12go trading / 12GO Biking

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Dat je fiets niet goed afgesteld stond wil ik niets van zeggen, maar naderhand nastellen is vrij normaal hoor En is 12go ook niet aan te rekenen, nieuw materiaal zit wat rek in, hierdoor moet er naderhand nagesteld worden.
Only
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 22 september 2010, 19:32

Als hun zeggen dat ze hem afstellen en de versnelling ratelt vanaf de eerste keer in de bovenste helft van de versnellingen dan hebben ze toch iets niet goed gedaan, heb nog nooit gehad dat ik zelf meteen moest nastellen bij een nieuwe fiets, nu is het geen ramp, maar vond het toch niet netjes, dan moet je er niet bij zeggen dat je hem afgesteld afleverd..
PDVMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 28 september 2014, 20:49
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert '18 met Fox34SC

Nieuwe Sensa Fiori bij ze gekocht in de winkel.

Bij aankoop werd gemeld dat het een week zou duren. Volgende dag kreeg ik een sms dat het geen week, maar 3 weken zou worden.
Over gebeld en is uiteindelijk 2 weken geworden wat net aan goed uit kwam (weekend mtb'en).

Afgelopen week de Sensa mee gehad naar de Ardennen. Daar kreeg ik problemen met de vrijloop die steeds vast sloeg.
Via de mail tips gevraagd waar ze netjes op gereageerd hebben. Heb de vakantie wel uit kunnen rijden maar niet zonder een paar schrikmomentjes dat je achterwiel vast slaat...

Afgelopen woensdag het wiel afgegeven, gister weer kunnen ophalen met een nieuwe body (garantie).
Prima en snel geholpen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Het is "Oktobersale"! Leuke Cube Analog mtb aanbieding (online en folder) voor kennis van me die ook wilt gaan beginnen met biken. Hij er gelijk heen, ik had 'm al gewaarschuwd dat dit een lokkertje was en ja hoor: Toevallig uitverkocht.
Maar uiteraard wel andere gelijkwaardige bikes die een behoorlijk stuk duurder uitvallen. Marketingtechnisch natuurlijk wel slim maar dit soort praktijken kosten je wel de kop denk ik. Uiteindelijk is hij elders gaan zoeken, met als resultaat al diverse optie's die goedkoper uitvallen.
rop
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 27 november 2006, 09:40
Mijn mountainbike: Focus Raven 29R 4.0

Het is een beetje een fiets supermarkt, een goed geoliede verkoop machine.
Afgeprijsde modellen op de site zijn inderdaad soms lokkertjes en al uitverkocht, daar staat tegenover dat je in de winkel vaak wel een betere prijs kan bedingen dan online op andere modellen.

Naast dat ze vrij goedkoop zijn, vind ik het grootste voordeel dat er veel keus in de showroom is en heel veel op voorraad. Das handig met testrijden/testzitten en vaak kun je je fiets meteen meenemen.
Dus ik was voor mijn speurtocht voor een nieuwe bike toch even gaan kijken.

Bij de bike afdeling zelf was ik verrast door vakkundig en redelijk merk neutraal advies, en ze namen er ook goed de tijd voor. Heeft mij uiteindelijk over de streep getrokken.
Als je wil wordt de fiets meteen klaar terwijl u wacht afgemonteerd.

Bij de accessoire afdeling kun je beter zelf rustig met je mandje rondlopen, de verkoper die ik daar trof was meer een stoorzender. Maar ook hier erg veel keus en veel op voorraad, waar ik bij kleinere shops vaak misgrijp bij kleding en schoenen in mijn maat.

Zeker een bezoekje waard, was voor mij over het algemeen een positieve ervaring.
Fedmas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 18 februari 2013, 22:22
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Cube Reaction

Ik heb mijn Cube Reaction GTC PRo 2016 hier vandaan. Kwam eigenlijk voor de normale GTC, ook vtv gevraagd of die er was maar dit bleek niet het geval. Dus mooie korting kunnen bedingen op een gloednieuw model. Na de fiets meegenomen te hebben (duur hun ter plekke in elkaar gezet en afgesteld terwijl ik wachtte) bleek bij de eerste rit al dat de achtervelg niet gespannen was en de spaken los zaten. Velg teruggestuurd en opgelost. Had zelf gelukkig tijdelijk een andere velg als vervanger liggen. Kon door het velgenprobleem korting krijgen op een bestelling maar ivm onjuiste levertijden ergens anders besteld. Beetje dubbele gevoelens dus.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Koopje:
https://www.12gobiking.nl/p/scott-big-ed-2015" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

Lokkertje:
https://www.12gobiking.nl/p/scott-big-ed-2015" onclick="window.open(this.href);return false;

:tong
joen
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 21:06
Mijn mountainbike: Cube LTD SL

bij deze wil ik ook m'n ei kwijt :wink:
voor de kerst bestelde ik de cube ltd pro 2015, veel fiets voor een bijzonder mooie prijs. onwetend dat 12go biking aan "lokkertjes" op de website doet. achteraf had ik het kunnen weten want hier word er genoeg gewaarschuwd en op de site staat bij aanbiedingen de voorraad niet vermeld. via de mail kreeg ik dan inderdaad te horen dat de fiets niet meer op voorraad was en het 2016 model met 150 euro korting als alternatief. ik was teleurgesteld want ik wilde niet het 2016 model. vervolgens heb ik een lijstje gestuurd met alternatieven (meeste waren ook aanbiedingen) en ja hoor alles uitverkocht! toen ik de beste man aan de telefoon had; heb ik gezegd dat ik me een beetje genaa*d voelde (oa dat de aanbieding nog steeds op de homepage staat te pronken) maar daar mocht ik absoluut niet over praten. daarna volgde wat onderhandelen en ben ik nu trotse eigenaar van mijn nieuwe Cube LTD SL 2016 :D (de race was ook uitverkocht :lol: )
toen ik aan kwam om mijn fiets op te halen schaamde ik me behoorlijk, wat een k*t winkel, waarom geef ik mijn geld niet aan een kleine middenstander? het leek wel een supermarkt! de showroom zag er zeer imposant uit maar verder was de winkel als een te kleine AH in een te druk gedeelte van een grote stad! ik stond als 3e in de rij en er waren 4 kassa's :~

maar goed, hun tactiek werkt! het was erg druk en het is ze gelukt mij te overtuigen met een goede deal. toch vind ik het een walgelijke tactiek.

de winkel is een vanwege de showroom een aanrader voor mensen die nog niet weten wat voor fiets ze willen verder niet. voor mij was het in ieder geval de laatste keer!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik twijfel nog over een ohb bij ze. Ik woon in Capelle en weet eigenlijk geen behoorlijke lbs hier in de buurt met kennis van zaken.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Heb daar ook 1 keer een Trek mtb gekocht, waar ik overigens twee jaar heerlijk op gefietst heb :winkie: . Heb toendertijd een aantrekkelijke korting gekregen op de fiets. En dat was voor mij de enige reden dat ik daar een fiets heb gekocht. Eenmaal thuis heb ik de fiets door een kundig iemand nog na laten stellen. Want dat kunnen zij daar inderdaad niet......fatsoenlijk een bike netjes afleveren en afstellen :evil:

Mocht ik ooit nog een fiets daar kopen, dan rij ik daar gewoon naar toe en kijk wel terplekke wat ze op voorraad hebben en of de aanbieding aantrekkelijk genoeg is :lol: :lol:
joen
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 21:06
Mijn mountainbike: Cube LTD SL

Shaggadellick schreef:Heb daar ook 1 keer een Trek mtb gekocht, waar ik overigens twee jaar heerlijk op gefietst heb :winkie: . Heb toendertijd een aantrekkelijke korting gekregen op de fiets. En dat was voor mij de enige reden dat ik daar een fiets heb gekocht. Eenmaal thuis heb ik de fiets door een kundig iemand nog na laten stellen. Want dat kunnen zij daar inderdaad niet......fatsoenlijk een bike netjes afleveren en afstellen :evil:

Mocht ik ooit nog een fiets daar kopen, dan rij ik daar gewoon naar toe en kijk wel terplekke wat ze op voorraad hebben en of de aanbieding aantrekkelijk genoeg is :lol: :lol:
ik denk dat bijna elk bedrijf wel mee gaat in het korting spelletje. zo bijzonder veel korting geven ze daar ook weer niet, daar zul je hard voor moeten knokken want uit mijn ervaring mogen ze niet meer dan 15% korting geven, daarna moet het volgens mij overlegt worden.
laten we eerlijk zijn, als ik ergens op de ramen van een winkel zie staan: NU 15% KORTING! ga ik niet rennen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik zei 't al eerder hier: Die lokkertjes gaan ze een slechte naam bezorgen. Je hoort al vaker klachten hierover.
Leuk zo'n LTD aanbieding, maar dezelfde dag zijn ze al "uitverkocht". Dit soort truukjes hebben ze ook helemaal niet nodig.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

joen schreef:
Shaggadellick schreef:Heb daar ook 1 keer een Trek mtb gekocht, waar ik overigens twee jaar heerlijk op gefietst heb :winkie: . Heb toendertijd een aantrekkelijke korting gekregen op de fiets. En dat was voor mij de enige reden dat ik daar een fiets heb gekocht. Eenmaal thuis heb ik de fiets door een kundig iemand nog na laten stellen. Want dat kunnen zij daar inderdaad niet......fatsoenlijk een bike netjes afleveren en afstellen :evil:

Mocht ik ooit nog een fiets daar kopen, dan rij ik daar gewoon naar toe en kijk wel terplekke wat ze op voorraad hebben en of de aanbieding aantrekkelijk genoeg is :lol: :lol:
ik denk dat bijna elk bedrijf wel mee gaat in het korting spelletje. zo bijzonder veel korting geven ze daar ook weer niet, daar zul je hard voor moeten knokken want uit mijn ervaring mogen ze niet meer dan 15% korting geven, daarna moet het volgens mij overlegt worden.
laten we eerlijk zijn, als ik ergens op de ramen van een winkel zie staan: NU 15% KORTING! ga ik niet rennen.
Nou ik kom uit Brabant en ben echt niet helemaal voor 15% naar Moordrecht gereden! In die tijd zaten hun nog in een boerderij. Ik heb toen een Trek 9.8 Elite gekocht. Ben zeker wel meerdere zaken afgegaan maar bij 12GOTRADING (dat was hun naam in die tijd) kreeg ik de meeste korting. Heb hem mee mogen nemen voor 2000 euro! Dat noem ik nou een goede aanbieding, zeker als je wist wat de nieuwprijs toen was! :winkie:
En ook ik zou daar niet helemaal naar toe rennen, maar de auto pakken zeker wel!! :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Giant-E schreef:Ik twijfel nog over een ohb bij ze. Ik woon in Capelle en weet eigenlijk geen behoorlijke lbs hier in de buurt met kennis van zaken.
Nog iemand die een tip voor mij heeft?
Plaats reactie