde opeens niet meer MTBen. Fiets afgezegd en ben zelf naar 12go gegaan om een andere fiets te kopen voor mijzelf. netjes geregeld, nergens moeilijk over doen. Goed advies en ging dus weg met een Merida 29er en nog wat klein spul. Mijn schoonouders hebben beiden inmiddels daar ook een MTB vandaan en waren ook te spreken over de service. Hebben nu een prima beginners fiets waar ze eerst mij de LBS met de verkeerde (lees te grote frame maat) op pad werden gestuurd.
Is het niet rond, dan heeft het een andere vorm?

Bikes: KTM Phinx 2.93, Devinci Wooky Carbon
Strandfiets: TBR Beachracer

www.beachracer.nl
B.A.R.T
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 06:41
Mijn mountainbike: Canon Nerve 7.0 AL.

Wij hadden voor ons zoontje eind September een Bulls Tokee 20 inch mtb besteld bij 12go.
Netjes het geld betaald,maar een dag daarna kregen we een mailtje dat de Bulls Tokee op het moment niet meer leverbaar was.

Ze kwamen met een paar andere mtb's,maar die hadden we al gezien en vonden we niets.
Toen heb ik gebeld met ze omdat ik interesse had in de Scott Scale jr 20(2013).

Ze zijn ons heel erg goed tegemoet gekomen met deze fiets,en 2 weken later werd de mtb netjes bezorgd.
Wij zijn dan ook erg positief over 12GO Biking :-q .

Groetjes Bart.
onslaught
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: do 30 augustus 2012, 20:06
Mijn mountainbike: Giant ATC 840 & Bulls Copperhead Supreme 29 2012
Contacteer:

Zeker dat ze klanttevredenheid belangrijk vinden. Onderhandelen was ik weer beter in maar met alle respect de lbs in Rotterdam kunnen wa van leren. :-q
highlander71
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 29 november 2010, 17:07

Goedenavond,

Wie kan mij vertellen met welke vervoersdienst 12gobiking zijn fietsen naar de klanten verstuurd?
Heb een fiets besteld, maar kan er niet achter komen met welke dienst hij gebracht word?

bedankt :-q
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Goede vraag. Kan het ook niet vinden... Morgen misschien ff bellen?
jeroenkool
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 12 augustus 2007, 17:05
Mijn mountainbike: Pilot Primum Custom

De fietsen worden met Transmission verzonden...
frankrs6
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 9 maart 2008, 21:40

Afgelopen weekend wilde ik de 2 bandjes ophalen die ik via internet verzonden had. Stond ik om 16.30 voor de deur, dacht dat ze tot 17.00 open waren, maar dat was tot 16.00.... er waren nog mensen binnen, dus ff gebeld en ik mocht nog even binnen om m'n banden op te halen en af te rekenen. Netjes!
Marcel01
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 5 maart 2012, 21:14
Mijn mountainbike: Bulls King Cobra Supreme 2012

...
Laatst gewijzigd door Marcel01 op za 29 december 2012, 11:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie