Starten met (kleine) wedstrijden

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
StephanieVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: do 30 mei 2013, 15:59
Mijn mountainbike: Utrecht, NL

Hi allemaal,

ik ben eigenlijk opzoek naar wat tips en info over (kleine) wedstrijden rijden.
Eigenlijk wil ik weleens een leuke uitdaging. En dan zie ik dat niet als bijvoorbeeld een wedstrijd van 50-100km maar een wat kortere bijvoorbeeld op een parkour de snelste tijd o.i.d. moet neerzetten.

Heb er nooit echt naar gekeken, ooit wel geroepen dat ik ooit wel een wedstrijd wil doen om te kijken of ik het wel wat vind en wie weet later de wat grotere wedstrijden.

Er werd er een naar mij doorgestuurd, 6 september in Wijchen - tijdsduur 20 minuten, 5 rondes.
Zoiets lijkt mij wel wat :-)

Iemand tips voor mij? Leuke weetjes? Handige sites?
Laat maar horen!

Stephanie
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Hallo Stephanie, de kortste wedstrijden zijn over het algemeen 1uur. Dit zijn de wedstrijden in de funklasse, welke in hetzelfde weekend plaatsvinden als de KNWU xc competitie. Daarnaast zijn er heel veel niet KNWU wedstrijden. Dit gaat van marathons (waar ook vaak een 35km wordt georganiseerd) naar wedstrijden van 6 tot 24u welke solo of in teamverband worden verreden. Gewoon even google opduiken en je zult vinden. Ook zijn er in de winter diverse wintercompetities (wedstrijden vaak 1 u) en strandraces.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Als je wat meer techniek niet schuwt:

Nijmeegse city downhill: in 2 minuten ben je zéker beneden!
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

Of de Hardenberg Time trial. Een korte race tegen de klok...
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
StephanieVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: do 30 mei 2013, 15:59
Mijn mountainbike: Utrecht, NL

Leuk! Thanks alle.

Ik heb mij zojuist aangemeld op de site https://www.lichtverzet.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; die ga ik in de gaten houden! :-)
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

sforz cup natuurlijk.. 30 a 40 km max.. speciaal geintroduceerd voor startende vrouwen.
voor iedereen te rijden.

http://www.mtbmarathoncup.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

doezel schreef:Als je wat meer techniek niet schuwt:

Nijmeegse city downhill: in 2 minuten ben je zéker beneden!
Dat lijkt me niet het meest geschikte event om als eerste wedstrijd/een v/d eerste wedstrijden te rijden .....

Zoals een paar anderen al zeiden: gewoon een keer meedoen in de funklasse. Bij zowat elke nationale wedstrijd kan dat. Op Bikesight.nl hebben ze een uitstekende wedstrijd kalender overigens ;).
StephanieVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: do 30 mei 2013, 15:59
Mijn mountainbike: Utrecht, NL

Thanks!

Ik ben wel in voor wat uitdaging hoor ;) vind freeriden ook erg leuk.
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

In Oss organiseren we op 2 mei een open wedstrijd, zie: [2 mei 2015] MCO Lente Trophy 2015

Is vanuit Woerden nog geen uurtje rijden ;)
If in doubt... Flat out!
StephanieVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: do 30 mei 2013, 15:59
Mijn mountainbike: Utrecht, NL

Bedankt! Met de auto niet, maar ik moet altijd met het OV :-) veranderd de zaak.. maar ga even kijken!
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

StephanieVM schreef:Leuk! Thanks alle.

Ik heb mij zojuist aangemeld op de site https://www.lichtverzet.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; die ga ik in de gaten houden! :-)
De mini enduro en mini downhill (op 27 en 28 juni) zijn zeker een aanrader!
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
StephanieVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: do 30 mei 2013, 15:59
Mijn mountainbike: Utrecht, NL

Ik heb mijn eerste wedstrijd gehad!

De Roc Enduro (Roc d'Ardenne).
Niet laatste geworden, dus ik ben tevreden! Was wel erg zwaar (de klimmen) en de runs waren erg leuk.

Op naar de volgende!
MDC Spaarnwoude en Wijchen! (Wijchen ook Enduro cup)
Rubberburner
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: za 28 juli 2012, 20:36
Mijn mountainbike: Cube

schepp schreef:Hallo Stephanie, de kortste wedstrijden zijn over het algemeen 1uur. Dit zijn de wedstrijden in de funklasse, welke in hetzelfde weekend plaatsvinden als de KNWU xc competitie. Daarnaast zijn er heel veel niet KNWU wedstrijden. Dit gaat van marathons (waar ook vaak een 35km wordt georganiseerd) naar wedstrijden van 6 tot 24u welke solo of in teamverband worden verreden. Gewoon even google opduiken en je zult vinden. Ook zijn er in de winter diverse wintercompetities (wedstrijden vaak 1 u) en strandraces.

Funklasse is bijna altijd +/- 45 min en een ronde , topklasse een uur en een ronde .
http://www.strava.com/athletes/6069768" onclick="window.open(this.href);return false;
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Rubberburner schreef:
schepp schreef:Hallo Stephanie, de kortste wedstrijden zijn over het algemeen 1uur. Dit zijn de wedstrijden in de funklasse, welke in hetzelfde weekend plaatsvinden als de KNWU xc competitie. Daarnaast zijn er heel veel niet KNWU wedstrijden. Dit gaat van marathons (waar ook vaak een 35km wordt georganiseerd) naar wedstrijden van 6 tot 24u welke solo of in teamverband worden verreden. Gewoon even google opduiken en je zult vinden. Ook zijn er in de winter diverse wintercompetities (wedstrijden vaak 1 u) en strandraces.

Funklasse is bijna altijd +/- 45 min en een ronde , topklasse een uur en een ronde .
topklasse? Funklasse is bij knwu events 60min. Licentieklassen 75min, elite 90min. Soms Amateurs 60min, maar ook regelmatig 75min. Ik heb dit jaar vrijwel al mijn wedstrijden rond de 80min op de fiets gezeten. Het aantal rondes wordt gedurende de wedstrijd bepaalt door de wedstrijdleiding aan de hand van hoe hard er wordt gereden.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Als je vrienden of vriendinnen hebt die ook graag mountainbiken dan zou ik een 6 uurs of 24 uurs gaan rijden in de funklasse. Erg leuk.

Je fietst dan een ronde van ongeveer 7 of 8 km en je kan zelf kiezen hoeveel ronden je achter elkaar wilt fietsen. Je kan kiezen om na elke ronde af te wisselen (dat doen wij). Op die manier kan je je toch meten met anderen. Iedereen fietst op zijn eigen niveau. Maar die 6 uurs en 24 uurs zijn toch wel erg leuk om te doen.
#Skraleanjers
Plaats reactie