Bikester.nl

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
IngenT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 5 februari 2021, 23:59

Het probleem is niet het retourlabel, want die zat nog wel bij de verzending. Ik mis het formulier waarop ik kan aangeven welke delen ik houd en welke delen ik retour zend. Waarschijnlijk moet daar ook nog informatie van mij op (bankreknr. Etc?), maar ik weet niet exact wat.

Ik ben bang dat als ik het blind terug stuur dingen dadelijk niet gaan kloppen. Maar misschien maak ik mij teveel zorgen?

Bedankt voor de link voor het aanmaken van het retourlabel, maar zelfs die weigert en geeft een foutcode. (verkeerde postcode 😅?)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ah oké, had het niet goed gelezen. Ik zou zelf zo'n formulier gaan maken waarop je dan vermeld dat het origineel er niet is. Of even de klantenservice mailen.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Zou dan idd zelf zo’n formulier maken, over het algemeen wordt de terugbetaling gedaan op basis van de betaalmethode.
Dus automatisch in het geval van ideal/paypal/creditcard maar bij achteraf via bankoverschrijving hebben ze wel je gegevens nodig voor de terugbetaling.

Nb zie hier https://m.bikester.nl/faq/omruilen-retourneren.html onder Hoe werkt een retourzending?
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Ik heb vorige week een soort gelijk iets gehad, formulier waar je je bankgegevens en de spullen die je wilt retourneren op aan moet geven was gescheurt en het halve formulier zat maar bij mijn bestelling. Hierover een mailtje gestuurd met hoe ik dit op moet lossen. Ik kreeg binnen 2 dagen antwoord (op de site stond dat dit tot 3 weken kon duren) en er werd in de bijlage een nieuw formulier meegestuurd. Nu een week later het geld van de overige producten terug gestort gekregen op mijn bankrekening 👍
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
IngenT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 5 februari 2021, 23:59

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga nog enkele dagen wachten op een antwoord en anders stuur ik het einde van de week gewoon op met een zelfgemaakt formulier :-q
IngenT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 5 februari 2021, 23:59

En gisterenmiddag al via de mail een nieuw formulier en zelfs nieuw label opgestuurd gekregen. Service dus prima in orde voor alsnog :-q
RM.17
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 6 januari 2021, 10:05

Ik heb nog een 10% kortingscode die geldig is tot 20/02/21. PB voor interesse.
S13
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 4 november 2020, 00:06

Wel dit is fraai. Bestel je een dure Leatt 3DF AirFit Lite Body Protector Tee voor 250,-
en krijg je een goedkope Leatt Roost Tee ter waarde van 90,- toegestuurd....

Het gekke is dat het label op de verpakking wel correct is...

Afbeelding

Heb Bikester geinformeerd, maar ben bang dat dit een lange kwestie gaat worden... Ze geven standaard al 5 dagen reactietijd aan... pfff...
Krijg ik straks discussie over dat ik een ander product probeer te retourneren dan dat zij hadden opgestuurd?
S13
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 4 november 2020, 00:06

Ok, snelle reactie van Bikester ditmaal gelukkig. Ik heb een retourlabel gekregen en toezegging dat ze een nieuwe aan mij gaan toesturen.
Ben benieuwd en ik zal de voortgang posten...
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Ik had ook een behoorlijk grote bestelling gedaan. Afgelopen week binnen gekregen en er miste een helm. Ik heb ze woensdag gemaild en ze mailen net met excuses en dat ze de helm alsnog gaan sturen. Op zich gewoon netjes dus.

Wel vervelend dat je niet krijgt wat je besteld. :-? Ben je zo weer een week verder voor je de goeie hebt.
S13
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 4 november 2020, 00:06

Ja ze mogen wat meer aan Quality control gaan doen.
Gelukkig dat ze adequaat reageren. Daar ben ik in ieder geval blij mee. Was al bang dat ik minimaal een week kon wachten op een reactie...
S13
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 4 november 2020, 00:06

Anne Jan schreef: vr 26 maart 2021, 19:27 Ik had ook een behoorlijk grote bestelling gedaan. Afgelopen week binnen gekregen en er miste een helm. Ik heb ze woensdag gemaild en ze mailen net met excuses en dat ze de helm alsnog gaan sturen. Op zich gewoon netjes dus.
Wel ik weet niet hoe het met jouw pakket zit? Maar de mijne hebben ze nog steeds niet toegestuurd... Ik kreeg vrijdag wel een tracking nummer met de melding dat ze het pakket verzonden hebben. Maar de tracking laat al dagen zien dat de vervoerder (DPD) nog niets ontvangen heeft.
Tja, we sturen er maar weer een mail achteraan...
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Kan ook aan DPD liggen. Ik snap de vervoerderswereld nog niet maar doe veel te veel bestellingen dus merk wel verschil bij tussen vervoerders en DPD steekt er bij mij met kop en schouders onder uit.
Lekker fietsen!
S13
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 4 november 2020, 00:06

Tot nu toe heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad met een vervoerder, behalve selectvracht (bestaat die nog?)
DPD doet het hier altijd prima. Douane geeft soms vertraging, maar dat kan ik de vervoerder niet kwalijk nemen.

Maar goed, ook vandaag nog niks verstuurd door Bikester, en ze hebben nog niet gereageerd op mijn email...
Hatelijk dit soort bedrijven. Wel een email sturen dat het pakket verzonden is, maar vervolgens blijkt er niks van waar te zijn.

Ik heb het 1 keer eerder meegemaakt met Amazon. Product besteld, paar dagen later de melding dat het pakket verzonden was met tracking nummer. Vervolgens dagen lang blijft de tracking aangeven dat het pakket is aangemeld maar niet ontvangen door de vervoerder. Later contact opgenomen met Amazon, blijkt het product niet op voorraad te zijn, en staat in backorder vanuit china. WTF! Waarom stuur je dan een mail dat het pakket al verzonden is?
En bikester maakt zich dus ook schuldig aan deze vreemde praktijken.
S13
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 4 november 2020, 00:06

Ok, eindelijk reactie van Bikester...

De bezorger van het nieuwe pakket zou niet in staat zijn geweest om het pakket af te leveren en daarom was het pakket retour gegaan.
Eh? Raar verhaal? Volgens de tracking heeft de bezorger het pakket nog niet eens ontvangen. En hier is zeker weten geen bezorger aan de deur geweest de afgelopen dagen. Dus wat is er dan retour gegaan? Geen idee....

Anyway, ik kreeg de optie om het pakket nogmaals te versturen of geld terug. Ik heb het laatste gekozen want ik heb er geen vertrouwen meer in. Hopelijk is het hier mee afgedaan.
Voor mij geen bikester meer helaas.
Plaats reactie