Met welke bikes wordt bv. de world championship gedaan?

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sanderm
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: za 9 februari 2013, 16:27
Mijn mountainbike: Trek superfly 8

Ik zat op youtube wat filmpjes te kijken over wedstrijden, maar ik kon op google niks vinden op welke fietsen dit nu gereden wordt. Het gaat te snel om de fietsen goed te kunnen bekijken :lol: :wink:

Is er een lijst waar de deelnemende fietsen voor een NK of WK op staan met de specs? Ik ben daar wel heel benieuwd naar.
Dé wintertip: blijven trappen!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ongeacht het merk: op de lichtste en duurste hardtail van dat merk. Die wordt als uitgangspunt genomen, en dan soms nog wat getuned naar smaak van de rijder.
Kijk maar eens bij Specialized Stumpjumper, Scott Scale, Giant XTC, Trek Superfly, Niner Air, Canyon Grand Canyon, Cannondale FSI, BMC, Rocky Mountain Vertex, een willekeurig en incompleet rijtje noemend.
En betreft het een zwaar parcours, dan kijk je bij de 100mm racefully's van het desbetreffende merk. Speci Epic, Scott Spark, Giant Anthem, Trek Superfly FS, Niner Jett, Canyon Lux, Cannondale Scalpel, RM Element.
Licht, duur en weinig veerweg, hardtail danwel racefully, daar kun je ze vinden.

Op Bikeradar worden wedstrijdbikes soms onder de loep genomen, recent bv, Cape Epic, allemaal racefully's: de Specialiced van Kulhavy en Sauser, de Canyon Lux van Alban Lakata, etc. http://www.bikeradar.com/mtb/gear/artic ... -29-43850/" onclick="window.open(this.href);return false;.
http://www.bikeradar.com/mtb/gear/artic ... -cf-43865/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Afhankelijk van wat voor wedstrijd er verreden wordt verschijnt er zo'n serie artikelen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Zoek eens bij MTB-News, Pinkbike, VitalMTB, Bikerumor... die hebben geregeld 'bike checks'... Soms een vrij oppervlakkige foto en soms behoorlijk gedetailleerd tot de stand van de demper en de bandendruk (voor zover je die moet geloven).

Paar voorbeeldjes:
Kulhavy
Graves
Brosnan
Schurter
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Los van de pure XC-racers uit jouw filmpje heb je hier een lijstje met downhill georienteerde enduro racers, waar af en toe ook nog wat mee geklommen moet worden, het andere uiterste, op Pinbike: http://www.pinkbike.com/news/19-bikes-o ... -2015.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie