Stappenbelt Rabobank MTB Trophy Apeldoorn 11/12 mei 2013

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Petra P
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: za 11 maart 2006, 20:46

In het weekend van 11 en 12 mei 2013 vind, alweer voor de 10e keer, de Stappenbelt Rabobank MTB Trophy plaats in Apeldoorn.
Alle informatie (programma etc) vind je vanaf nu op onze speciale website http://www.mtbtrophy.nl/
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Petra, deze Master 40+ baalt er van dat jullie Masters wedstrijd op zaterdag is.
Dan moet ik (winkelbediende zijnde) werken.
Helaas zal ik verstek moeten laten gaan :-(
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Landgraaf en Steenwijk hebben hetzelfde geintje geflikt, overigens. En bedankt!
Topcompetitie Flopcometitie..
partyboj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 4 juli 2006, 18:20
Contacteer:

marcel frenk schreef:Topcompetitie Flopcometitie..
Alleen omdat jij op zaterdag moet werken? :roll:
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Ja. Grmpf!

Ik snap al jaren niet wat er nu zo speciaal is aan de Topcompetie.
Die vijf of tien Elite renners die een paar schamele UCI puntjes kunnen verdienen?
Echt internationaal zijn de wedstrijden niet, op een enkele verdwaalde ziel na komen er maar weinig buitenlanders op af.
In de Benelux-cup van een aantal jaren terug had je een mooie mix aan nationaliteiten in alle klassen. En ook toen kon er gewoon op zondag gereden worden..
Tijdens de Flopcompetitiewedstrijden tref je ineens enorm zenuwachte officials als je een parcours wilt verkennen terwijl door andere categoriën wedstrijd wordt gereden. Mag niet!
Normaal (nationale wedstrijden) wordt er niet moeilijk over gedaan, zolang je maar zo verstandig bent om niet in de weg te gaan rijden, wat nogal wiedes is.
Je betaalt meer inschrijfgeld, maar krijgt er eigenlijk niets extra's voor terug.
Voor mij als Amateurklasse rijder, Master 40+ in dit geval, heeft de Topcompetitie geen enkele meerwaarde.
De Amateurklassen (Amateurs <30 jr, Master 30+ en Master 40+) vormen samen het grootste contingent van de deelnemers aan de wedstrijden, en dragen dus ook het meeste bij aan de deelnemersinkomsten voor de organisatie. Nieuwelingen, Junioren, Elite/Espoirs en de Damescategoriën zijn in de minderheid. Toch krijgen de Amateur categoriën tijdens de "internationale" wedstrijden vaak de meest stiefmoederlijke starttijden toegekend.

Voor mij persoonlijk is deelnemen op zaterdagen moeilijk, dat kan ik 1 of 2 keer per jaar wel georganiseerd krijgen, maar vaker niet. Teveel koersen op zaterdag, en ik kan net zo goed mijn licentie wel opzeggen.
Nu is dat mijn individuele situatie, en niet die van de meerderheid, dat snap ik ook wel. Maar ik sta er vast niet alleen in, want wat dacht jij van de deelnemers/bezoekers/sponsoren die zelf in de rijwielhandel werkzaam zijn? Dat zijn er best veel, en die lopen geheid tegen hetzelfde nadeel aan.

Affijn, mijn gal is gespuwd.

Ik wens Petra Prins en haar clubgenoten, die jaarlijks een mooi mtb evenement neerzetten, veel succes met hun wedstrijden op 11 en 12 mei!
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1579
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Mooi evenement, dus ingeschreven!
carbon bike, titanium collarbone...
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

inschrijving funklasse is off-line. is deze al on-line geweest of start de inschrijving nog?
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Ik heb mij donderdag al wel ingeschreven voor de Fun.
En ook een bevestigingsmail gehad.
Petra P
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: za 11 maart 2006, 20:46

schepp schreef:inschrijving funklasse is off-line. is deze al on-line geweest of start de inschrijving nog?
Hoe bedoel je dat, offline? Inschrijven gaat namelijk via inschrijven.nl, dit werkt sinds afgelopen woensdag/donderdag en er zijn al diverse aanmeldingen.
Uncle Knobby
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 23:51
Mijn mountainbike: GAZELLE Custom/ P20/ BREEZER/KOGA/ KOGA carbon Team/ Peugeot fillet Team/ Road Logic/ GRISLEY Team

...kon ik vorig jaar niet meedoen ivm werk... nu kan ik niet meedoen ivm het verplaatsen van de 40+ wedstrijd naar de zaterdag... ik had al ingeschreven voor het criterium in Wichmond, dit kan niet meer teruggedraaid worden ivm dubbelcontract... Jammer :((
Bar-End

Member ''Vancouver Connection''
Gebruikersavatar
MLW
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 00:09
Mijn mountainbike: Epic 29er

Het rondje begint weer gestalte te krijgen! Iets korter dan vorig jaar, zo'n 4.5 km met ca 70hm per ronde. Het accent ligt op de kleiberg met een paar slopers van klimmetjes, leuke afdalingen. Natuurlijk liggen er her en der wat boomstammen in de weg ;-)
Dé afdaling op het middenterrein zit er natuurlijk weer in en we zijn druk bezig de boel nog wat meer op te leuken!

Het gaat weer een mooie worden!

Inschrijven voor de funners kan nog t/m 8 mei! Zorg dat je erbij bent!
Het ligt altijd aan de banden!
Gebruikersavatar
MLW
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 00:09
Mijn mountainbike: Epic 29er

Nieuw!

Afbeelding

En ja, er is een chickenrun :-q
Het ligt altijd aan de banden!
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

die zat er vorig jaar toch ook al in ?
of waren dat alleen maar balken?
Tango
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 9 december 2008, 12:15

Weet iemand of het mogelijk is het parcours vrijdag al te verkennen? Of is het dan nog niet gereed?
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

MLW schreef:
En ja, er is een chickenrun :-q
Rondje voetbalveld?

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Plaats reactie