12go trading / 12GO Biking

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Ja ik vind die sticker ook vreselijk. Heb al een beetje gepulkt maar to no avail. Irrationeel eigenlijk hè: ik heb gewoon op specs en geo de fiets uitgezocht die ik wilde hebben en 'm gehaald waar ze de beste prijs hadden. Bij 12GO in mijn geval. Eigenlijk nauwelijks anders dan wanneer je een Canyon bestelt toch? En dan staat het in koeienletters op je onderbuis :lol:
Everybody bought a new bike!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Imo zou een winkel je zelfs moeten vragen of ze er een sticker op mogen plakken.
Het is -na de koop- immers jouw fiets, neem aan dat je het ook niet goed vind als ik langs je auto loop dat ik er dan een sticker op plak.

Verder geen ervaring met 12go trouwens ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik gisteren een stickertje van een zaak op m'n fiets heb geplakt. Maar zaak en merk zijn in dit geval hetzelfde: SuperStarComponents. Stickertje verbergt wat lakschade die de voorderailleur heeft veroorzaakt. Moet kunnen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
joen
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 21:06
Mijn mountainbike: Cube LTD SL

Gewoon ff nieuwsgierig hoor joen: jij noemt het een schaamplaatje...op zich een grappige term trouwens. :wink: Maar is het dan zo'n ramp dat die sticker er op zit en is het echt omdat je je schaamt voor 12Go dat die sticker eraf moet? Ik neem voor het gemak even aan dat je tevreden bent met je bike, hoe erg is het dan dat op de bike zichtbaar is dat je die bij 12Go gekocht hebt...? En bovendien: hoeveel mensen zien die sticker überhaupt als je op de trail zit - waar je de bike toch het meest gebruikt lijkt me - dus is dat echt een issue voor je? Of ontsiert het je bike dermate dat het je in de weg zit...dat zou ik nog de meest plausibele verklaring vinden.
allereerst ben ik zeer blij met m'n fiets! waar ik wel spijt van had is waar ik de fiets gekocht had, 12go is niet zo mijn winkel maar dat is niet de reden waarom de sticker eraf moest. ten eerste vond ik hem erg lelijk en viel hij (mij) te veel op. ten tweede vind ik het principe dat een verkoper zonder overleg een fiets besmeurt met reclame reden genoeg om het eraf te halen. toen ik er achter kwam dat de sticker een klein beetje scheef zat en van een materiaal was dat erg lastig maakt om hem te verwijderen MOEST hij eraf :evil: :lol: oja de fohn en wasbenzine werkte :wink: thnx voor de tip
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

asphaltdude schreef:Ja ik vind die sticker ook vreselijk. Heb al een beetje gepulkt maar to no avail. Irrationeel eigenlijk hè: ik heb gewoon op specs en geo de fiets uitgezocht die ik wilde hebben en 'm gehaald waar ze de beste prijs hadden. Bij 12GO in mijn geval. Eigenlijk nauwelijks anders dan wanneer je een Canyon bestelt toch? En dan staat het in koeienletters op je onderbuis :lol:
Oke, maar dan rij je niet voor lul natuurlijk. :wink:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Toch maar hier een onderhoudsbeurt laten doen, uiteindelijk wel wat meer kennis aanwezig ipv bij mijn vaste LBS. Een Canyon was ook geen probleem.
Geen spijt van. Alles loopt weer als een zonnetje, en de prijs is ook te doen voor een komplete beurt. Ook geen extra kosten achteraf. Laat de lente maar komen!
RAPTOR88
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 13 december 2015, 12:17
Mijn mountainbike: de fijnste die er is.

Afgelopen zondag een camelbak besteld en mooi dinsdag morgen al geleverd dus voor mij een goede ervaring.
Ik wil graag snel thuis zijn voordat er ongelukken gebeuren :bier:
joen
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 21:06
Mijn mountainbike: Cube LTD SL

joen schreef:bij deze wil ik ook m'n ei kwijt :wink:
voor de kerst bestelde ik de cube ltd pro 2015, veel fiets voor een bijzonder mooie prijs. onwetend dat 12go biking aan "lokkertjes" op de website doet. achteraf had ik het kunnen weten want hier word er genoeg gewaarschuwd en op de site staat bij aanbiedingen de voorraad niet vermeld. via de mail kreeg ik dan inderdaad te horen dat de fiets niet meer op voorraad was en het 2016 model met 150 euro korting als alternatief. ik was teleurgesteld want ik wilde niet het 2016 model. vervolgens heb ik een lijstje gestuurd met alternatieven (meeste waren ook aanbiedingen) en ja hoor alles uitverkocht! toen ik de beste man aan de telefoon had; heb ik gezegd dat ik me een beetje genaa*d voelde (oa dat de aanbieding nog steeds op de homepage staat te pronken) maar daar mocht ik absoluut niet over praten. daarna volgde wat onderhandelen en ben ik nu trotse eigenaar van mijn nieuwe Cube LTD SL 2016 :D (de race was ook uitverkocht :lol: )
toen ik aan kwam om mijn fiets op te halen schaamde ik me behoorlijk, wat een k*t winkel, waarom geef ik mijn geld niet aan een kleine middenstander? het leek wel een supermarkt! de showroom zag er zeer imposant uit maar verder was de winkel als een te kleine AH in een te druk gedeelte van een grote stad! ik stond als 3e in de rij en er waren 4 kassa's :~

maar goed, hun tactiek werkt! het was erg druk en het is ze gelukt mij te overtuigen met een goede deal. toch vind ik het een walgelijke tactiek.

de winkel is een vanwege de showroom een aanrader voor mensen die nog niet weten wat voor fiets ze willen verder niet. voor mij was het in ieder geval de laatste keer!
net uit nieuwsgierigheid even gekeken en jahoor het zelfde uitverkochte lokkertje (waarvan er gezegd werd dat hij ook niet besteld kan worden) staat nog steeds op de website voor de zelfde prijs. bijna 4 maand later!!!!!! :o https://www.12gobiking.nl/p/cube-ltd-pro-29-2015" onclick="window.open(this.href);return false;
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

He, nu heb ik toch op de link geklikt om te kijken.....en heb ik ook nog verder gekeken. Goede (onbedoelde) reclame! :lol:
Bidonslurper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 18 januari 2016, 13:23
Mijn mountainbike: Sensa Catena

joen schreef:
joen schreef:bij deze wil ik ook m'n ei kwijt :wink:
voor de kerst bestelde ik de cube ltd pro 2015, veel fiets voor een bijzonder mooie prijs. onwetend dat 12go biking aan "lokkertjes" op de website doet. achteraf had ik het kunnen weten want hier word er genoeg gewaarschuwd en op de site staat bij aanbiedingen de voorraad niet vermeld. via de mail kreeg ik dan inderdaad te horen dat de fiets niet meer op voorraad was en het 2016 model met 150 euro korting als alternatief. ik was teleurgesteld want ik wilde niet het 2016 model. vervolgens heb ik een lijstje gestuurd met alternatieven (meeste waren ook aanbiedingen) en ja hoor alles uitverkocht! toen ik de beste man aan de telefoon had; heb ik gezegd dat ik me een beetje genaa*d voelde (oa dat de aanbieding nog steeds op de homepage staat te pronken) maar daar mocht ik absoluut niet over praten. daarna volgde wat onderhandelen en ben ik nu trotse eigenaar van mijn nieuwe Cube LTD SL 2016 :D (de race was ook uitverkocht :lol: )
toen ik aan kwam om mijn fiets op te halen schaamde ik me behoorlijk, wat een k*t winkel, waarom geef ik mijn geld niet aan een kleine middenstander? het leek wel een supermarkt! de showroom zag er zeer imposant uit maar verder was de winkel als een te kleine AH in een te druk gedeelte van een grote stad! ik stond als 3e in de rij en er waren 4 kassa's :~

maar goed, hun tactiek werkt! het was erg druk en het is ze gelukt mij te overtuigen met een goede deal. toch vind ik het een walgelijke tactiek.

de winkel is een vanwege de showroom een aanrader voor mensen die nog niet weten wat voor fiets ze willen verder niet. voor mij was het in ieder geval de laatste keer!
net uit nieuwsgierigheid even gekeken en ja hoor het zelfde uitverkochte lokkertje (waarvan er gezegd werd dat hij ook niet besteld kan worden) staat nog steeds op de website voor de zelfde prijs. bijna 4 maand later!!!!!! :o https://www.12gobiking.nl/p/cube-ltd-pro-29-2015" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb niet in deze thread gekeken en ben afgelopen zaterdag vol vertrouwen naar 12go gegaan. (ik heb hier mijn huidige mountainbike ook gekocht) Ik wilde ook voor LTD PRO 2015 gaan, maar kreeg te horen dat deze al was uitverkocht. De verkoper zei: "MAAR (je raadt het zeker al) waarom zou ik voor het 2015 model gaan, als ik voor 50 tientjes meer het 2016 model kon krijgen, kreeg ik te horen.

Dus ik zei: "nou het is nogal een verschil of je een reba voorvork hebt of een recon silver."
De verkoper: "ja maar je hebt dan wel een goede afmontage."

Maar goed, ik ben er niet op in gegaan en ben teleurgesteld de winkel uit gegaan. En nu lees ik dit hier en voel ik me ook zwaar belazerd....
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

en als je hem online besteld?
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

koendio schreef:en als je hem online besteld?
Dan mailen ze je dat ie de betreffende fiets niet meer leverbaar is (terwijl je dat model in de betreffende maat wel kunt aanvinken)... En bieden het model van het huidige jaar aan voor een kleine meerprijs. Zo kocht ik in 2012 ook een Merida 2011 racefiets, maar uiteindelijk kocht ik dus een 2012 model... Ik heb de gesealde Merida doos een week later opgehaald, want wilde hem zelf monteren (en zat er dus ook geen 12GO sticker op mijn fiets). Verder is het wel handig om te weten wat je wilt, als je een fiets bij 12GO wil aanschaffen. Verkopers zijn daar om fietsen verkopen... Is ook mijn ervaring, maar ik wist wat ik wilde. Voor deskundig advies bij het aanschaffen van een fiets kun je beter naar een speciaalzaak gaan.

Al met al is het verder een prima zaak... E-mails worden snel beantwoord. Webshop levert snel en mocht een verkeerd geleverde racefietsband gewoon houden. Had 2 identieke bandjes besteld, maar ontving 2 verschillende. Dag later ontving ik de juiste band...
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Ketting en cassette besteld, snel en simpel thuis gekregen!
Hier staat niets.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Bidonslurper schreef:En nu lees ik dit hier en voel ik me ook zwaar belazerd....
Dat zou ik ook zijn als ik het geld achter mag laten en zonder fiets wordt weggestuurd. Het zijn gewoon verkooptrucs die wel meer bedrijven toepassen! Ik vind dit een beetje overtrokken... En nee, ik heb geen banden met 12go. Je moet als koper ook een beetje alert zijn en vooraf onderzoek doen!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Toch heeft hij wel een punt hoor. Ik kom ook graag bij 12GO, prima zaak verder maar die verkooptrucjes (nepaanbiedingen) zinnen me toch echt niet. Hebben ze ook niet nodig in mijn ogen.
Plaats reactie