Bikester.nl

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

iemand toevallig nog een geldige kortingscode in de mail? :D
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Zojuist een KCNC Bear Arm stuurpen binnen van bikester…ik had ooit wel es wat bij ze besteld en dat ging toen goed, maar door recente reviews cq ervaringen hier was ik wat huiverig om nogmaals te bestellen…toch maar gedaan want ik wilde dat item hebben en hij was elders uitverkocht. Moet zeggen dat alles goed verliep; er stond wel al 5-10 werkdagen levertijd bij het item maar daar bleven ze nog onder want afgelopen woensdag besteld en nu maandag daarna al binnen, dus dat is toch netjes. Ook de ups tracking gegevens klopten.

Hier dus weer tevreden, hopelijk zal dat voor anderen ook weer zo zijn bij bestellingen. :-q
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 315
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Zijn er mensen die ervaring hebben met het bestellen van een fiets bij Bikester en vooral het terugsturen wanneer deze niet bevalt?
Ik kan op de site de voorwaarden niet vinden, valt een fiets gewoon onder de wet koop of afstand?
En ik ben ook wel benieuwd of mensen ervaring hebben met garantie bij Bikester, wordt dit netjes en snel afgehandeld mocht er iets mis zijn?
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ff off topic maar toch on topic;
Is het bike-ster als=⭐
Of bikester als= vrouwelijke fietser ?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Ik denk dat jij er nu al meer over hebt nagedacht dan zijzelf.
Vorsprung durch Pedantik.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Alien schreef: zo 14 november 2021, 08:29 Ik denk dat jij er nu al meer over hebt nagedacht dan zijzelf.
🤣🤣👍
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Azurri schreef: zo 14 november 2021, 08:06 Ff off topic maar toch on topic;
Is het bike-ster als=⭐
Of bikester als= vrouwelijke fietser ?
Als ik Bikester intik in Google translate (EN-NL) dan komt er Motorrijder te staan. :o

On topic:
Mijn ervaringen met deze webwinkel zijn juist erg goed. Een probleempje met een drinkzak, dat eigenlijk geen garantie was, heel netjes opgelost. Omdat het onderdeel niet bij Bikester voorradig was kreeg ik geld teruggestort om het ergens anders te bestellen. Dikke prima wat mij betreft. :-q
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Pbro schreef: zo 14 november 2021, 11:56
Azurri schreef: zo 14 november 2021, 08:06 Ff off topic maar toch on topic;
Is het bike-ster als=⭐
Of bikester als= vrouwelijke fietser ?
Als ik Bikester intik in Google translate (EN-NL) dan komt er Motorrijder te staan. :o

On topic:
Mijn ervaringen met deze webwinkel zijn juist erg goed. Een probleempje met een drinkzak, dat eigenlijk geen garantie was, heel netjes opgelost. Omdat het onderdeel niet bij Bikester voorradig was kreeg ik geld teruggestort om het ergens anders te bestellen. Dikke prima wat mij betreft. :-q
Dat is zeker prima geregeld.

Ik heb vooralsnog trouwens ook alleen maar goede ervaringen met hen…het was dat ik hier wat minder goede ervaringen las, maar die had ik zelf dus nog niet meegemaakt.
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 315
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Het moederbedrijf van Bikester (en Wiggle, Chain Reaction Cycles, Fahrrad.de, Campz, Nukeproof, Vitus en meer) verkeert helaas in financiële problemen.

https://www.cyclingelectric.com/news/wi ... rts-united

Er wordt op Bikester.nl (en Fahrrad.de) aangegeven dat het vanwege omstandigheden momenteel niet mogelijk is retourzendingen te verwerken. Ik weet natuurlijk niet zeker of er een verband is maar het lijkt me goed dit in het achterhoofd te houden als je iets bestelt.
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Onlangs deze pomp gekocht bij bikester. Vandaag getest en echt een prima digitale fietspomp aan een zeer mooie prijs.

https://www.bikester.be/lezyne-royal-pr ... 02827.html
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat is een flinke aanbieding! :o
Moet je nagaan hoeveel winst er normaal gesproken op gemaakt wordt…
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

awinkel schreef: ma 8 januari 2024, 13:14 Dat is een flinke aanbieding! :o
Moet je nagaan hoeveel winst er normaal gesproken op gemaakt wordt…
Of ze zijn nu gewoon aan het opruimen en zoveel mogelijk geld aan het binnenhalen
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

awinkel schreef: ma 8 januari 2024, 13:14 Dat is een flinke aanbieding! :o
Moet je nagaan hoeveel winst er normaal gesproken op gemaakt wordt…
Nou.....dat valt nog wel mee... ( of tegen, net hoe je het bekijkt )
Maar :

"een kat in het nauw maakt rare sprongen"
"het eerste verlies is het beste"

En zo zijn er nog wel meer cliche's waar wel weer vaak een kern van waarheid in zit, een te hoge voorraad legt teveel druk op de liquiditeit en dan kan het soms verstandig zijn om ruim onder de kostprijs je voorraad wat in te dammen. Dit kan ook in opdracht zijn van een curator al weet ik niet hoe dat in de UK geregeld is. Er worden hier en daar ook merkfietsen aangeboden met 50% korting en dan nog niet eens van/door merken of leveranciers waarvan bekend is dat ze in de problemen zitten. Maar de gebruikelijke dealermarge is bij fietsen onder normale omstandigheden echt geen 50%, dus gaat het onder kostprijs de markt in. Bij onderdelen en accessoires is 40% marge de gangbare norm dus ook fors minder als de korting waarmee er door Bikester wordt aangeboden.
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

awinkel schreef: ma 8 januari 2024, 13:14 Dat is een flinke aanbieding! :o
Moet je nagaan hoeveel winst er normaal gesproken op gemaakt wordt…

Ja daarom dacht ik deel het even hier.
Voor die prijs koop je nog geen deftige analoge fietspomp
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

gijsje schreef: ma 8 januari 2024, 13:33
awinkel schreef: ma 8 januari 2024, 13:14 Dat is een flinke aanbieding! :o
Moet je nagaan hoeveel winst er normaal gesproken op gemaakt wordt…
Nou.....dat valt nog wel mee... ( of tegen, net hoe je het bekijkt )
Maar :

"een kat in het nauw maakt rare sprongen"
"het eerste verlies is het beste"

En zo zijn er nog wel meer cliche's waar wel weer vaak een kern van waarheid in zit, een te hoge voorraad legt teveel druk op de liquiditeit en dan kan het soms verstandig zijn om ruim onder de kostprijs je voorraad wat in te dammen. Dit kan ook in opdracht zijn van een curator al weet ik niet hoe dat in de UK geregeld is. Er worden hier en daar ook merkfietsen aangeboden met 50% korting en dan nog niet eens van/door merken of leveranciers waarvan bekend is dat ze in de problemen zitten. Maar de gebruikelijke dealermarge is bij fietsen onder normale omstandigheden echt geen 50%, dus gaat het onder kostprijs de markt in. Bij onderdelen en accessoires is 40% marge de gangbare norm dus ook fors minder als de korting waarmee er door Bikester wordt aangeboden.
Ja en nee. Voor de kleine en middelgrote winkels/bedrijven geld dat zoiets. Maar dit zijn mega webshops/bedrijven met een mega omzet, je zou ervan versteld staan wat voor marges die hebben.
in veel van die gevallen word er ook van een veel te hoge verkoopprijs vertrokken
Plaats reactie