MTB wedstrijdjes voor kids

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

De kabouter hier thuis zou graag eens een "echte" wedstrijd op de MTB willen rijden. De wielervereniging waar hij (BMX) lid is, biedt geen MTB-en aan, dus kan hem daar niet in helpen. Ik heb beloofd eens mijn licht op te steken "bij de mensen van het mountainbike-forum".

Dus, mensen-van-het-mountainbikeforum: heeft iemand weet van wat er in Nederland georganiseerd wordt voor kinderen (hij is zelf 8)? Is daar ergens een overzicht van te vinden. Hij is lid van de KNWU, dus een eventuele licentie moet op die manier wel te regelen zijn lijkt me.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: do 2 september 2021, 11:14 De kabouter hier thuis zou graag eens een "echte" wedstrijd op de MTB willen rijden. De wielervereniging waar hij (BMX) lid is, biedt geen MTB-en aan, dus kan hem daar niet in helpen. Ik heb beloofd eens mijn licht op te steken "bij de mensen van het mountainbike-forum".

Dus, mensen-van-het-mountainbikeforum: heeft iemand weet van wat er in Nederland georganiseerd wordt voor kinderen (hij is zelf 8)? Is daar ergens een overzicht van te vinden. Hij is lid van de KNWU, dus een eventuele licentie moet op die manier wel te regelen zijn lijkt me.
op knwu site staat wel een en ander maar niet al te overzichtelijk, beste kun je zoeken in zijn leeftijdscategorie en dan MTB

anders binnenkort maar wedstrijdje met Hidde en Roan op GMA ofzo :winkie: :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Hoe oud is de kabouter?

Amsterdamse Cross Competitie al een optie? Daar zal 'ie ongetwijdeld gelapt worden, maar ik de keren dat ik daaraan meedeed vond ik het erg gemoedelijk.

Anders bij MBC misschien?
Everybody bought a new bike!
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

En waar leeft de kabouter ongeveer. In zuid en noord nederland zijn interclubcompetities.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Amsterdamse Crosscompetitie is niet specifiek voor kids denk ik? De kabouter is 8 en zijn paddenstoel staat net onder Amsterdam. Een wedstrijdje op een "echt" MTB parcours is het leukste natuurlijk. Domme vraag wellicht, maar wat is MBC? :oops:

@yo-eddy: zal eens met 'em op de KNWU site neuzen (had ik zelf ook kunnen bedenken :o ). Weer een keertje met de kley-drijvertjes fietsen is altijd leuk natuurlijk, ook als het niet om het hardst gaat :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
tiggermac
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 19:22

De veluwse wintercompetitie is een reeks wedstrijden met verschillende (jeugd) categorieën. MBC is reeds gestart met de voorbereiding van de wedstrijd die zij organiseren. Geen idee hoe deze kalender er verder uit ziet.

Patrick

Edit: MBC is Mountainbike Club Midden Nederland
Proberen lukt altijd
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

38x10 schreef: do 2 september 2021, 11:14 De kabouter hier thuis zou graag eens een "echte" wedstrijd op de MTB willen rijden.
Zeg hem nog even geduld te hebben omdat de MegaKID pas 9 juli is.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

tiggermac schreef: do 2 september 2021, 12:30 De veluwse wintercompetitie is een reeks wedstrijden met verschillende (jeugd) categorieën. MBC is reeds gestart met de voorbereiding van de wedstrijd die zij organiseren. Geen idee hoe deze kalender er verder uit ziet.

Patrick

Edit: MBC is Mountainbike Club Midden Nederland
Nice. Lees er nog weinig over verder en de website is zelfs offline
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

cheeta schreef: do 2 september 2021, 12:43
38x10 schreef: do 2 september 2021, 11:14 De kabouter hier thuis zou graag eens een "echte" wedstrijd op de MTB willen rijden.
Zeg hem nog even geduld te hebben omdat de MegaKID pas 9 juli is.
Leip! En dan moet papa zeker meedoen aan de Megavalanche? :o :o :o

Anderen ook dank voor de suggesties. In ieder geval weer een paar aanknopingspunten om te zien wat mogelijk is
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: do 2 september 2021, 13:07
cheeta schreef: do 2 september 2021, 12:43

Zeg hem nog even geduld te hebben omdat de MegaKID pas 9 juli is.
Leip! En dan moet papa zeker meedoen aan de Megavalanche? :o :o :o

Anderen ook dank voor de suggesties. In ieder geval weer een paar aanknopingspunten om te zien wat mogelijk is
Het gebrek aan (technisch interessante) MTB wedstrijdjes voor de jeugd was 1 vd redenen om die kleine op BMX te doen
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

de ljc , is landelijke jeugd competitie voor elke leeftijds categorie aparte klasse , en dat is serieus mtb'en voor kids,
zaterdag is het in Burgh Haamstede, nadien vaak Fun klasse dus pappa kan ook nog ff.

verder hebben we hier in zeeland winter en zomer competitie voor de regio
tiggermac
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 19:22

Voor de Veluwse wintercompetitie:

Komend winterseizoen zijn er 9 wedstrijden gepland . De kalender is klaar in concept met als start 6 november in Zutphen

Verder is er een FB pagina. Website in aanbouw en zou begin september live moeten gaan.

Patrick
Laatst gewijzigd door tiggermac op do 2 september 2021, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Proberen lukt altijd
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

ATB Oldebroek heeft ook net weer een wintercompetitie kalender gepubliceerd op facebook.
Eerste is 23 oktober. Wedstrijd op het clubterrein.
Is net helemaal over de kop gehaald, dus ik ben zelf ook nieuwsgiering ^^.

p.s. zijn communiceerden hun wedstrijd voor VC op 29 jan
GTRichard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 7 augustus 2016, 13:49
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Lefty

Hier nog een kabouter die graag MTB wedstrijdjes wil fietsen in de winter.
Nu zag ik dat er 19 december de Airlolube wintercompetitie is in Gorredijk.
Dat is redelijk bij ons in de buurt.
Voor op de weg zitten we vast aan de jeugdverzetten, maar over de MTB lees ik niks.
Veldrijden dan weer wel. Inmiddels ook de vraag uitgezet bij de KNWU, maar nog geen antwoord.
Is er iemand die hier het antwoord op weet?
De racefiets moest al redelijk aangepast worden om hieraan te kunnen voldoen en met de huidige schaarste aan onderdelen wordt dit dan misschien ook nog lastig voor de MTB.
Ik bijzonder?? Nèèèèèèèh hooguit een special edition :D
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

GTRichard schreef: di 7 december 2021, 12:08 Hier nog een kabouter die graag MTB wedstrijdjes wil fietsen in de winter.
Nu zag ik dat er 19 december de Airlolube wintercompetitie is in Gorredijk.
Dat is redelijk bij ons in de buurt.
Voor op de weg zitten we vast aan de jeugdverzetten, maar over de MTB lees ik niks.
Veldrijden dan weer wel. Inmiddels ook de vraag uitgezet bij de KNWU, maar nog geen antwoord.
Is er iemand die hier het antwoord op weet?
De racefiets moest al redelijk aangepast worden om hieraan te kunnen voldoen en met de huidige schaarste aan onderdelen wordt dit dan misschien ook nog lastig voor de MTB.
Heb echt nog nooit iets gehoord over "jeugd verzetten" bij MTB wedstrijden
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie