R2-bike.de

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Aapenootjes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 18 juni 2014, 14:23
Mijn mountainbike: Banshee Paradox v3

Ik heb vandaag eindelijk weer eens reactie gehad van hun kant. Nu blijkt dat ze een groot deel van mijn emails domweg nooit binnen hebben gekregen, zelfs die ik als antwoord heb gestuurd op hun eigen emails. Mogelijk een tikje agressief spamfilter? Al zou ik dat geen excuus vinden.

Volgens hun komt mogelijk komende week een nieuwe Reverb binnen (#3 dan). Daar zouden ze gisteren ook een email over hebben gestuurd, die is echter ook nooit aangekomen bij mij, ook niet in mijn spam-box.

Ik ga die maar weer gewoon gebruiken, andere dropperposts zijn ook moeilijk aan te komen. En als die wéér stuk gaat sta ik wel erg sterk in mijn recht om mijn geld terug te krijgen. Onder het Duitse recht word een reparatie na 2x onsuccesvol genoemd en mag je de aankoopovereenkomst onmiddellijk terugdraaien. Desnoods heb ik nog een half Duitse schoonzus die redelijk goed bekend is met rechten :)
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Maar jij bent Nederlander neem ik aan en R2-bike is duidelijk gericht op Nederland dus Nederlands consumentenrecht. Maar ook daar kun je wel gaan voor ontbinding hoor. ;)
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ben daar niet zo in thuis maar ik denk dat 'Europa' daar ook wel een mening over heeft, dat de landelijke rechten 'overruled'?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Wel jammer dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn. Morgen zou nieuwe Fox vork afgeleverd worden. Komen ze vandaag. Geen DHL gezien en is pakket retour afzender. Met melding dat adres niet bereikbaar is. Wij wonen dan wel letterlijk op de grens met NL en De postcode. Dacht handig laat pakket bezorgen op DE postcode. Gaat meetal wel goed. Grr .....

Poort netjes open. Huisnummer staat duidelijk aangegeven op de poort. Geen briefje in de brievenbus. Nu afwachten op reactie op contact formulier van R2. Dat is enige manier hoe je ze kunt bereiken.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Koban schreef: do 12 augustus 2021, 11:37 Wel jammer dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn. Morgen zou nieuwe Fox vork afgeleverd worden. Komen ze vandaag. Geen DHL gezien en is pakket retour afzender. Met melding dat adres niet bereikbaar is. Wij wonen dan wel letterlijk op de grens met NL en De postcode. Dacht handig laat pakket bezorgen op DE postcode. Gaat meetal wel goed. Grr .....

Poort netjes open. Huisnummer staat duidelijk aangegeven op de poort. Geen briefje in de brievenbus. Nu afwachten op reactie op contact formulier van R2. Dat is enige manier hoe je ze kunt bereiken.
Dat is dan eerder te 'wijten' aan DHL denk ik.

Ik heb zondag besteld, dinsdag mail dat het verzonden is en zojuist ontvangen.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Is het ook ;-), maar je kunt ze bellen, maar krijgt standaard een bandje dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn. Dat vind ik wel een gemis. Dus moet je heen en weer gaan mailen.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Ik heb ze vorige week gemaild voor een deellevering. Op de site staat een reactie binnen 1-2 werkdagen, maar de autoreply op het contactformulier gaf aan dat vanwege extreme drukte 4-5 werkdagen het streven is. Dus ik kan me wel voorstellen dat ze de telefoon even links laten liggen; anders is het helemaal niet bij te houden.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Net niet binnen een dag antwoord. En vandaag paar keer heen en weer gemaild en elke keer snel antwoord. Wordt netjes opgelost. DHL had er potje van gemaakt. Ze versturen nu het pakket naar ons NL adres inplaats DE adres. Service altijd wel als goed ervaren. Maar bellen is soms toch makkelijker ;-)

Hoop volgende week vork binnen te hebben dan kan ik de fiets weer opbouwen en gebruiken.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

gisteren voor het eerst wat besteld bij r2.
fijne website, verzenden zal ook vast wel goedkomen

update: vrijdag besteld en vandaag een mooie vork ontvangen :-q
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Koban schreef: vr 13 augustus 2021, 21:38 Net niet binnen een dag antwoord. En vandaag paar keer heen en weer gemaild en elke keer snel antwoord. Wordt netjes opgelost. DHL had er potje van gemaakt. Ze versturen nu het pakket naar ons NL adres inplaats DE adres. Service altijd wel als goed ervaren. Maar bellen is soms toch makkelijker ;-)

Hoop volgende week vork binnen te hebben dan kan ik de fiets weer opbouwen en gebruiken.
Vork is weer terug bij R2, maar kreeg diverse tegenstrijdige emails. Vork was nog in processing, was kwijt in het magezijn. Het kon nog twee of drie weken duren voor ze nieuwe konden versturen. Soms heb je pech… Besloten om order te annuleren. Dan maar geen fox 34 factory 2022 :D Nu bij BD 2021 model gevonden voor hele leuke prijs. (Was ook gelijk de laatste) Die is nu onderweg.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Arnieboy85
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 24 september 2021, 11:06
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 8 2021

Dag Mensen,

Het is een overzichtelijke site met goede voorraad zoals ik kan zien.
Ik heb er zojuist 2 Tubeless banden, sealant en tape besteld..

Ik heb iig met Creditcard besteld dan is het verzekerd want je weet maar nooit.

Ik laat wel weten hoe het gegaan is.
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Ik heb er afgelopen week een remset en banden besteld in 2 losse bestellingen. Beide zijn prima gegaan en met een paar dagen binnen gekomen. Ik zou er zo weer bestellen.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Tijdens Black friday zeer voordelig 4 Mezcals skinwall besteld (€25 per band). Zondag keurig thuis geleverd.
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Prima shop, van de zomer een set remmen besteld en recent een voorvork. Beide zonder problemen geleverd. Enige puntje is dat ik door Mantel verwend ben geraakt aan snelle verzending, R2-bike is prima maar je moet geen haast hebben. Door de levering via DHL duurde bij mij in beide gevallen een ruime week.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Recentelijk een tweetal velgen besteld bij r2-Bike. Op een daarvan zat een klein krasje. Niks dramatisch, na een paar ritjes zit er ook zoiets op, maar het hoort natuurlijk niet bij een nieuw product.

Gemaild met een foto erbij, aangegeven dat terugsturen en ruilen een optie was maar dat ik liever wat korting had. De dag erna antwoord met voorstel voor €15,- tegoedbon (ik had ook aangegeven dat een tegoedbon oké was).
Dat was ongeveer een kwart van de prijs van de velg.

Vind ik prima zo, redelijk snel gereageerd en een aanbod wat ik redelijk vind. Dus ik zal nog wel vaker wat bij hen bestellen.
Inmiddels staan er al drie van die oranje bidons in het keukenkastje :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie