12go trading / 12GO Biking

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Ronner
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 8 oktober 2006, 21:02

.
Laatst gewijzigd door Ronner op do 6 augustus 2020, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Wat nieuwe (slijtage) onderdelen nodig voor mtb (ketting, remblokken etc), zo jammer dat 12GO dan altijd zo’n 10% duurder is dan bijv een Mantel. Ook op de “aanbiedingen”.
Voor mij onbegrijpelijk. Zoveel fietsen als daar worden verkocht. Hou je winkel dan ook concurrerend. Ik woon op 10 minuten rijden maar kom er eigenlijk zelden meer. Toch jammer.
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Deze week een groene Camelbak rogue besteld voor 44,95. Deze was echter niet meer op voorraad, ik kreeg netjes een mail dat ze een exemplaar bij de leverancier zouden bestellen. Enkele dagen later weer een mail, de groene was niet meer leverbaar. Of ik dan een andere kleur wilde voor dezelfde prijs? Zwart dan maar. Best netjes geregeld, die kosten 62.95. Goeie service en mailcontact
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Meevallertje weer. Ik had de Lezyne rap 14 besteld, kreeg ik een mail of ze ook de rap 20 mochten leveren. Krijg ik vandaag de crv 20 geleverd. Nette service weer.
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Vorig weekend merkte ik dat er een busje van een bidonhouder los zat in het frame. Ik heb de dinsdag daarop gebeld met de vraag of dit gerepareerd kon worden. Medewerker vertelde dat dit op afspraak binnenkort niet mogelijk was (druk), maar of ik 'm langs kon brengen en dan zou het met een week wel gerepareerd zijn. Heb dezelfde dag m'n fiets afgegeven en tot m'n verbazing kreeg ik die donderdag daarop al bericht dat ie opgehaald kon worden! :-q Ik heb 'm vandaag opgehaald en omdat het een Trek is (met levenslange framegarantie) gaven ze 'm weer mee zonder dat ik de kosten van reparatie hoefde te betalen. Hele fijne service van 12go, dikke pluim! :-q :-q :-q
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Doen ze geen Cube meer?
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ze hebben Cube (nagenoeg) uit het programma gehaald.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Giant-E schreef: zo 9 juni 2019, 09:37 Wat nieuwe (slijtage) onderdelen nodig voor mtb (ketting, remblokken etc), zo jammer dat 12GO dan altijd zo’n 10% duurder is dan bijv een Mantel. Ook op de “aanbiedingen”.
Voor mij onbegrijpelijk. Zoveel fietsen als daar worden verkocht. Hou je winkel dan ook concurrerend. Ik woon op 10 minuten rijden maar kom er eigenlijk zelden meer. Toch jammer.
Inderdaag, onderdelen zijn duur bij 12gobiking. Aan de andere kant moeten de kosten van de gigantisch grote showroom en de tientallen medewerkers die er rondlopen ook binnen worden gehaald. Is gewoon niet te vergelijken met een internet store.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik kom er ook niet meer, Totaal niet concurrerend meer.
Hoe groter, hoe duurder. Jammer, vroeger kwam ik er best vaak.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Uiteindelijk is dat voor mensen toch ook gewoon een LBS? Mijn LBS zit nog boven de prijzen van 12gobiking. Als je echt goedkoop wilt shoppen zou ik bijvoorbeeld in Duitsland kijken. Ik vind het altijd wel leuk bij 12go. Nog nooit daar een fiets gekocht maar ik loop er graag doorheen. Misschien komt mijn volgende fiets er wel vandaan. Daarbij is mantel trouwens wel goedkoper maar de service vind ik nou niet echt je van het.
Omdraaien kan altijd nog!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik ben juist meer gecharmeerd van Mantel.
Webshop is super, voor NL begrippen ruim assortiment en de winkels zijn oke (afgewogen tegen de grootte).
Bij 12go kwam ik vroeger regelmatig, nu zelden. Teveel verkopers (met minimale kennis) die om je heen draaien, zeer beperkt assortiment (veel instap spul) en prijstechnisch niet concurrerend.

12go heeft bij mij een beetje dezelfde weg doorlopen als bike2build: op de oude lokatie werden beide winkels gerund door liefhebbers, vakidioten. Vanaf moment dat ze naar een groter pand gingen werd high-end mainstream of nog lager.
Uiteindelijk kom ik er eigenlijk nooit meer.
Ik zal de doelgroep wel niet meer zijn denk ik.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

daniel1975 schreef: do 6 augustus 2020, 12:59 12go heeft bij mij een beetje dezelfde weg doorlopen als bike2build: op de oude lokatie werden beide winkels gerund door liefhebbers, vakidioten. Vanaf moment dat ze naar een groter pand gingen werd high-end mainstream of nog lager.
Uiteindelijk kom ik er eigenlijk nooit meer.
Ik zal de doelgroep wel niet meer zijn denk ik.
Herkenbaar. Deze 2 zaken (ik woon er ongeveer tussenin) stonden vroeger ook bekend om goede service en vakkennis.
12GO is een dozenschuiver geworden met misleidende "actie's", en bike2build is nu een Cube Store.
RobertG8
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 8 juli 2020, 20:50
Mijn mountainbike: beter dan ik

Was laatst naar een nieuwe fiets aan het kijken en kwam de Merida Big Nine XT 2021 tegen. Was nog niet leverbaar, maar bij 12Go kon je alvast inschrijven. prijs 2599 euro. Maar, kijk je op de site van Merida zelf dan is de prijs bij voorinschrijving 2399 euro. En bij de eerste de beste fietsenmaker hier in de buurt werd een nog lagere prijs aangegeven bij voorinschrijving. Snap dat er geld verdiend moet worden maar dit gaat het klantvriendelijke mi. voorbij Fiets niet gekocht, ondermeer omdat ik niet wilde wachten.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

JMA1992 schreef: do 6 augustus 2020, 07:43 ... Mijn LBS zit nog boven de prijzen van 12gobiking ...
Mijn ervaring is dat bij de (mijn) LBS er een mooie deal is te maken, zeker in geval bij inruil (en hij wist dat mijn inruilbike bij 12GO vandaan kwam...). En verder heb ik gemerkt dat ik gewoon niet gecharmeerd ben van het "fabrieksmatige"-gevoel a la een 12GO: een (demper)onderhoudsbeurt voelde mij te anoniem aan en het duurt lang. Dan betaal ik liever een paar centen meer.
carbon bike, titanium collarbone...
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Nespresso schreef: ma 17 augustus 2020, 18:11
JMA1992 schreef: do 6 augustus 2020, 07:43 ... Mijn LBS zit nog boven de prijzen van 12gobiking ...
Mijn ervaring is dat bij de (mijn) LBS er een mooie deal is te maken, zeker in geval bij inruil (en hij wist dat mijn inruilbike bij 12GO vandaan kwam...). En verder heb ik gemerkt dat ik gewoon niet gecharmeerd ben van het "fabrieksmatige"-gevoel a la een 12GO: een (demper)onderhoudsbeurt voelde mij te anoniem aan en het duurt lang. Dan betaal ik liever een paar centen meer.
Daar zit ook een kern van waarheid in. Maar de diversiteit van 12gobiking is veel groter dan bij een LBS. Dat gezegd, als ik hem bij mijn LBS zou kunnen kopen zou ik dat doen, maar bij een 12GO is het makkelijker even passen en kijken wat je wilt. En ik vind het leuk om daar eens lekker te neuzen. Bij mijn LBS ben ik met vijftien minuten klaar.
Omdraaien kan altijd nog!
Plaats reactie