Rose.de / Roseversand

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Rose heeft de bezorging van spullen in de turbo modus gezet.
Woensdagmorgen spullen besteld, donderdagmiddag al in huis :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Jan Willem schreef: vr 13 december 2019, 09:01 Rose heeft de bezorging van spullen in de turbo modus gezet.
Woensdagmorgen spullen besteld, donderdagmiddag al in huis :-q
Top. Ja dat is wrs het voordeel van die Duitse snelwegen hè, daar mag je lekker hard dus is een order sneller op bestemming;)
RikD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 24 april 2020, 22:41

Zeer tevreden over deze winkel.

Heb er in juni wat onderdelen besteld en die waren er binnen enkele dagen.

Ben ook onlangs twee keer fysiek naar de winkel in Bocholt geweest. Mooie winkel, groot assortiment, deels Nederlandstalig personeel, goede prijzen. Viel me op dat de prijzen in de winkel nog zo'n 1.5% lager waren voor de spullen die ik kocht dan op de website staat.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Dat is het verschil in btw. Ze zijn verplicht om aan jou de Nederlandse btw aan te rekenen bij het versturen van D naar Nl. Als jij daar in de winkel koopt is dit natuurlijk niet van toepassing en rekenen ze gewoon de Duitse btw.
GTRichard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 7 augustus 2016, 13:49
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Lefty

Inmiddels goed genezen van de firma Rose.
Op 14 januari een Garmin 830 besteld, deze is op 15 januari verstuurd en op 16 januari blijkbaar op een sorteercentrum in Düsseldorf aangekomen.
Daarna taal noch teken, totdat ik een week later ging bellen/mailen met Rose. Volgens hun heel normaal dat een pakket lang onderweg was, geen reden tot paniek, maar voor de zekerheid gingen ze toch een onderzoek instellen.
Weer bleef het te lang naar mijn zin stil, dus zelf maar eens met DHL gaan bellen. Hier gaven ze aan dat het pakket allang geleverd had moeten zijn, ze gingen ermee aan de gang, van een onderzoek wisten ze toen nog niks.

Wederom aangegeven bij Rose, met het verzoek om telefonisch contact. 3 dagen achtereen gemaild, het blijft stil, totdat ik in de laatste mail Trustpilot aanhaal, toen ineens kwam er reactie (29 januari)
Kort samengevat, ik moest geen contact meer opnemen met DHL, deze gingen mij absoluut geen relevante informatie geven, Rose zocht het zelf wel uit.
Terwijl de enige partij waar ik WEL relevante informatie en medewerking van kreeg juist DHL is.
Op de vraag of er een nieuwe opgestuurd werd kreeg ik alleen te horen dat dat ging gebeuren wanneer het pakket niet meer gevonden werd. Geld terug (400 euro) alleen als het pakket door DHL aan Rose werd teruggestuurd.
Ik mocht wel, wanneer het pakket ooit geleverd zou worden het aan de deur weigeren, dan werd het terug gestuurd naar Rose en dan zou het geld worden terug gestort.
Inmiddels 30 januari een andere Garmin besteld bij de betere concurrerende webshop, keurig op 31 januari geleverd.
Op dinsdag 2 februari wederom een mail naar Rose gestuurd waarom ik niks hoor.
Op deze mail is geen antwoord gekomen, dus op 3 februari zelf DHL maar weer gebeld. Hier wordt mij verteld dat ze op 29 januari al aangegeven hebben dat het pakket onvindbaar is en blijft.
Direct hierna telefonisch contact opgenomen met Rose, hier werd nu ineens verteld dat mijn pakket vandaag bezorgd zou gaan worden?!
Heel bijzonder, maar dat stond in mevrouw haar scherm. Maar ze zou met degene bij Rose die over de communicatie met DHL gaat
contact opnemen, ik zou er wel van horen, wanneer kon ze mij niet vertellen.
Uiteraard vol verwachting voor de brievenbus gaan liggen, maar de bezorgen van DHL ging met spoed weer onze deur voorbij.
Wat een soap is dit aan het worden met iemand anders zijn geld.
Jammer genoeg de vele reviews over de communicatie bij Rose te laat gelezen, anders hier nooit besteld uiteraard.
Zo gauw dit achter de rug is dan wordt mijn account bij Rose opgeheven.

Update 19 februari: Eergister mail gehad van Rose, ik krijg mijn geld terug, mijn retourzending was goed aangekomen (???).
Het geld zou direct worden teruggestort. Gisteren gevraagd waar het dan bleef.
Vandaag mail terug, had er al moeten zijn, ze gingen het uitzoeken, zucht. Als het maar niet weer 5 weken gaat duren.
Wordt vervolgd....
Ik bijzonder?? Nèèèèèèèh hooguit een special edition :D
GTRichard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 7 augustus 2016, 13:49
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Lefty

Ik heb nog een week moeten wachten op mijn geld, maar het is terug gestort na nog een keer of wat heen en weer bellen.
Op geen enkele manier excuses mogen ontvangen, het was immers niet hun schuld maar die van DHL :-{
Direct ook mijn account laten verwijderen en een keurige review op trustpilot gezet, had ik daar maar eerder op gekeken, dan had ik nooit bij Rose besteld!
Ik bijzonder?? Nèèèèèèèh hooguit een special edition :D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mmm, dat komt niet helemaal overeen met mijn ervaringen met Rose.
Een aantal jaren geleden heb ik zelfs hele positieve opgedaan, twee keer ging dat om een prima afgehandeld garantiegeval.

Recenter heb ik een bestelling bij Rose geplaatst die bleef hangen op een bepaald artikel. Dat zou zo lang duren dat ik toen de hele bestelling heb gecancelled. Het geld is vrij snel daarna terug gestort zonder dat ik daarnaar heb hoeven vragen.
Ik vermoed overigens dat het wel verschil kan maken hoe dat afgehandeld wordt naar betaalwijze, in mijn geval was dat met een credit card.

Twee dingen die wel beter hadden gekund wat mij betreft:
1- de voorraadstatus in de webshop was niet correct, als daar de juiste levertermijn bij had gestaan zou ik dat artikel niet besteld hebben.
2- mij op eigen initiatief berichten dat het artikel zo'n lange levertijd had. Nu zat ik op de bestelling te wachten en heb zelf geïnformeerd omdat het nogal lang duurde naar mijn gevoel.

Dus er is ruimte voor verbetering, maar zo dramatisch als jouw ervaring zijn de mijne (gelukkig) niet.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Ik heb enkele weken geleden ook wat mailcontact met ze gehad ivm artikelen die wel op voorraad zijn, maar niet uitgeleverd worden.

De communicatie kan wel beter. Als artikelen toch niet geleverd kunnen worden, moet je zelf in actie komen om die te annuleren, zodat voorraadartikelen in je bestelling wel opgestuurd worden. Ook met het kiezen voor een deellevering, krijg je maximaal 2 pakketten: alles wat op dat moment op voorraad is en het restant als dat allemaal binnen is. Normaliter heb ik daar niet zo'n moeite mee, maar met de huidige levertijden, heb ik toch liever dat ze gewoon opsturen wat binnenkomt ipv wachten totdat alles binnen is. Zeker als er 1 artikel is met een erg lange levertijd, die houdt alles op.

In het verleden was ik ook altijd wel fan van Rose, maar ze hebben niet meer mijn voorkeur.
walters83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 17 juni 2018, 16:40

Had ik de reviews maar eerder gelezen.
Wat een drama bij deze shop.

1. Wielset besteld die uiteindelijk niet op voorraad blijkt.
Kan gebeuren maar zit nu al meer dan een week op mijn geld te wachten.

2. Voorvork per ongeluk per vooruit betaling gekocht ( had nog niet gezien dat ideal ook kon)
Ook alweer meer dan een week verder en nog geen verandering in status dat de betaling is ontvangen.

Mails worden wel netjes beantwoord maar ook daar moet je mega veel geduld voor hebben.
Ik ga ervanuit dat het goed gaat komen maar de communicatie/status updates en levertijden lijken niet meer van deze tijd.
Het valt gewoon tegen als je andere webshops gewend bent die wel snel leveren, helder communiceren, en sneller terugstorten dan het licht.

Voor mij de 1ste en laatste keer dat ik iets bij deze shop besteld hebt.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ik herken hier werkelijk niks van maar moet daarbij wel zeggen dat het al een klein jaar geleden is dat ik iets bij Rose besteld heb.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Brujeria
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: di 10 april 2012, 22:15
Mijn mountainbike: XTrail Save 5.0 29er

Ik heb 27 maart 3 kettingbladen en een ketting besteld. 31 maart geleverd, compleet en het juiste. Geen klachten mijnerzijds dus!
Zolang je nog kunt zeggen dat je niet meer kunt, kan je nog een héél eind!
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Heb al jaren een inlog voor de site van Rose, zit er regelmatig te kijken maar eigenlijk nog nooit iets besteld.

Tot afgelopen week, dat het idee voor een (legaal) nachtelijk avontuur boven kwam drijven, en ik bedacht dat ik een helmlamp nodig heb.

Donderdag de Lunivo Sirius 1000 mini besteld voor 64 euro (iets vergelijkbaars zal vast ergens in het verre oosten te bestellen zijn, maar daar heb ik zo mijn eigen mening over). Gisteren bij de buurman bezorgd. Snel genoeg als je het mij vraagt.

Lampje zit ook netjes verpakt, met duidelijke handleiding (in het Duits, aber das ist kein Problem :P).

Nu wachten tot het donker wordt :tong
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Zo, en dan u een mindere ervaring met Rose...

in voorbereiding op "de 5 van Hellendoorn" besloten om mijn crank maar een keer te wisselen voor de M8000 XT die ik nog had liggen. Nu bleek dat een non-boost versie te zijn. Dus op zoek naar een M8000 boost crank. Bij Rose zouden ze hem nog hebben met een 32-tands blad.

In het winkelmandje ermee. 3 dagen later in bezit, blijk ik een triple gekregen te hebben. Wel met een stickertje op de verpakking met de juiste artikelcode van Shimano.
Retour gestuurd, en een nieuwe besteld. Nu heb ik wel een single gekregen, maar er staan geen aanduiding op dat het een boost versie is (volgens mij moet dat er wel opstaan). Nu wachten tot mijn LBS er dinsdag weer is, om te passen....

2BContinued...
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Op de boost cranks staat 8000-B.
Zie ook het topic van Terunky:
terunky schreef: ma 23 mei 2022, 09:48 Ophalen in kloetinge, of verzending risico en kosten koper.

Xt crankset m8000
70 euro
staat: 6 vd10. alleen optisch niet zo netjes meer, logo's zijn eraf gesleten.
Afbeelding
Afbeelding
...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Thanks! Hij heeft bericht van mij! :-q

En Rose gaat een doos terugkrijgen. Voor de tweede keer. En een mailtje dat ik niet blij met ze ben.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Plaats reactie