RCZbikeshop.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
goos
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: za 21 juli 2012, 15:09
Mijn mountainbike: mist een motortje!

de hollander schreef: wo 18 november 2020, 10:56

Voor dat geld gewoon proberen! Bevalt het niet kan je hem zonder verlies doorverkopen.
Helemaal mee eens, ik had echter even iets specifieker moeten zijn;

1. past de "31.6X435MM TRAVEL 125MM" ipv van mijn "OC2 forge head 31.6 Offset 0" zadelpen?
2. kan deze droppelpost, zelf, door het frame gemonteerd worden?
3. gaat de remote vd droppen weer naast de remote van de vork/demper links op het stuur?
- Orbea Oiz XC - 2021
- Scott Scale 930 - 2019 [Gepensioneerd]
- Giant Talon 1 - 2014 [Gepensioneerd]
- Scott Aspect 2011 - 2011 [Bevindt zich ergens in oost-europa]
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

goos schreef: wo 18 november 2020, 11:11
de hollander schreef: wo 18 november 2020, 10:56

Voor dat geld gewoon proberen! Bevalt het niet kan je hem zonder verlies doorverkopen.
Helemaal mee eens, ik had echter even iets specifieker moeten zijn;

1. past de "31.6X435MM TRAVEL 125MM" ipv van mijn "OC2 forge head 31.6 Offset 0" zadelpen?
2. kan deze droppelpost, zelf, door het frame gemonteerd worden?
3. gaat de remote vd droppen weer naast de remote van de vork/demper links op het stuur?
1: Meten is weten, meet van de bovenkant zadelpen tot de rails van je zadel. Zoek de bouwtekening van de dropper op en bekijk de inbouw maten. Vooral die 225,7 is belangerijk is deze van de dropper te groot kan je zadel niet laag genoeg.

Afbeelding


2: bij een dropper met interne bekabeling, moet de kabel door het frame en heb je dus ergens onderaan je zitbuis een opening.

3: Sommige remotes kunnen links en rechts andere zijn speciaal voor 1 positie. Je kan altijd nog een andere bestellen/monteren.


Lees dit artikel eens even door.
goos
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: za 21 juli 2012, 15:09
Mijn mountainbike: mist een motortje!

de hollander schreef: wo 18 november 2020, 11:35
goos schreef: wo 18 november 2020, 11:11

Helemaal mee eens, ik had echter even iets specifieker moeten zijn;

1. past de "31.6X435MM TRAVEL 125MM" ipv van mijn "OC2 forge head 31.6 Offset 0" zadelpen?
2. kan deze droppelpost, zelf, door het frame gemonteerd worden?
3. gaat de remote vd droppen weer naast de remote van de vork/demper links op het stuur?
1: Meten is weten, meet van de bovenkant zadelpen tot de rails van je zadel. Zoek de bouwtekening van de dropper op en bekijk de inbouw maten. Vooral die 225,7 is belangerijk is deze van de dropper te groot kan je zadel niet laag genoeg.

Afbeelding


2: bij een dropper met interne bekabeling, moet de kabel door het frame en heb je dus ergens onderaan je zitbuis een opening.

3: Sommige remotes kunnen links en rechts andere zijn speciaal voor 1 positie. Je kan altijd nog een andere bestellen/monteren.


Lees dit artikel eens even door.

Daar kan ik iets mee, super dank! Alles uitgerekend, moet prima passen. Pen gaat 4cm dieper de zadelbuis in dan mijn huidige zadelpen, dat is geen probleem. Aangezien mijn Oiz H20 ook als H10 TR leverbaar is, waar al een dropper in zit, ga ik er vanuit dat ik dezelfde kabel routing kan gebruiken als ze daar doen. Ik zie ook nog een dopje zitten aan de rechterkant van het frame, waar de routing in zou moeten (denk ik). Ik ga de gok wagen, dank!
- Orbea Oiz XC - 2021
- Scott Scale 930 - 2019 [Gepensioneerd]
- Giant Talon 1 - 2014 [Gepensioneerd]
- Scott Aspect 2011 - 2011 [Bevindt zich ergens in oost-europa]
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Ik kreeg vandaag tip om deze site eens in de gaten te houden voor een evt. upgrade voor de voorvork. Nou kende ik deze site totaal nog niet, maar zie dat de ervaringen hier vreemd maar wel redelijk zijn. Wel gek dat ze aangeven dat je qua boost/non boost afhankelijk bent van wat zij geleverd krijgen. Wel mooi dat ze veel keuze in witte vorken hebben :wink: ( al zal daar bij de upgrade minder naar gekeken worden dan nu gedaan is ).
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je bestelt er omdat het goedkoop is, niet omdat je haast hebt ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Op de about pagina lees je ook het volgende, kan wel iets zijn om rekening mee te houden.


https://www.rczbikeshop.com/default/about-rcz-bike-shop
The concept is relatively simple: we offer our customers end-of-series products from leading brands such as Sram, Rockshox, Shimano, or DT SWISS. Admittedly, the products are mainly from previous ranges (few current ranges), but the prices remain unbeatable.

To complete our offering, we have also decided to offer you the latest products from our many partner brands, without waiting a long time as for private sales, but sold at direct prices. Of course, the prices remain competitive.
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Ah oké, dat verklaart wel het één en ander...
Real men think straight and flat are boring :-D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat de vork boost of non boost is maar dat dat afhangt van de levering is niet altijd zo hoor, meestal is dat wel vooraf bekend.

Bij RCZ koop je idd voor de lage prijzen.
Al hebben ze een aantal jaren geleden een garantiegeval met mijn vork ook zonder problemen opgelost. Duurde natuurlijk wel even, met verzending van mij naar RCZ en van RCZ naar de betreffende importeur en weer terug... (er was een afdichting van een RS Revelation los gekomen).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Tjeeke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 13 oktober 2010, 10:58

Momenteel een leuke uitverkoop van stuurpennen, zadelpennen en sturen.

Ben benieuwd hoe lang ik op mijn bestelling moet wachten...🙂😊
benjamino
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 21 oktober 2019, 10:13

Levertijd is geen peil op te trekken. Kan soms meer dan een maand duren, maar een nieuwe wielset voor mijn vriendin was laatst binnen 1,5 week in huis. Heeft ook te maken hoe snel zij het van hun leverancier krijgen. Maar tot nu toe zeer tevreden over ze. Voor de prijzen die ze bieden wil ik best wat langer wachten. En in het contact per mail zijn ze altijd zeer vriendelijk.
Tjeeke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 13 oktober 2010, 10:58

Tjeeke schreef: zo 3 januari 2021, 15:31 Momenteel een leuke uitverkoop van stuurpennen, zadelpennen en sturen.

Ben benieuwd hoe lang ik op mijn bestelling moet wachten...🙂😊
Week geleden besteld en nu al geleverd. Super netjes ingepakt ivm kans op schade.
Chapeau RCZ :-q :winkie:
philippevk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: za 26 augustus 2006, 18:56
Mijn mountainbike: Spectral 125/Scalpel HT

Even los van ervaring met de shop, ik kom steeds meer marktplaats verkopers tegen die onderdelen kopen bij rcz (private sale) en dan met 30-100% opslag weer verkopen.
Niets mis met een beetje handel... Maar als je dan vraagt of je er de originele rcz factuur bij krijgt.. 😬 😁
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

philippevk schreef: zo 24 januari 2021, 18:31 Even los van ervaring met de shop, ik kom steeds meer marktplaats verkopers tegen die onderdelen kopen bij rcz (private sale) en dan met 30-100% opslag weer verkopen.
Niets mis met een beetje handel... Maar als je dan vraagt of je er de originele rcz factuur bij krijgt.. 😬 😁
Bij die mensen koop ik niets, jammer dat er veel mensen intrappen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

kermit schreef: do 31 december 2020, 16:27 Dat de vork boost of non boost is maar dat dat afhangt van de levering is niet altijd zo hoor, meestal is dat wel vooraf bekend.

Bij RCZ koop je idd voor de lage prijzen.
Al hebben ze een aantal jaren geleden een garantiegeval met mijn vork ook zonder problemen opgelost. Duurde natuurlijk wel even, met verzending van mij naar RCZ en van RCZ naar de betreffende importeur en weer terug... (er was een afdichting van een RS Revelation los gekomen).
Is er een manier om achter te komen wat je besteld? Ik wil graag wat bestellen maar boost of niet boost is wel het verschil tussen wel of niet kunnen gebruiken :~
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Patrick_V schreef: do 28 januari 2021, 16:26
kermit schreef: do 31 december 2020, 16:27 Dat de vork boost of non boost is maar dat dat afhangt van de levering is niet altijd zo hoor, meestal is dat wel vooraf bekend.

Bij RCZ koop je idd voor de lage prijzen.
Al hebben ze een aantal jaren geleden een garantiegeval met mijn vork ook zonder problemen opgelost. Duurde natuurlijk wel even, met verzending van mij naar RCZ en van RCZ naar de betreffende importeur en weer terug... (er was een afdichting van een RS Revelation los gekomen).
Is er een manier om achter te komen wat je besteld? Ik wil graag wat bestellen maar boost of niet boost is wel het verschil tussen wel of niet kunnen gebruiken :~
Dat kan vaak niet...ze krijgen bulk goederen.
Ik had ook de gok genomen voor een sr Aion vork... Blijkt geen booost te zijn, tevens beschadigde steekas...dus retour ermee!
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Plaats reactie