RCZbikeshop.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Diekirch
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: di 19 juli 2011, 21:01
Mijn mountainbike: Rose Psycho Path 2011 & Focus Black Hills

Ik heb hier zojuist een Rock Shox Reba RL model 2012 gekocht voor €233,89! Wat een prijs!
Betaling liep vlot, bevestigingsmailtjes al ontvangen. Het is nu wachten.....
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Wederom supersnel en goedkoop. Een setje x0 twisters ( van antieke soort want 9 speed) voor nog geen 45,- binnen twee dagen thuis :-q
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

FF op de site gekeken:
Fox RLC 100 en 120mm voor €355,- :P


Geen gekke prijs dacht ik zo...

edit:
Zie nu dat alleen de 120mm tapered op voorraad is...
Lekker vies is niet bah...
marsjee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 495
Lid geworden op: zo 28 augustus 2011, 13:11

Ook maar een bestellingen plaatsen. Wel jammer dat ze maar een beperkt aantal betaal mogelijkheden hebben. En dus geen Ideal of paypal.

to be continued.....
Tech videos: WWW.MTBHOWTO.COM
ventourist
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 904
Lid geworden op: di 7 september 2010, 18:50

Ik heb bij RCZ 2 alu frames, een bandenset, diverse headsets, stuurpennen en zadelpenklemmen gekocht. Dit alles correct en zeer snel geleverd, soms 1 dag na bestelling. Verzendkosten heb ik niet betaald.
http://www.dekaleberg.nl/voorbereiding2 ... t#tot-slot" onclick="window.open(this.href);return false;
marsjee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 495
Lid geworden op: zo 28 augustus 2011, 13:11

Mijn bestelling was goed thuisbezorgd.. nog snel ook..

Nadeel is wel de hoeveelheid mail die je van ze krijgt.. Ik krijg per dag 5/6 mailtjes... dat is me toch iets teveel van het goede en heb dan ook de nieuwsbrief uitgezet.
Tech videos: WWW.MTBHOWTO.COM
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16809
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Heb deze week een eerste keer bij RCZ besteld, met gemengde gevoelens. De spullen werden erg snel geleverd en waren goed verpakt, dus dat is positief.

Minder blij was ik met een hogere prijs dan ik verwacht had. Duurste onderdeel dat ik bestelde stond voor 107,34 euro op de site maar voor 123,54 op mijn rekening. Uiteraard heb ik daarover gemaild, het antwoord was dat "The prices of our produts indicated on the website are exclusive of VAT".

De VAT stond voor 15% op de factuur. Ik heb nog even verder gekeken en ben er nu achter dat het verschil maakt welk land je kiest bij het bekijken van de site. Kijk ik op de .com site staat die standaard op engels ingesteld en kost het betreffende onderdeel inderdaad 107,34. Kies ik de nederlandstalige site kost hetzelfde onderdeel dus 15% meer wat uitkomt op 123,54. Nu kwam ik daar pas achter toen ik de hele order al afgerond had...

Ik begrijp dat belastingwetgeving dit verschil veroorzaakt, maar was toch onaangenaam verrast door de hogere prijzen. Mag wat mij betreft wel wat duidelijker worden aangegeven, ik bekijk websites meestal in de taal van de hoofdsite (doorgaans engels of duits, afhankelijk van het vestigingsland).
Volgende keer dus maar even op NL instellen voor ik de prijzen ga bekijken :tong

Oja, en Paypal is (inmiddels?) wel mogelijk bij RCZ.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

De taks/VAT voor Belgie wordt wel aangegeven als zijnde 21%, waardoor de onderdelen nog wat duurder worden. Naar mijn weten is het BTW tarief in NL toch hetzelfde als in Belgie...
Lekker vies is niet bah...
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ai.....van de week een 120mm Manitou Marvel besteld en nu krijg ik een 140mm Minute in mijn pakket.... Ik ga mij even beraden wat ik ga doen....aangezien het beoogde frame (niet van RCZ!) beschadigd is en derhalve ook niet zal komen en de Minute volgens mij een duurder model is.

Iemand ervaring met de klantenservice van RCZ?
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Kootje schreef:De taks/VAT voor Belgie wordt wel aangegeven als zijnde 21%, waardoor de onderdelen nog wat duurder worden. Naar mijn weten is het BTW tarief in NL toch hetzelfde als in Belgie...
RCZ zit volgens mij in luxemburg.
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

@_Erik_:

Ik bedoelde te zeggen dat er blijkbaar verschil zit in de prijzen w.b. Belgie of Nederland, terwijl het BTW tarief in beide landen hetzelfde is...
Lekker vies is niet bah...
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Update: ik houd de vork maar, sterker nog, ik heb er afgelopen zondag al mee gereden :D

Ik zie nu waar de fout in zit: het etiket op de doos is wel conform bestelling. Alleen de inhoud niet. De fout ligt dus hoogstwaarschijnlijk ook niet bij RCZ. Die hebben immers verkocht wat er op de doos staat en dat was de 120mm Marvel.
marsjee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 495
Lid geworden op: zo 28 augustus 2011, 13:11

KleinPalomino schreef:Update: ik houd de vork maar, sterker nog, ik heb er afgelopen zondag al mee gereden :D

Ik zie nu waar de fout in zit: het etiket op de doos is wel conform bestelling. Alleen de inhoud niet. De fout ligt dus hoogstwaarschijnlijk ook niet bij RCZ. Die hebben immers verkocht wat er op de doos staat en dat was de 120mm Marvel.
Lucky you ! :O 140mm ipv 120, dat wil ik ook wel :(
Tech videos: WWW.MTBHOWTO.COM
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Kootje schreef:@_Erik_:

Ik bedoelde te zeggen dat er blijkbaar verschil zit in de prijzen w.b. Belgie of Nederland, terwijl het BTW tarief in beide landen hetzelfde is...

Dat bedoel ik ook. RCZ zit in Luxemburg, dus het BTW tarief van Luxemburg.
In Luxemburg is het hoge BTW tarief 15%. Als er dus standaard met 15% uit luxemburg gerekend wordt dan gaat de prijs dus nog omhoog als er een
verzendadres in Nederland geselecteerd wordt.
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Plaats reactie