11 Oktober 2015 Geopark Hondsrug classic

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Zondag 11 oktober 2015

De eerste editie nieuwe stijl van de Geopark Hondsrug Classic is uitstekend verlopen. Ruim 800 deelnemers hebben deelgenomen aan deze classic in de bossen van Gasselte en Gieten over een uniek en uitdagend parcours. Op 11 oktober gaan we opnieuw de Geopark Hondsrug Classic organiseren.


Team Egbert Egberts over de Geopark Hondsrug Classic:

"In 2014 nieuw op de kalender: "Geopark Hondsrug Classic", nou ja nieuw? Wim Jansen heeft het met zijn sportmanagement-bureau voor elkaar gekregen om een prachtig evenement weer van de grond te tillen. Letterlijk van de grond. De laatste jaren werd de classic namelijk om financiële redenen niet meer verreden en de classic zou ook niet terug komen. Wim Jansen dacht daar anders over en pakte de handschoen op en wat ons betreft niet zonder succes, de organisatie stond als een huis."


Bart Brentjens over de Hondsrug Classic:

"De Hondsrug Classic is een begrip voor het mountainbiken, de afsluiting van het seizoen waarbij de wereld top zich mengt met de toerrijders. Er zijn hier velen duels rondom de plas uitgevochten, want daar viel toch vaak de beslissing. Naast een leuke wedstrijd en een mooi parkoers was het eten in de tent met z'n alle altijd een leuke afsluiting van het seizoen."

De inschrijving voor de 2015 editie is geopend, voor de voorinschrijvers die zich voor 1 februari inschrijven, de inschrijfkosten zijn dan niet: € 15,- (KNWU leden) of €18,- maar: € 12,- (KNWU leden) en € 15,-. Na 1 februari geldt de reguliere inschrijving.

Bron : Geoparkhondsrugclassic.nl
Jornt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 maart 2010, 21:11
Mijn mountainbike: Giant XTC Composite 1 2014, Cube Reaction Race 2012

Dit jaar was het prachtig, dus ook nu weer ingeschreven!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

ook erbij
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Aldus... ingeschreven.
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Ga in 2015 maar wel opletten op die kuil aan het begin van de strekdam!
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

MadMax12 schreef:Ga in 2015 maar wel opletten op die kuil aan het begin van de strekdam!

Na alle berichten gok ik dat de organisatie daar wel iets op gaat ondernemen :)
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

We zullen het zien.
Zal dat stuk in elk geval even verkennen in de weken voorgaand aan de wedstrijd.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Komend weekend is het zover.
Hoop dat de startnummers snel bekend zijn.
12-2014 al ingeschreven dus hopelijk heeft dat nut gehad.

p.s. 2 week geleden was het gat nog steeds aanwezig(inmiddels groter dan vorig jaar).
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

Helaas ben ik er niet bij wegens ziekte. Jammer, want dit is een mooie afsluiting van mijn seizoen. had een mooie afsluiting van mijn seizoen geweest...
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

startprocedure is gelukkig wel veranderd,..vorig jaar in december ingeschreven en uiteindelijk startnummer 680 gekregen. Ben toen niet gegaan uit frustratie hierover. Nu is het licenties en daarna fun op datum inschrijving en dan pas teams en bedrijven.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Ook begin dit jaar betaald, startnummer maakt niet zoveel uit je staat in een vak dus is het nog steeds wie eerst komt eerst maalt. Vorig jaar was de start redelijk dramatisch met groot opstopping vlak na de startstrook. Verder leuke wedstrijd, veel lange zandpaden met flink zuigende ondergrond. Ondergrond zal weekend nog wel beetje nat zijn.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Speedfreak98 schreef: startnummer maakt niet zoveel uit je staat in een vak dus is het nog steeds wie eerst komt eerst maalt..
Maakt toch wel wat uit. Ik had vorig jaar startnummer 800. Dat betekende in wandeltempo naar de eerste bottleneck, daar minutenlang wachten, om vervolgens weer een heel stuk file te rijden. Daarna kon ik pas echt beginnen, om vervolgens aan het eind van de eerste lus weer een tijdje stil te staan. Nou ging ik niet voor een podiumplaats, maar als je heen gaat om een wedstrijd te rijden is wel wat frustrerend om zo te starten.
Wanneer je met een lager nummer een paar vakken verder naar voren staat zal de start een stuk vlotter gaan.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Speedfreak98 schreef:Ook begin dit jaar betaald, startnummer maakt niet zoveel uit je staat in een vak dus is het nog steeds wie eerst komt eerst maalt. Vorig jaar was de start redelijk dramatisch met groot opstopping vlak na de startstrook. Verder leuke wedstrijd, veel lange zandpaden met flink zuigende ondergrond. Ondergrond zal weekend nog wel beetje nat zijn.
dat is voor mij geen wedstrijd rijden maar een toertocht. Voor mij de enige reden om een licentie te nemen is een goede startplek. Op zo'n snel parcours kost opstoppingen enorm veel in het resultaat. Twijfel nog wel of ik mn ron en ralph ga inwisselen voor 2x thunder burt. Grip lijkt je nauwelijks nodig te hebben als ik de beelden zo zie
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat er dit jaar weer een leuke trechter zit na een aanloopstuk.
Dus voorin een vak staan zal nut hebben(hopelijk minder wachten).
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
skoembekje
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 25 juni 2008, 19:51

is er al een lijst met startnummers bekend ?
Plaats reactie