RCZbikeshop.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Biker_Jesse schreef: za 13 maart 2021, 21:25 Op 6 januari een Suntour vork besteld voor een project waar ik geen haast mee heb. Levertijd 20 werkdagen. Inmiddels is het 13 maart en heb ik nog niets gehoord of gezien. Iemand anders zijn suntour vork al wel binnen? :roll:
Ik had m een week eerder besteld en 4 weken geleden alweer geretourneerd...was een non boost en de qlock was beschadigd... Wacht ondertussen alweer 3 weken op de refund :-?

Eerdere refunds duurder eerder uren dan dagen...maar goed... Joe ket wat joe pai fur :roll:
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hier wordt inmiddels een dikke maand op een RCZ bestelling gewacht. Ik heb net even hun policy-verhaaltje nog eens bekeken en dat is dus niet abnormaal. Zelfs tot twee maanden is bij RCZ nog binnen de normale toleranties :o

Nou ja, dat wist ik en ik heb ook geen haast met deze spullen.
Maar het zou toch leuk zijn als er een koerier aan de deur staat met de naven... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Bij mij zit er meestal heel kort tussen dat ik een mail stuur omdat m’n geduld op is en dat ik ineens bericht krijg dat het onderweg is. Een Suntour demper die ik bestelde eind november kwam half maart. Met een set DT wielen vorig jaar was het nog iets langer. Maar ja, private sale met aankondiging dat het lang duurt, dan weet je bij RCZ (autocorrect maakte daar zojuist ‘eczeem’ van 😬) dat het zeker 10 a 20% langer duurt. Uiteindelijk wordt verreweg het meeste uiteindelijk netjes geleverd. Maar je moet er niet volgend weekend mee willen fietsen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat wist ik inderdaad, en zoals gezegd, ik heb niet echt haast.
Gaat om een navensetje voor de (gravel)racefiets voor een prijs waar je bij de reguliere shops 3,5 keer zoveel voor betaalt. Dus daar wil ik wel even op wachten :)

Alleen zou ik wel zeker willen weten dat ze ook komen, dan kan ik op zoek naar velgen met het juiste aantal spaakgaten. Beetje lullig als ik die al laat komen en dan van RCZ een berichtje krijg dat de naven toch niet geleverd worden. Vooral omdat ik in dit geval serieus aan carbon velgen zit te denken en ook bij de bekende Chinese aanbieders krijg je die niet helemaal gratis... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Langste wat ik vorig jaar heb gewacht was 3 maanden op een order.
Gemiddelde van private sale is bij mij toch wel 2 maanden.
Iets wat op stock is al aantal keer binnen een week thuis gehad.
Dat doen ze wel netjes, zeker met UPS binnen 1 dag van Luxemburg geleverd in NL. :-q
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

kermit schreef: di 30 maart 2021, 10:58 Gaat om een navensetje voor de (gravel)racefiets voor een prijs waar je bij de reguliere shops 3,5 keer zoveel voor betaalt. Dus daar wil ik wel even op wachten :)
Alleen zou ik wel zeker willen weten dat ze ook komen, dan kan ik op zoek naar velgen met het juiste aantal spaakgaten.
Ik zou even wachten met bestellen van de velgen. Is mij een paar keer overkomen dat de order geannuleerd werd omdat hun leverancier niet (voldoende) leverde. Ik krijg dan snel m'n geld terug en wat loyalty punten, maar had dan natuurlijk liever de goederen gehad.

Maar dat is bij hen 'all in the game'.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zo zit ik er ook in.
Alleen wordt nu de druk iets opgevoerd, de wielen die ik wil gaan bouwen zouden voor mijn Genesis gravelracer zijn. Waar ik alle tijd van de wereld voor had, alleen lijkt het er nu op dat ik een klant voor de huidige wielen heb en dan wordt die fiets onrijdbaar... :D

Gelukkig zit ik niet snel zonder fiets dus ik wacht geduldig verder af op RCZ...

Ondertussen ben ik me aan het verdiepen in het aanbod van niet al te smalle middelhoge carbon velgen bij Yishun, Nextie en EIE :-D
(zeg 21~22mm binnenbreedte en ~45mm hoog).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jopain
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 1 januari 2018, 02:39
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout & Commencal Meta AM
Contacteer:

Biker_Jesse schreef: za 13 maart 2021, 21:25 Op 6 januari een Suntour vork besteld voor een project waar ik geen haast mee heb. Levertijd 20 werkdagen. Inmiddels is het 13 maart en heb ik nog niets gehoord of gezien. Iemand anders zijn suntour vork al wel binnen? :roll:
Ik heb mijn suntour vork in December besteld en 2 weken geleden binnen gekregen. Na een mail die kant op, bleek de vork zojuist verstuurd.
Fietsen is gezond dus eet meer fiets!
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Jopain schreef: do 1 april 2021, 11:03
Biker_Jesse schreef: za 13 maart 2021, 21:25 Op 6 januari een Suntour vork besteld voor een project waar ik geen haast mee heb. Levertijd 20 werkdagen. Inmiddels is het 13 maart en heb ik nog niets gehoord of gezien. Iemand anders zijn suntour vork al wel binnen? :roll:
Ik heb mijn suntour vork in December besteld en 2 weken geleden binnen gekregen. Na een mail die kant op, bleek de vork zojuist verstuurd.
Na een mail heb ik uiteindelijk ook een track en trace code gekregen, maar die is sinds 13 maart niet meer geüpdatet. Heb ze al gemaild met de vraag of ze meer info kunnen geven, maar nog geen reactie gekregen. De aanbiedingen zijn goed, maar dit hoort er wel een beetje bij :roll: :wink:
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Ze worden zowaar proactief: ik kreeg een mail dat de door mij bestelde onderdelen vertraging opgelopen hebben en pas half april opgestuurd worden.

Nu is één van die bestellingen van november vorig jaar, dus die paar weken is geen probleem.

De keuze gekregen om te wachten of de bestelling te annuleren en geld terug te ontvangen, dus ze verbeteren zich wel :-q .

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Gisteren een DT Swiss vork besteld. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Vrijdag een setje IXS Carve besteld en zojuist geleverd. Verzendkosten waren duurder dan de set. :winkie:
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Klitse schreef: ma 31 mei 2021, 13:26 Gisteren een DT Swiss vork besteld. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
Gisteren een mail gestuurd of ze al een idee hadden wanneer het verzonden zou worden. Binnen 10 min een reactie dat ze nog niks van de leverancier hadden ontvangenn.

Vandaag een mail van UPS dat mijn nieuwe vork onderweg is. Soms loont het blijkbaar om even te mailen. :lol:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Klitse schreef: vr 30 juli 2021, 13:20
Klitse schreef: ma 31 mei 2021, 13:26 Gisteren een DT Swiss vork besteld. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
Gisteren een mail gestuurd of ze al een idee hadden wanneer het verzonden zou worden. Binnen 10 min een reactie dat ze nog niks van de leverancier hadden ontvangenn.

Vandaag een mail van UPS dat mijn nieuwe vork onderweg is. Soms loont het blijkbaar om even te mailen. :lol:
Héé, ik had vorige week geïnformeerd naar de status. Ga nog maar eens mailen, mss heb ik 'm dan volgende week ook in huis!
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Frank Z schreef: za 31 juli 2021, 14:00
Klitse schreef: vr 30 juli 2021, 13:20

Gisteren een mail gestuurd of ze al een idee hadden wanneer het verzonden zou worden. Binnen 10 min een reactie dat ze nog niks van de leverancier hadden ontvangenn.

Vandaag een mail van UPS dat mijn nieuwe vork onderweg is. Soms loont het blijkbaar om even te mailen. :lol:
Héé, ik had vorige week geïnformeerd naar de status. Ga nog maar eens mailen, mss heb ik 'm dan volgende week ook in huis!
Ook een F535?
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Plaats reactie