R2-bike.de

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

kermit schreef: ma 25 mei 2020, 10:43 Voor mij wordt R2-bike langzaamaan de shop waar ik het eerst kijk.
Tot nu toe alleen positieve ervaringen, maar de echte test is toch pas als je met problemen te maken krijgt... en dat is nog niet gebeurd met spullen via R2.

Grootste nadeel vind ik het -in vergelijking met de grote jongens als Bike-Components en Bike24- wat beperkte assortiment. Vroeger was B-C eigenlijk m'n standaard adresje maar die zijn echt iets duurder geworden met veel spullen.

In de praktijk kijk je toch naar een totaalplaatje als je meerdere spullen wilt bestellen. En als dan een R2-bike niet alles heeft wijk ik toch snel weer uit naar een shop waar ik alles in één bestelling kan doen. En dan komen B-C en Bike24 weer in beeld...
Ik ben ook overgeschakeld, assortment sluit blijkbaar aan bij mijn smaak, nog niet vaak niet gevonden wat ik wilde :-)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Iemand ervaring met r2-bike en snelheid van afhandelen order anno nu? Artikelen zijn op voorraad + verzenden met USP, gaat er enige kans zijn dat de spullen er donderdag zijn?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Alleen als alles meezit denk ik.
Mijn laatste twee bestellingen bij R2-bike waren supersnel verzonden, maar dan ben je vervolgens afhankelijk van de koerier. En dat ging een keer niet goed, bestelling is nooit aangekomen. R2-bike stortte zonder erom te hoeven vragen het aankoopbedrag terug, dus netjes afgehandeld. Maar geen product in huis ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dinsdag vertrok het pakket, donderdag eind van de ochtend arriveerde het met UPS.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Mindere ervaring met de after sales van r2-bike. Geven bij een garantiegeval dat niet kan worden opgelost een tegoedbon. Ik zie liever gewoon mijn geld terug, waar ik als consument volgens Europees recht ook recht op heb. Dat heb ik vriendelijk bij ze aangegeven (niet meteen van dat Europees recht natuurlijk, gewoon gevraagd om geld terug), en na eerste antwoord dat de Paypal betaling net meer dan 60 dagen geleden is waardoor dat niet zou kunnen, al drie weken radiostilte op mijn verzoek het dan per bank terug over te maken. Meerdere mails ter herinnering gestuurd, worden genegeerd. Beetje vreemde manier van zaken doen dit.

Edit: uiteindelijk komen ze vandaag wel over de brug, via Paypal ook nog eens, wat eerst niet zou kunnen. Natuurlijk wel pas nadat ik ze wederom gemaild had, nu in iets steviger (doch vriendelijke ;)) bewoording. Eind goed al goed, maar de communicatie is mij veel te belabberd, bestel ik toch liever bij Bike24.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Voor de eerste keer iets besteld hier. Donderdag avond besteld, dinsdag in huis. Gemiddelde levertijd voor een Duitse webshop. Alleen de verzendkosten van 9,50 vielen mij wel een beetje tegen, omdat dit wel aardig hoog is vergeleken met Bike24 (Waar ik normaal alles bestel). De Haribo Goldbären waren wel een leuke extra verrassing in de doos :D
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mijn eerste ervaring met de service van R2 is niet best (vergeleken met Bike-discount, Bike-components en Bike24)
Na 2 weken is het me nog steeds niet gelukt om in contact te komen over een probleem met een 1 jaar oude set pedalen, terwijl in de autoreply staat dat ze binnen 3 tot 5 dagen antwoorden.. :roll:

Mijn voorkeur voor Bike24 is nog iets groter geworden.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Voor degene die nog op zoek zijn naar een Syntace Vector carbon bar, ze zijn momenteel in de aanbieding bij R2 :-q

https://r2-bike.com/mtb-handlebars::en/syntace
Aapenootjes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 18 juni 2014, 14:23
Mijn mountainbike: Banshee Paradox v3

Wat een compleet waardeloze after sales heeft R2-bike :evil:

Oktober vorig jaar heb ik daar een dropper post besteld. Door blessures etc. heb ik er niet direct veel gebruik van kunnen maken maar hij ging al na een rit of 5-6 stuk. Vervolgens duurde de communicatie rond het retourneren behoorlijk lang waardoor ik makkelijk 2 maanden geen dropper post had. De nieuwe dropper post ging vervolgens na 1 rit weer stuk. Sindsdien is de communicatie met R2-bike echt compleet hopeloos.

Communicatie kan alleen via e-mail, telefonisch zijn ze onbereikbaar om zogenaamd de klanten beter te kunnen helpen via de mail. Vervolgens lezen ze mijn emails niet aandachtig, ik krijg meestal maar een half antwoord op 1 van de vragen die ik stel.
Uiteindelijk heb ik na een week of 3-4 mijn dropperpost terug kunnen sturen, deze is inmiddels ook alweer 3 weken geleden aangekomen bij hun volgens de track en trace. Echter heb ik sindsdien niets meer vernomen van R2-bike ondanks herhaalde pogingen van mij om contact met hun op te nemen.

Ik raad aan om deze winkel te vermijden behalve voor onderdelen waarvan je verwacht dat ze niet stuk kunnen gaan of waarvan je zelf via de fabrikant de garantie af kan handelen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Erg vervelend.
De website van R2 heeft mij gelukkig nooit kunnen verleiden.

(Kan je de technische details in het dropperpost topic plaatsen?)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Aapenootjes schreef: wo 7 juli 2021, 12:41 Wat een compleet waardeloze after sales heeft R2-bike :evil:

Oktober vorig jaar heb ik daar een dropper post besteld. Door blessures etc. heb ik er niet direct veel gebruik van kunnen maken maar hij ging al na een rit of 5-6 stuk. Vervolgens duurde de communicatie rond het retourneren behoorlijk lang waardoor ik makkelijk 2 maanden geen dropper post had. De nieuwe dropper post ging vervolgens na 1 rit weer stuk. Sindsdien is de communicatie met R2-bike echt compleet hopeloos.

Communicatie kan alleen via e-mail, telefonisch zijn ze onbereikbaar om zogenaamd de klanten beter te kunnen helpen via de mail. Vervolgens lezen ze mijn emails niet aandachtig, ik krijg meestal maar een half antwoord op 1 van de vragen die ik stel.
Uiteindelijk heb ik na een week of 3-4 mijn dropperpost terug kunnen sturen, deze is inmiddels ook alweer 3 weken geleden aangekomen bij hun volgens de track en trace. Echter heb ik sindsdien niets meer vernomen van R2-bike ondanks herhaalde pogingen van mij om contact met hun op te nemen.

Ik raad aan om deze winkel te vermijden behalve voor onderdelen waarvan je verwacht dat ze niet stuk kunnen gaan of waarvan je zelf via de fabrikant de garantie af kan handelen.
Ik weet uit ervaring dat het goed komt. Vaak zijn ze dan in afwachting op de leverancier. Hun communicatie laat te wensen over op de rma afdeling.

Even mailen naar support@r2-bike.com heeft bij mij geholpen om iig antwoorden te krijgen op mijn vragen.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Mijn ervaringen met R2 zijn tot nu toe goed . 4x iets besteld alle keren op tijd(en inclusief gummibären😉) Geleverd.
Maar ik heb nooit gebruik hoeven te maken van hun after sales,dus daar kan ik geen uitspraak over doen. Wel vind ik hun website een van de prettigse die er zijn,qua assortiment,beschikbaarheid en filtermogelijkheden.
Wat betreft prijs zijn er vaak goedkopere opties en de verzendkosten naar Nederland vind ik ook vrij hoog.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Aapenootjes schreef: wo 7 juli 2021, 12:41 Wat een compleet waardeloze after sales heeft R2-bike :evil:

Oktober vorig jaar heb ik daar een dropper post besteld. Door blessures etc. heb ik er niet direct veel gebruik van kunnen maken maar hij ging al na een rit of 5-6 stuk. Vervolgens duurde de communicatie rond het retourneren behoorlijk lang waardoor ik makkelijk 2 maanden geen dropper post had. De nieuwe dropper post ging vervolgens na 1 rit weer stuk. Sindsdien is de communicatie met R2-bike echt compleet hopeloos.

Communicatie kan alleen via e-mail, telefonisch zijn ze onbereikbaar om zogenaamd de klanten beter te kunnen helpen via de mail. Vervolgens lezen ze mijn emails niet aandachtig, ik krijg meestal maar een half antwoord op 1 van de vragen die ik stel.
Uiteindelijk heb ik na een week of 3-4 mijn dropperpost terug kunnen sturen, deze is inmiddels ook alweer 3 weken geleden aangekomen bij hun volgens de track en trace. Echter heb ik sindsdien niets meer vernomen van R2-bike ondanks herhaalde pogingen van mij om contact met hun op te nemen.

Ik raad aan om deze winkel te vermijden behalve voor onderdelen waarvan je verwacht dat ze niet stuk kunnen gaan of waarvan je zelf via de fabrikant de garantie af kan handelen.
Heb zelf weer goede ervaringen met hen en aftersales. Tot nu toe. Ga zelf eerder met (grote) bocht om Mantel. Daar tig keer gedoe gehad. ;-) Pech kun je overal hebben.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Aapenootjes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 18 juni 2014, 14:23
Mijn mountainbike: Banshee Paradox v3

ivocare schreef: wo 7 juli 2021, 13:10
Aapenootjes schreef: wo 7 juli 2021, 12:41 *knip*
Ik weet uit ervaring dat het goed komt. Vaak zijn ze dan in afwachting op de leverancier. Hun communicatie laat te wensen over op de rma afdeling.

Even mailen naar support@r2-bike.com heeft bij mij geholpen om iig antwoorden te krijgen op mijn vragen.
Ik heb al regelmatig gemaild naar support@r2-bike.com, echter krijg ik meestal maar een half antwoord 1 van mijn vragen en worden de rest van mijn vragen compleet genegeerd. Zo heb ik bijvoorbeeld gevraagd wat ik precies mee moest sturen met de dropperpost, want de vorige keer kreeg ik niet alle onderdelen terug (remote ontbrak) en was de fles olie gaan lekken. Bovendien ik kreeg een vreemde mail met 3 orders die ik bij mijn retourzending moest voegen terwijl het maar om 1 order gaat. Het enige antwoord dat ik kreeg was: "please return the seat post again." Dat was ergens in mei, sindsdien heb ik geen teken van leven meer gehad.

Echt, sinds ik mijn nieuwe fiets heb opgebouwd in oktober heb ik er slechts een handvol ritjes mee kunnen rijden hierdoor.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Aapenootjes schreef: wo 7 juli 2021, 14:55 Ik heb al regelmatig gemaild naar support@r2-bike.com, echter krijg ik meestal maar een half antwoord 1 van mijn vragen en worden de rest van mijn vragen compleet genegeerd. Zo heb ik bijvoorbeeld gevraagd wat ik precies mee moest sturen met de dropperpost, want de vorige keer kreeg ik niet alle onderdelen terug (remote ontbrak) en was de fles olie gaan lekken. Bovendien ik kreeg een vreemde mail met 3 orders die ik bij mijn retourzending moest voegen terwijl het maar om 1 order gaat. Het enige antwoord dat ik kreeg was: "please return the seat post again." Dat was ergens in mei, sindsdien heb ik geen teken van leven meer gehad.

Echt, sinds ik mijn nieuwe fiets heb opgebouwd in oktober heb ik er slechts een handvol ritjes mee kunnen rijden hierdoor.
Komt me bekend voor, zie mijn ervaring hierboven. Best kun je je geld terugvragen. Beetje stevig invliegen deed het hem uiteindelijk bij mij. Succes!
Plaats reactie