12go trading / 12GO Biking

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4286
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

sommige wat duurdere dingen zijn bij mijn vaste fm goedkoper dan welke webwinkel ook.
Maargoed ik heb gewoon afspraken met hem gemaakt.

Ik heb niets nodig behalve garantie. Meestal besluit ik na twee aapjes en klaar. Dan kan het ook goedkoper.

12go is sinds de eerste grote verbouwing duurder geworden. Kwam er eerst vaak paar frames gekocht. Maar je merkt, daar hebben ze geen zin meer in. Gewoon complete fietsen voor redelijke prijzen. Bieden ze nog wat accessoires aan, gratis of met korting. Je wacht 1 of 2 uur en je bent weg.

Prima systeem voor 90% alleen niet voor de liefhebber, maar daar verdien je weinig aan.
Ze hebben ook niets aan onderdelen.

Accessoires daar verdien je aan. Kleding ook vooral.
Trapperd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 3 juni 2005, 01:16
Mijn mountainbike: Fuel EX 9.9 / Ventana El Comandante 29er
Contacteer:

Vroeger zag je bij 12go wel dat de prijs in de winkel soms nog wel wat lager kon dan op de website stond, bij sommige merken in ieder geval. Dan stond op de wewbsite de adviesprijs met een toevoeging 'kom langs voor de beste prijs'. Is dat nog steeds zo?
Of is tegenwoordig de prijs op de website ook gewoon de prijs die je in de winkel betaalt?
Ik rij door zon en door regen
Je komt me oOOoooOOooveral tegen
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Trapperd schreef: di 15 september 2020, 22:40 Vroeger zag je bij 12go wel dat de prijs in de winkel soms nog wel wat lager kon dan op de website stond, bij sommige merken in ieder geval. Dan stond op de wewbsite de adviesprijs met een toevoeging 'kom langs voor de beste prijs'. Is dat nog steeds zo?
Of is tegenwoordig de prijs op de website ook gewoon de prijs die je in de winkel betaalt?
Toen ik er 3 maanden geleden was gold dat nog steeds. Volgens mij staat het er bij veel fietsen op de website nog steeds bij. Als je in de winkel vraagt wat de 'echte' prijs dan is dan willen ze hier geen antwoord op geven omdat ze bang zijn dat concurrerende fietsenwinkels dan ook hun prijzen verlagen. Maar over het algemeen gaat er ongeveer 10% van de prijs af als wat er op hun website staat aangegeven.
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Trapperd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 3 juni 2005, 01:16
Mijn mountainbike: Fuel EX 9.9 / Ventana El Comandante 29er
Contacteer:

Bikermarcel schreef: di 15 september 2020, 23:49
Trapperd schreef: di 15 september 2020, 22:40 Vroeger zag je bij 12go wel dat de prijs in de winkel soms nog wel wat lager kon dan op de website stond, bij sommige merken in ieder geval. Dan stond op de wewbsite de adviesprijs met een toevoeging 'kom langs voor de beste prijs'. Is dat nog steeds zo?
Of is tegenwoordig de prijs op de website ook gewoon de prijs die je in de winkel betaalt?
Toen ik er 3 maanden geleden was gold dat nog steeds. Volgens mij staat het er bij veel fietsen op de website nog steeds bij. Als je in de winkel vraagt wat de 'echte' prijs dan is dan willen ze hier geen antwoord op geven omdat ze bang zijn dat concurrerende fietsenwinkels dan ook hun prijzen verlagen. Maar over het algemeen gaat er ongeveer 10% van de prijs af als wat er op hun website staat aangegeven.
Thanks, goed om te weten. Alhoewel ik er aan zit te denken om een fiets te pre-orderen, dan zal dit wel weer niet op gaan... :lol: :x
Ik rij door zon en door regen
Je komt me oOOoooOOooveral tegen
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Trapperd schreef: di 15 september 2020, 23:53
Bikermarcel schreef: di 15 september 2020, 23:49

Toen ik er 3 maanden geleden was gold dat nog steeds. Volgens mij staat het er bij veel fietsen op de website nog steeds bij. Als je in de winkel vraagt wat de 'echte' prijs dan is dan willen ze hier geen antwoord op geven omdat ze bang zijn dat concurrerende fietsenwinkels dan ook hun prijzen verlagen. Maar over het algemeen gaat er ongeveer 10% van de prijs af als wat er op hun website staat aangegeven.
Thanks, goed om te weten. Alhoewel ik er aan zit te denken om een fiets te pre-orderen, dan zal dit wel weer niet op gaan... :lol: :x
Het hangt volgens mij ook erg van het merk af. Volgens mij staat er bij veel trek mountainbikes bijvoorbeeld "kom langs in onze winkel..", dus zou eerst de site even checken, en anders misschien naar de winkel gaan en kijken of je daar dan de fiets kunt pre-orderen met korting (en dat ze hem dan of naar je thuis sturen of dat je hem in de winkel op kunt halen)
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
HuibMM
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 11:21
Mijn mountainbike: Pole Taival

Voor de verandering een keer niet bij de lokale (mantel) besteld maar 12go, bestelling laat lang op zich wachten geen berichten of status update, dat had ik niet van ze verwacht.
anders ga ik wel op de fiets
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Dat is herkenbaar... Ik kreeg ook geen mail met een verzendbewijs of track & trace en ineens stond de postbezorger voor de deur.

Voor 20:00 besteld morgen in huis kunnen ze alleen niet waar maken... ! Hou rekening met zeker 3 dagen levertijd voor onderdelen, kleding of accessoires
Laatst gewijzigd door Mrfrank op wo 1 december 2021, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

3 dagen voor een fiets :o
Schijnt best snel te zijn :wink:
Lekker fietsen!
HuibMM
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 11:21
Mijn mountainbike: Pole Taival

Ook Peter schreef: wo 1 december 2021, 01:54 3 dagen voor een fiets :o
Schijnt best snel te zijn :wink:
Dat is heel keurig, was zelf verbaasd dat onderdelen die op voorraad zijn meer dan 3 dagen op zich laten wachten. Is nog steeds geen ramp, alles is ondertussen keurig geleverd, maar reken op meer dan morgen in huis.
anders ga ik wel op de fiets
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Ik wil graag een compliment uitbrengen over de service van 12go:

Zaterdag een mooie Black Friday deal gescoord… althans, dat dacht ik: bestelling niet goed afgerond. :( balen, want mooie prijs. 1 mailtje en alsnog voor dezelfde prijs kunnen bestellen en direct verzonden. Top service!
skimons
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 17:28

zaterdag een (dure) fiets afgehaald, is voor mij de laatste keer.
telefonisch gemaakte afspraken wat betreft verwisselen onderdelen (ander BB ivm powermeter) niet nagekomen, handvatten verkeerd om gemonteerd... met de beste bedoelingen hoor, maar ik verwacht toch wat meer bij een fiets van 4000 euro

alles uiteindelijk wel ad hoc opgelost, maar heb daar uiteindelijk 3 uur zitten wachten. die 150 euro korting uiteindelijk toch duur betaald :)

informatie en service via de telefoon allemaal prima voor elkaar, maar in de winkel was het allemaal een tandje minder.
voor online lijkt het me een prima winkel, maar een complete fiets koop ik er niet meer. helaas krijgen dit soort grote jongens wel een flink deel van de beschikbare fietsen, dus de LBS heeft het nakijken :(

volgende keer meer geduld hebben dus... en nu SCHEUREN met die nieuwe fiets, haha
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Voor het eerst iets bij 12Go besteld. De theorie van 12Go is dat ik het morgen in huis heb :-q

Theorie werd bewaarheid. Hoe het kan dat de prijs voor de Rekon hier het laagste was, ook tov van Duitse internetboeren vertelde het verhaal niet :wink:
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Koopjes
Kniebeschermers

Van €84.99 voor €14.99
https://www.12gobiking.nl/pearl-izumi-s ... eschermers

Elleboogbeschermers
Van €64.99 voor €9.99
https://www.12gobiking.nl/pearl-izumi-s ... eschermers
philippevk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: za 26 augustus 2006, 18:56
Mijn mountainbike: Spectral 125/Scalpel HT

Brul78 schreef: ma 19 juni 2023, 14:12 Koopjes
Kniebeschermers

Van €84.99 voor €14.99
https://www.12gobiking.nl/pearl-izumi-s ... eschermers

Elleboogbeschermers
Van €64.99 voor €9.99
https://www.12gobiking.nl/pearl-izumi-s ... eschermers
Dank voor het delen. besteld
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Gisteren besteld en vandaag ontvangen. Mooi. De bikepark mannen mogen zagen ... de slechtse bescherming blijft toch de naakte huid :D

Alvast even getest en zitten best goed. Prijs/kwaliteit leek mij deze toch een inkoppertje.
Plaats reactie