RCZbikeshop.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Crasstest schreef: za 9 oktober 2021, 12:07 Meerdere malen aangemeld voor de nieuwsbrief van hen, maar er nog nooit een ontvangen :D
Normale aanmelding werkt niet. Je moet ze een e-mail sturen. Wel even aangeven in welke taal je de nieuwsbrief wil hebben (Engels?)
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Ik heb daar een hele tijd geleden wat besteld, 12 weken geleden een voorvork voor mijn trekking fiets en 8 weken geleden een set Santa Cruz Reserve wielen, beide nog steeds niet geleverd. Nu heb ik daar vaker besteld en weet hoe ze werken, maar nu maken ze het wel heel bont. Zijn er meer mensen die hetzelfde ervaren?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, ik zit ook al een week of acht, negen na een bestelling zonder enig bericht.
Ik ga er wel vanuit dat het nog een keer geleverd wordt, maar echt fraai is het allemaal niet.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

kermit schreef: ma 13 december 2021, 16:58 Ja, ik zit ook al een week of acht, negen na een bestelling zonder enig bericht.
Ik ga er wel vanuit dat het nog een keer geleverd wordt, maar echt fraai is het allemaal niet.
Inderdaad, zo gaat dat. Mijn record is bijna 4 maanden..... Na 2,5 maand vonden ze het ook lang duren, en kwamen op eigen initiatief met een mail dat ik gratis kon annuleren. Had geen haast dus gewoon doorgezet, en kreeg daarvoor een paar loyalty punten.
Vorige week iets besteld wat op voorraad was. Dat is er dan binnen 3 dagen.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, dat was hier ook zo! :D
Op voorraad spul was er binnen een week.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Mess
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: do 1 oktober 2020, 08:51

Hier nu ook de eerste (prima)ervaring met RCZ achter de rug.

Na o.a. op dit forum te lezen over (hele) mooie acties die zo af en toe voorbij komen heb ik mij laten inschrijven voor de mailinglist.

En met 20+ mailtjes per maand is de frequentie behoorlijk :D

Wat mij wat dat betreft opvalt, is dat op het moment ik een dergelijke actie uit de mailing aanklik, deze vaak (of altijd) op uitverkocht staat.. Maar dit wilt dus blijkbaar niks zeggen? Gelet op mijn eigen ervaring hieronder..

Een voorlopig laatste upgrade / of eentje die op het wensenlijstje stond was het upgraden van mijn voorvork (Een RockShox Revelation naar een Pike Ultimate). En toen deze (eindelijk) in de juiste specs. voorbij kwam heb ik toegeslagen (hoewel wederom op uitverkocht op de site). O.a. om te kijken wat er gebeurt / hoe het nu precies bij ze werkt. Gelet op de verhalen van 'lang' wachten ging ik er in ieder geval relax in / had ik hierin geen haast of verwachtingen.

De bestelling is geplaatst op 7 november en vandaag (21-12) heb ik de vork mogen ontvangen. Niet heel slecht dus en alles verder prima verlopen.

ROCKSHOX FORK PIKE ULTIMATE RC2 29" DEBONAIR 120MM BOOST 15X110MM TAPERED BLACK
Prijs inclusief verzenden €421,-
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Waarschijnlijk niet uitverkocht, dan kun je niet bestellen. Enkel niet op voorraad "20days" en dat nemen ze niet zo nauw.
Als je dat weet, geen probleem.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Helaas werken de actie codes niet samen. Dus als je producten uit een actiemail wilt combineren lukt dat niet.

RESTRICTIVE CODE: we sell more and more products with a restrictive code, which means that you are only allowed to buy the product of the voucher code and nothing else. This enables a better preparation of the orders and faster shipping.

Wel jammer want door de hoge verzendkosten is het voordeel (soms wel echt abnormale kortingen..) weer weg. Zou je kunnen combineren dan heb je die verzendkosten er wel uit.

Helaas viste ik net achter het net. Die Pike stond ook op mijn wensenlijstje :-? :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Goku
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 25 november 2021, 22:11

Jan the Man schreef: ma 13 december 2021, 17:51 Vorige week iets besteld wat op voorraad was. Dat is er dan binnen 3 dagen.
kermit schreef: ma 13 december 2021, 18:02 Ja, dat was hier ook zo! :D
Op voorraad spul was er binnen een week.
Ik heb 7 a 10dagen geleden wat zaken besteld welke allemaal op voorraad waren (en onder dezelfde code vielen). Na de mail over het plaatsen van de bestelling niks meer gehad. Sturen ze normaal wel een verzendmail? Want ook dat is nog niet gebeurd.

In mijn klantaccount kan ik bij 'track shipment' alleen het ordernummer zien en dat het een 'mondial shipment' oid is. Dus dat het naar een pakketpunt gestuurd is. Is het het waard daar gewoon al eens te checken denk je? :P
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

hanjovdberg schreef: do 22 december 2022, 14:40 Helaas werken de actie codes niet samen. Dus als je producten uit een actiemail wilt combineren lukt dat niet.
Wel jammer want door de hoge verzendkosten is het voordeel (soms wel echt abnormale kortingen..) weer weg. Zou je kunnen combineren dan heb je die verzendkosten er wel uit.
Klopt, en dat lijkt ook een beetje een verdienmodel. Soms zie je wielen waarbij je voor het voorwiel een andere code nodig hebt dan een bijbehorend achterwiel.

Ook met sommige onderdelen, dan is het aantal beperkt tot 1. Als je dan 2 dezelfde remschijven wil bestellen moet je 2 bestellingen plaatsen (en 2x hoge verzendkosten).
Goku schreef: do 26 januari 2023, 14:24 Ik heb 7 a 10dagen geleden wat zaken besteld welke allemaal op voorraad waren (en onder dezelfde code vielen). Na de mail over het plaatsen van de bestelling niks meer gehad. Sturen ze normaal wel een verzendmail? Want ook dat is nog niet gebeurd.
Meestal krijg ik eerst een melding van de verzender (UPS) met een leverdag. Een paar dagen later van RCZ de bevestiging dat bestelling verstuurd is, en een dag later een mail van UPS dat leverdag gewijzigd is......

Goku schreef: do 26 januari 2023, 14:24 In mijn klantaccount kan ik bij 'track shipment' alleen het ordernummer zien en dat het een 'mondial shipment' oid is. Dus dat het naar een pakketpunt gestuurd is. Is het het waard daar gewoon al eens te checken denk je? :P
Geen idee, lijkt me niet.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Goku schreef: do 26 januari 2023, 14:24 In mijn klantaccount kan ik bij 'track shipment' alleen het ordernummer zien en dat het een 'mondial shipment' oid is. Dus dat het naar een pakketpunt gestuurd is. Is het het waard daar gewoon al eens te checken denk je? :P

Misschien zo gek nog niet om even te gaan kijken. Ik heb toevallig van de week ook iets opgehaald bij een pakketpunt van Mondial Relay omdat ik ineens een mailtje van hun kreeg in het Frans dat er een pakketje was bezorgd. Vanuit RCZ niks gehoord.
Goku
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 25 november 2021, 22:11

KevinBel schreef: do 26 januari 2023, 21:39 Misschien zo gek nog niet om even te gaan kijken. Ik heb toevallig van de week ook iets opgehaald bij een pakketpunt van Mondial Relay omdat ik ineens een mailtje van hun kreeg in het Frans dat er een pakketje was bezorgd. Vanuit RCZ niks gehoord.
Gister toch wezen kijken idd, maar dag lag niks :roll:

Toen leerde ik pas dat Mondial Relay een pakket-dienst was. Ik dacht dat het frans was voor "ergens bij een pakketpunt laten dumpen" :lol:
Maar op de trackingsite van Mondial Relay kan ik met het nummer dat ik bij de bestelling in m'n RCZ account zie niks vinden, ondanks die bestelling bij RCZ op 'completed' staat.

Ik wacht dus maar nog even af.
Olav DL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 11 februari 2022, 10:20
Mijn mountainbike: Ragley Big AL, On One Big Dog

KevinBel schreef: do 26 januari 2023, 21:39
Goku schreef: do 26 januari 2023, 14:24 In mijn klantaccount kan ik bij 'track shipment' alleen het ordernummer zien en dat het een 'mondial shipment' oid is. Dus dat het naar een pakketpunt gestuurd is. Is het het waard daar gewoon al eens te checken denk je? :P

Misschien zo gek nog niet om even te gaan kijken. Ik heb toevallig van de week ook iets opgehaald bij een pakketpunt van Mondial Relay omdat ik ineens een mailtje van hun kreeg in het Frans dat er een pakketje was bezorgd. Vanuit RCZ niks gehoord.
Hoi KevinBel, even een vraag over de verzending. Begrijp ik nu goed dat jij spullen van RCZ met Mondial Relay hebt laten versturen/bezorgen? Ik heb namelijk eind vorig jaar een wielset besteld maar kon enkel kiezen uit UPS (met daarbij behorende hogere kosten). Bij navraag bij RCZ werd mij gemeld dat Mondial Relay niet gekozen kon worden om bestelde spullen in NL te afleveren enkel UPS.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ik ben geen Kevin, maar heb wel mijn remmen via mondial geleverd gekregen
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Ik ben ook geen Kevin, maar heb in NL via beide kanalen aangeleverd gekregen:

Een vork kon alleen via UPS.

Kleinere onderdelen (remschijven, ketting, ed) kon ik kiezen tussen:
- mondial relay (werd mondial delay :winkie: ) met een zelf te kiezen afhaalpunt (goedkoper) of
- UPS (prijzig)

Dus ik vermoed dat grote items alleen via UPS geleverd kunnen worden.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie